Ik heb mijn relaas even hier verteld en daarnaast de moderator even uitgelegd waarom. Ook omdat er een slotje op kwam ben ik hierheen gegaan Moderator, bij voorhand niets persoonlijks tegen jou, ik wil gewoon even mijn ei kwijt. Ik heb enkele wijzigingen aangebracht in de tekst om hem makkelijker te kunnen lezen.
Ik heb een suggestie gedaan bij tros radar (Ik heb dit afgelopen maandag geschreven):
Het gaat hier om de Customer reward pack dat je kreeg als je bij microsoft kon aantonen dat je de xbox voor 26 april had gekocht.
Hiervoor moest je een ingevuld lijstje opsturen samen met een bewijs van aankoop naar het adres van Microsoft Gouda.
Dan zou er binnen 28 dagen het pakketje, bestaande uit 2 extra spellen en een extra controller(joystick).
Ik heb de mijne keurig op 26 april verstuurd.
Na 28 dagen heb ik eens naar het Customer service nummer gebeld voor Benelux 0800- 023 3894.
Verontwaardigd was ik toen ik een onduidelijk sprekende Ier aan de lijn kreeg de eerste keer.
Die kon mij alleen vertellen dat mijn aanvraag nog in de molen zat.
Hetzelfde kon een dame mij een week later vertellen.
Toen ik een week geleden belde werd mij verteld dat mijn aanvraag op 18 mei is doorgevoerd en dat ik via packet tracking van securicor in UK kon kijken waar mijn pakketje was.
Omdat de site van securicor de hele weekeinde down was kon ik het niet uitproberen.
Toen hij vandaag wel weer online was heb ik direct het nummer ingetikt om er vervolgens achter te komen dat dit nummer niet juist was(het aantal karakters kloppte van geen kanten).
Direct Microsoft weer gebeld.
Een, waarschijnlijk slechthorende helpdesker (moest tot 5 maal mijn serienummer herhalen) kon mij vertellen dat mijn aanvraag ineens op 6 juni was verwerkt en dat er wat mis was met de codes voor de aangevraagde spelletjes.
Ik moest wederom mijn spelletjes opnoemen, waarna ze vervolgens vertelde dat het nog minimaal 2 weken kon duren.
Dit is een niet op zichzelf staand verhaal, gezien de topics op het forum van www.xboxworld.nl.
Hier hebben veel mensen last van. Gaarne zou ik zien dat Radar het probleem aankaart en microsoft verzoekt hun distributiesysteem en helpdesk medewerkers (ook al zijn het geen medewerkers van Microsoft) aan te scherpen.
Hieronder vermeld ik even hoe en wat ik ook al aan de moderator heb uitgelegd aangaande zijn reactie op mijn melding bij radar:
***** wrote on 11-06-2002 09:58:
Ach, hoewel ik hier niet ga neerzetten hoe ik echt over je denk vind ik het een vrij zwakke vertoning. Je verneukt ook alleen maar het imago van 'je eigen console'
******** (moderator)
Punt 1: Je mag best zeggen wat je van me vind, ik kan wel tegen een stootje
Punt 2: Waarom een zwakke vertoning.
Punt 3: Is het in deze M$ die haar eigen goede naam te grabbel gooit door het op deze manier af te handelen. Of het nu een extern bedrijf aan die telefoon is of niet. Ik heb zelf bij Compaq gewerkt en daar hadden we ook callcentrales voor andere bedrijfen. Dus ik weet waar ik over praat. Als wij klachten kregen van de klanten werd daar vaak langzaam op gereageerd door het management, omdat het hier om een "aanvaardbaar" percentage klagers gaat....
Ik denk dus dat het ook zo bij M$ gaat.. en net zo, is het toen met UPC gegaan. Dat "aanvaardbaar" wordt gecreëert omdat ze de kosten zoveel mogelijk willen drukken, en dat hoeven ze in deze niet. Of gaat het slecht met M$? en daarnaast, het is toch belachelijk dat je naar ier- of engeland wordt doorgeroute? Waarom geen kantoor in NL of in Belgie?
Het gaat hier om de kwaliteit van service, en die is beneden peil. Klant is Koning gaat niet op bij M$, en ik weet wel dat ze iedereen een CRP geven en daarmee datzelfde willen zeggen, maar daarvan zeg ik dat een multinational altijd goed op de kleine lettertjes moet letten, en in deze rekening hadden moeten houden met de mogelijke scenario's en risico's.
Zichzelf hadden moeten indekken door de voorwaarden waaraan voldaan moest worden scherper te stellen.
reactie van moderator:
Hoewel ik niet van MS ben en hier niet ben om MS te verdedigen kan ik natuurlijk wel zeggen dat het een helse taak is om tienduizenden reward packs te behandelen. Het is in Nederland fout gegaan doordat de mensen bij MS (en dan weet ik niet of dat die domme helpdesk is of MS zelf, eerst lijkte me het meest voor de hand liggen) het Nederlandse postcodesysteem niet herkende/snapte.. Ik denk dat een beetje geduld ook op zijn plaats is. Ik snap echt die problemen niet hoor, al dat gescheld..
******* (moderator)
waarop ik heb gereageerd:
Als ik iets niet doe, is het wel schelden. (OK, geef toe, topic header was erg grof, maar ik was echt kwaad). Ik zal het rationeel proberen te benaderen.
De excuses dat ze meer aanvragen krijgen dan ze kunnen verwerken is op te lossen door meer mensen in te zetten. Deden wij vroeger ook. Het excuus dat de postcodes niet begrepen werden is mijns inziens larie, want al was alles normaal gegaan dan hadden ze die ook in moeten voeren, dus had de software er al op voorbereid moeten zijn. Maar voordat dit weer een ellelange discussie wordt, die ik eigenlijk op het forum zou willen voeren, hoop ik dat je mijn standpunt begrijpt en net als mij gewoon hoopt dat er voor de toekomst (het kwaad is inmiddels al geschied, kunnen we niets meer aan doen) iig gewoon beter geregeld wordt.
Ik hoop dat ik reactie krijg, zodat we niet straks bij de aanvraag van Bijv. xbox Live! dezelfde ellende krijgen.
Bij voorbaat dank voor het lezen. Ik weet het is een lang verhaal. Opnieuw een draadje eraan wijden was idd niet zo erg slim.
Laatst bewerkt: 12 jun 2002