Goeie Digitale Camera's

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door doOpY, 24 aug 2003.

1. doOpY

doOpY Appel de Pappel

Leuk Bevonden:
    0
    Goeie Digitale Camera's ?

Ik wou graag van de mensen die een digitale camera hebben hun gedachten erover even weten
    ben zelf ook van plan er 1 te kopen maar er zijn er zoveel en sommige zijn nogal duur dus ,
    zet hier die van jouw neer + prijs en vertel er een beetje bij wat je er van vind ;)

Laatst bewerkt: 24 aug 2003
  2. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Mijn camera: Ricoh RDC-7

Prijs: € 600

Resolutie max. 2048 x 1536

Beeldpunten 3.34 megapixel

Lens 7,3 - 21,9

Optische zoom 3 x

Scherpstelling automatisch

Zoeker LCD, optisch

Geluidsopname

Geheugen (standaard) 8 MB

Opslagmedium SmartMedia

Interface serieel, USB

Besturingssysteem PC, Mac

Gewicht 270 gram

Afmetingen (H x B x D) 135 x 74 x 27 mm

Introductie model 2000

Zucht gaat ie weer....
    Ik heb deze camera nu al 3 jaar en ben zeer tevreden ermee. Ik vind het vooral vet om zo ver in te zoomen zodat je de overburen een leuk kan fotograferen ;) . Drie verschillende resoluties zijn beschikbaar maar de 640 maal 480 is geen goed fotoformaat, wil je deze uitprinten. Daarom gebruik ik meestal de hoogste twee standen 1024 en 2048. Er zitten vele opties op en je kan er geluid mee opnemen en korte filmpjes mee maken. Je hebt keuze uit verschillende lichtvallen en het is gewoon een lekker makkelijk dingetje. Het is niet echt klein en is ook niet heel licht maar de resultaten zijn er wel naar :)

3. doOpY

doOpY Appel de Pappel

Leuk Bevonden:
    0
    Zo goeiemorgen 8) das dan ook wel gelijk weer een hele dure
    ik zoek zelf iets boven de 300 en onder 450 en over het formaat ben ik ook nog niet helemaal uit
    sommige van die dingen zijn echt superklein maar daar kan je niet echt veel mee denk ik ?

4. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Daar heb je gelijk in. Ik heb ook een hele kleine; De Sony Cybershot- U maa rdaar kan je nauwelijks wat mee. Niet inzoomen e.d...echt nauwelijks en echt mooie foto's vind ik niet dat ie die maakt. :'-( Het is meer een meeneem dingetje zodat ik niet met die grote hoef te slepen als ik ergens snel naartoe ga (Hoewel ik dat toch wel doe :9 )

Jou raad ik dan een canon aan. Mocht het net zo zijn dat ik de naam vergeten ben...Als ik erop kom meld ik het wel

:)

5. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    De Canon powershot A70 is een hele goeie keuze en die willen mijn vriendin en ik verkopen. Op internet zijn zat reviews te lezen, dus lees ff wat door en ik hoor 't wel. De reden dat wij 'm weg willen doen is omdat we voor een paar slagen duurdere camera willen gaan.

Laatst bewerkt: 25 aug 2003
  6. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Hey, ik heb deze een keer erbij besteld met de pc-privé actie:
    Ik ben er heel tevreden mee! En niet te duur.
    Het is de Kodak DX4330 EasyShare

7. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb de Kodak Revio KD-Z310:

Tijdens vaderdagactie gekocht bij de HEMA voor 369 euro. Zat 16MB kaartje bij en heb daarna nog voor 110 euro een setje aangeschaft met extra kaartje van 128MB, een extra accu en een tasje.

Ik kan je de camera aanraden, goede kwaliteit, overal positieve reacties op het internet, gebruiksvriendelijk, stevig... :)

8. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
  9. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    beuk heeft hier niet zoveel verstand van,maar ik heb net zon canon ixus 400 gekocht.
    4 mega pixels,11 keer zoom,memory sticks tot 1 giga byte,kan filmen en geluidsopname's maken,zet koffie en maakt me bed op :).
    nee lol,klein fijn cameraatje(stevig ook trouwens) met een shitload aan opties waar je voor bij de nasa moet gewerkt hebben om ze te begrijpen.
    http://www.dpreview.com/news/0302/03022708canons400.asp

10. XboxruleZ

XboxruleZ Xtraordinary

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb de Sony DSC P52, en ben er heel blij mee;) (300 euro) voor veel gebruikersreviews kun je t beste naar deze site gaan, en je komt erachter dat dit een goeie camera is:)

11. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor reviews van cameras en vergelijking kun je het beste kijken op http://www.dpreview.com
    Wij hebben thuis de nikon coolpix 5400. erg leuke camera.

Eergisteren de volgende foto mee gemaakt :
    Beestje was 2 a 3 cm groot :)

Deze versie is 600x600 met kwaliteit 6 jpeg. Orgineel is 2592x1944

12. doOpY

doOpY Appel de Pappel

Leuk Bevonden:
    0
    Ok ik weet in ieder geval nu dat ik niet zon klein dingetjuh ga kopen :+
    en had ik nog en vraag hoeveel MB is beetje normaal voor als je gewoon beetje foto's maak op feesten enzo
    16MB hoeveel foto's zijn dat 30 ?

13. doOpY

doOpY Appel de Pappel

Leuk Bevonden:
    0
    Ow en welk merk raden jullie me ECHT af ?
    of valt dat wel mee want was even wezen kijken in een winkel stonden bijna 30 merken daar 8)
    de ouwe standaard fotocamera merken zijn gewoon nog de beste neem ik aan ?

14. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Trust ;)

Gewoon alle bekende camera merken hebben gewoon goede producten. Denk dan aan Canon, Kodak, Nikon etc.
    Maar vraag een medewerker om hulp en je komt er vanzelf wel uit!

15. doOpY

doOpY Appel de Pappel

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe ik was gewoon beetje benieuwd naar eventuele slechte evaringen van mensen met digicam
    maar lees hier allen maar positieve dingen dus gaat wel lukken zo:)

16. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Tja, als je eentje van Canon, Kodak, Nikon koopt in de prijsklass vanaf 250 euro dan zit je zeker gebakken.

Maar overweeg het even goed voordat je zo'n ding koopt. Het is wel een leuke speeltje. Maar om die foto's met een normale camera op negatief te zetten is echt 10x leuker. Dan laat je ze ook meestal allemaal afdrukken en bewaar je ze. Ik zet ze altijd op de computer en na verloop van tijd zijn ze weer weg. Daar gaan je herinneringen :p
    Maar als jij je flashkaartjes naar de Hema brengt en af laat drukken ben je wel slim bezig:)

edit: en een normale camera is natuurlijk 10x keer goedkoper. Kun je nog wat xbox-games voor halen (+eentje voor mij vanwege m'n goede raad;)).

17. doOpY

doOpY Appel de Pappel

Leuk Bevonden:
    0
    Haha jaja dit is geen heitje voor karweitje 8)
    en heb ook nog een auto die ik vollop aan het verbouwen ben dus word allemaal beetje duur dan hey :p

18. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben van plan om [​IMG]deze te kopen...

Digital still camera * 2048 bij 1536 maximale resolutie * Beeldpunten CCD (beeldchip) 3.2 mega pixels * 3.2 x digitale zoom * Automatische Sluitertijd 2 - 1/1000 seconden * Ingebouwde flitser * rode ogen reductie * auto fixed focus * Auto wit-balans * Avond/schemer * Program AE * Geheugen opslag: 16 Mb Memory Stick * Communicatie via : USB interface * Filmfunctie * In fotoformaat: JPEG * GIF * MPEG * Inclusief : Batterij(en) * acculader * video USB kabel(s) * Software * schouderriem * gewicht 155 gram * afm: (b x h x d): 10.2- 5.7- 3.3 cm (sig 01/03 yg ) *

€ 259,00 incl. BTW,
    € 217,65 excl BTW

19. matn

matn .

Leuk Bevonden:
    0
  20. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Yup, Trust zeker NIET kopen. Ze lijken tegen een absurd goedkope prijs ontzettend hoge kwaliteit camera's te verkopen maar schijn bedriegt. Als er staat dat het een vier megapixel camera is dan is het hooguit twee megapixel. De rest zijn digitale trucjes om de kwaliteit te verhogen, maar dat valt reuze tegen.

Deel Deze Pagina