Goede Halo rpg

Discussie in 'Algemeen' gestart door Skaddict, 7 feb 2005.

1. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    RPG's zijn niet nodig turned based. Kotor heeft erg veen RPG elementend, daarom noemen we hem een RPG. Ik ga akkoord, het is een RPG, maar niet de full RPG dat de meeste bedoelen. In een RPG hoef je niet noodzakelijk vrij te zijn... eigenlijk best wel, want een compleet linair verhaal waar je alleen in kan lvl uppen met exp. zou geen RPG zijn. Kotor bied best wel een mooie vrijheid, maar de FULL RPG bevat niet noodzakelijk een volgend verhaal. In Kotor kan je vrij rondlopen, maar hoe je je planeten ook afgaat, dat is het dan ook. je moet overal langs en je hebt misschien 3 grote keuzes in het spel. Dus laat ons kotor gwn een RPG noemen, omdat je het moeilijk adventure kunt noemen, het heeft vrij veel RPG elementen.

Baldurs Gate: niet echt een RPG. jawel, je bent vrij. even vrij als in Kotor. Je kan gaan waar je wil, ook al maakt het niet uit want je moet eigenlijk doorgaan, je kan zwaarden en wapens kopen, upgraden,... het is eigenlijk meer hack'n slash met RPG elementen

Fable: is iets meer RPG als Kotor. Omdat het in middeleeuwse stijl is, hebben meeste mensen al sneller de indruk dat het een RPG is. Je bent vrij, kan een shop openen, stelen, huizen kopen, huur vragen, je ontwikkeld je personage enzovoort. Wat we niet mogen vergeten is het volgende: Als het uitgespeeld is, ben je vrij in de wereld te doen wat je wil. Kan je dit in kotor? neen, en dat is het verschil. Je kan je nog steeds wat vermaken in het spel en het verschild net iets meer van kotor als je goed of slecht neemt.

Morrowind is een RPG, hoe noem je het anders?

Wij hebben een tekort aan RPG's, noem nu niet alles waarin je een beetje zelf dingen kan kiezen een RPG. Ik weet dat de titel Roleplayinggame betekent. En daaruit kan je afleiden dat het wel een RPG zou kunnen zijn. Maar niet ieder spel waarin je vijanden dood door op een knop of 2 te drukken noem je toch ook geen hack'n slash? Ieder spel waar je meer als 2 puzzels moet vinden noem je toch ook geen puzzelgame? Ieder spel waar je meer als 2 keer een wapen moet gebruiken om op iemand te schieten (GTA bv) is toch ook geen shooter? Je snapt wel wat ik bedoel.

2. aghshar

aghshar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De eerste post over wat nou wel en niet een RPG is waar ik het helemaal mee eens ben. _O_
    Ik hoop alleen wel dat je de xbox-versie van Baldur's gate bedoelt, want de pc versie is natuurlijk wel een rpg.

Volgens mij bedoelde de threadstarter met halo-rpg trouwens eigenlijk xbox-rpg, als je de post goed leest, lijkt dat het logischte. In dat geval zijn alle goede rpg's al wel zo'n beetje langs gekomen.

3. Skaddict

Skaddict HaloJunk

Leuk Bevonden:
    0
    halo rpg was typo,
    bedoelde gewoon rpg :)

ik denk dat ik morrowind dan maar probeer

en over de discussie of iets rpg is of niet,
    je moet het niet zo strict nemen
    als je dat doet kan je geen rpg maken op een pc
    maar moet je gewoon games als adnd of iets van whitewolf gaan spelen, omdat alleen dan je absolute vrijheid hebt.. iets wat op een console of pc game (nog) niet mogenlijk is.
    Is trouwens slim om eerst de eerdere morrowinds te spelen? want zag dat het nu al om deel 3 ging.. weet ook niet of de andere 2 delen ook op de xbox zijn?

Laatst bewerkt: 8 feb 2005
  4. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    Heb de PC versie nog nooit gezien of aangeraakt, dus :9 als het wel een RPG is wil ik hem wel uitproberen, alleen speel ik niet graag op m'n computer, toch geen hack'n slash gedoe (aub geen discusie over hack'n slash nu)

Ik ga morrowind ook eens uitproberen, laatste keer liep ik een half uur door het niets rond en gaf ik op uit hoofdpijn, misschien te vlug geöordeeld.

5. Diego

Diego Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand wel een nagedacht wat de betekenis van het woord RPG inhoud? Role Playing Game, Nederlandse vertaling: rollenspel.O-)

Neem het niet zo serieus Pulsar, en ga zeker geen mensen lopen beledigen omdat ze volgens jou 'minder' zijn vanwege gebrekkige kennis van het woord RPG. Waar hebben we het dan over man. Serieus.

On Topic:
    RPG's zijn er in verschillende soorten, de meeste RPG's op de Xbox zijn wat meer georienteerd op actie/hack&slash. Fable is daar een goed voorbeeld van.

Dan hebben we nog de zogenaamde linieare RPG's, ook in deze spellen neem je de rol van een personage aan wat zich ontwikkeld in een fictieve wereld, alleen wordt je iets meer aan de hand genomen, wat je moet doen, waar je heen moet gaan etc. Star Wars:Knights of the Old Republic en ook de recente Final Fantasy titels zou je onder deze catagorie kunnen plaatsen. Al zijn er in deze games genoeg side-quests om je naast de zogenaamde main-quest bezig te houden.

Als laatste op de Xbox vertegenwoordigde groep RPG's noem in de de zogenaamde open-ended RPG's. Ook hier speel je een rol in een fictieve wereld, maar ben je volledig vrij om te gaan en staan/doen en laten wat je wil. Morrowind en Arx Fatalis zijn daar voorbeelden van.

Massive Multiplayer Online RPG's worden jammergenoeg nog niet op de Xbox vertegenwoordigd, wellicht iest waar in de toekomst hopelijk verandering in komt :)

/Edit 1: Humorke was me voor met uitgebreide beschijving.:p
    /Edit 2: Als je nog interesse heb in Morrowind voor Xbox. Ik heb hem hier nog liggen, voor een leuk prijsje mag je hem best overnemen.;)

Laatst bewerkt: 8 feb 2005
  6. Gerben_S

Gerben_S Alias gerben

Leuk Bevonden:
    0
    Hej man ik kan die gozerd gewoon inschatten wat hij bedoeld.... Hij bedoelde dus helemaal niet of er een halo 1 rpg komt..
    Toch mijn advies is als je spellen als halo en rpg figuren leuk vind is:
    Beyond Good and Evil het is niet duur en je zalt er 100% zeker geen spijt van krijgen. Als je Morrowind gaat kopen is wel heel langdradig en, vind ik hoor, er zit geen echt goed verhaal in en geen einde. Zelf vind ik Fable ook geweldig een 2de tip is Sudeki al1 is die nog erg duur in de winkel. MAar wel erg leuk.. Wil wel een horen als je Beyond Good and Evil hebt gekocht of je er spijt van krijgt. Ik kan je bijna beloven dat je dat niet zo krijgen, See it yourself...

7. Diego

Diego Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, quote je nou jezelf?:+

Anyway, Beyond Good & Evil is ook zeker een pareltje inderdaad, geweldige verhaallijn en personages waar je vanaf het eerste moment meteen al mee gaat leven. Geweldig prijskaartje ook dat er momenteel aan hangt! Beetje jammer dat 'ie zo kort is en dat een vervolg nog ver weg is.:mad:

Alleen dit is meer een action/adventure...;)

8. flipmode

flipmode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    komt er wel een vervolg dan?

9. Amras

Amras Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De meeste spellen doen mee in meerdere genres, daardoor zijn ze vaak lastig te benoemen.
    Aan de post kan ik al zien dat dit iemand is die Morrowind maximaal 10 uur heeft gespeeld en toen besloot dat het k*t is. Morrowind langdradig? Niet langdradig, wel lang. Geen echt goed verhaal? Plak achter die 10 uur nog maar een paar honderd dan kom je achter het super diepe verhaal. Het duurt lang voordat het zich ontvouwt. De eerste 50-100 uur ben je er zelfs amper mee bezig omdat er zoveel andere dingen te doen zijn.
    En dan heb je nog alle guilds en houses, die ook nog verhalen vertellen. Natuurlijk ben je na die 10 uur nog niet bij de eindbaas (als je dat zo mag noemen) geweest. Uiteindelijk na 100en uren kom je op een punt aan dat je het einde zou kunnen noemen. Maar je kunt altijd doorspelen, zelfs na dat einde. Dat is nou de kracht van een echte RPG. Je doet wat je wilt en kunt dat blijven doen.
    Om the Pulser even bij te vallen, daarom is KOTOR in mindere mate een RPG. Na het verslaan van de eindbaas is het gewoon klaar terwijl free roaming om de quests af te maken toch wel het minste is wat je nog zou moeten kunnen. Niet dat KOTOR daardoor geen leuk spel is, in tegendeel. Ik ben al aan het wachten tot deel 2 in de bus valt deze week.

10. Skaddict

Skaddict HaloJunk

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb uiteindelijk morrowind gekocht voor €20, niet duur vind ik zelf,
    ben het nu aan het spelen en is erg leuk spel, grafisch wat minder dan fable,
    maar wel stuk uitgebreider.

Bedankt voor alle info

11. RizlaPlus

RizlaPlus Hometown: Ass-en

Leuk Bevonden:
    0
    Star Wars is wel een RPG zoals iedereen zegt wat moet je het anders noemen wie heeft trouwens gezegd dat een rpg veel vrijheid moest hebben meeste populaire rpg's hebben dat ook (daarom hou ik ook zo van rpg's) maar ja met Final Fantasy das helemaal linear zoals net werd gezegd ( ik las alles snel ff door ) . Rpg gaat om het ervaringspunten systeem omdat het een rollenspel is je neemt een rol over van een persoon en die bouw je uit tot de karakter die je wilt in star wars kun je toch verschillende soorten jedi styles kiezen prestige classes.Het is toch ook bedoeld als rpg ? Wie heeft er standaards opgelegd? Wat een ingewikkeld gedoe soms toch ook met die genres ;) maar eigenlijk tog heel simpel.

12. Feodor

Feodor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Baldurs Gate Dark Alliance !! :)

13. Amras

Amras Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is al de hele tijd gezegd, een pure RPG heeft wel die vrijheid. Maar de meeste games hebben wel de overige kenmerken, dus horen wel bij het genre.
    Star Wars is inderdaad een goede game. Maar als je het over een echte RPG hebt zul je toch voor Morrowind moeten gaan.

14. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Men vergeet bekende RPG titels:
    -Lufia 1 en 2
    -Final Fantasy , niet allemaal zijn goed. De laatste paar zuigen zwaar. (persoonlijk, daarom ben ik overgestapt op Xenosaga)
    -Breath of Fire (Snes, Playstation)
    -Xenosaga
    -Wild Arms

In mijn ogen zijn alleen turn based RPG's ECHTE RPG's.
    Nog wat kenmerken behalve lvl up en exp systeem:
    -Gebruik van magie
    -Nieuwe vaardigheden leren
    -Je kan met iedereen praten
    -Japanners zijn er dol op _O_

Vaak spelen ze zich af in een middeleeuws Europa, maar niet altijd.

15. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    een Halo RPG?
    nee, die is er niet hoor.

of wel...

16. Amras

Amras Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De thread heeft 4 bladzijden waarin over dit onderwerp gepraat is en een conclusie getrokken

of niet... |:-

17. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    OMG het is juist een van de uitgebreidste verhalen ooit en ook een vna de grootste spelwerelden ooit geschapen. Niet alleen letterlijk maar ook hoeveel gedachte er in zit, in die verhouding tussen de houses en de tempel enz enz. Tis wel heel lang maar daarom nog niet langdradig. Deze game moet je gewoon echt ontdekken, want in het begin lijkt ie heel anders dan dat ie is. (ik was er zelfs in teleur gesteld) maar uiteindelijk blijkt het een fantastisch spel.

18. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    damn er is best veel tijd in zijn vraag gestoken.

Halo is vet

Rpg's ook.

19. RizlaPlus

RizlaPlus Hometown: Ass-en

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is wel zo dat het geen pure rpg is. Maar ik hoop dat deel 3 meer in de richting komt maar dat zal wel niet.Ik ga niks verwachten anders breekt mn hart weer (fable).
    :) Maar een Halo RPG ? Lijkt me niks om eerlijk te wezen

20. _TP_

_TP_ blaaaaat

Leuk Bevonden:
    0
    sudeki :p

Deel Deze Pagina