RPG's zijn niet nodig turned based. Kotor heeft erg veen RPG elementend, daarom noemen we hem een RPG. Ik ga akkoord, het is een RPG, maar niet de full RPG dat de meeste bedoelen. In een RPG hoef je niet noodzakelijk vrij te zijn... eigenlijk best wel, want een compleet linair verhaal waar je alleen in kan lvl uppen met exp. zou geen RPG zijn. Kotor bied best wel een mooie vrijheid, maar de FULL RPG bevat niet noodzakelijk een volgend verhaal. In Kotor kan je vrij rondlopen, maar hoe je je planeten ook afgaat, dat is het dan ook. je moet overal langs en je hebt misschien 3 grote keuzes in het spel. Dus laat ons kotor gwn een RPG noemen, omdat je het moeilijk adventure kunt noemen, het heeft vrij veel RPG elementen.
Baldurs Gate: niet echt een RPG. jawel, je bent vrij. even vrij als in Kotor. Je kan gaan waar je wil, ook al maakt het niet uit want je moet eigenlijk doorgaan, je kan zwaarden en wapens kopen, upgraden,... het is eigenlijk meer hack'n slash met RPG elementen
Fable: is iets meer RPG als Kotor. Omdat het in middeleeuwse stijl is, hebben meeste mensen al sneller de indruk dat het een RPG is. Je bent vrij, kan een shop openen, stelen, huizen kopen, huur vragen, je ontwikkeld je personage enzovoort. Wat we niet mogen vergeten is het volgende: Als het uitgespeeld is, ben je vrij in de wereld te doen wat je wil. Kan je dit in kotor? neen, en dat is het verschil. Je kan je nog steeds wat vermaken in het spel en het verschild net iets meer van kotor als je goed of slecht neemt.
Morrowind is een RPG, hoe noem je het anders?
Wij hebben een tekort aan RPG's, noem nu niet alles waarin je een beetje zelf dingen kan kiezen een RPG. Ik weet dat de titel Roleplayinggame betekent. En daaruit kan je afleiden dat het wel een RPG zou kunnen zijn. Maar niet ieder spel waarin je vijanden dood door op een knop of 2 te drukken noem je toch ook geen hack'n slash? Ieder spel waar je meer als 2 puzzels moet vinden noem je toch ook geen puzzelgame? Ieder spel waar je meer als 2 keer een wapen moet gebruiken om op iemand te schieten (GTA bv) is toch ook geen shooter? Je snapt wel wat ik bedoel.
Klik om te vergroten...