Google Earth als hulpmiddel voor terroristen???

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Meneer Stefan, 18 aug 2005.

1. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit begin ik overal steeds meer te lezen...

Zelf vind ik dit wel meevallen, terroristen komen zelf wel aan hun informatie, maar het is zéker wel iets wat we in de gaten moeten houden.

Hoe denken jullie hierover?

2. boomer

boomer Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Als mensen heel graag aan informatie willen komen, dan komen ze daar toch wel aan. Ik vind dat de terreur dreiging ook zwaar overtrokken wordt in Nederland. De laatste dagen met Sail Amsterdam hoor je op het nieuws niks anders, als mensen een aanslag willen plegen houd je het toch niet tegen.

3. Alex RS

Alex RS Green HJ Pub DJ

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het hier helemaal mee eens. Voor Terroristen is dit een supergoed hulpmiddel. Hetzelfde geld voor overvallers, criminelen etc. Zo kan je makkelijk een heel terrein verkennen zonder er een stap te zetten. Dit maakt het zoveel makkelijker.

4. Rovak

Rovak Guest

Wat een klets allemaal =/, ik heb het programmatje zelf ook en het ziet er allemaal zeer gedetailleerd uit maar er zijn zat plaatsen waar je dezelfde info vandaan kan halen.

5. Cees

Cees Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind dat het cker kan en wrm nie voor die terroristen

6. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    pa·ra·no·ï·de (bn.)
    1 gekenmerkt door, lijdend aan, van de aard van paranoia

pa·ra·noia1 (de ~ (v.))
    1 achtervolgingswaanzin

pa·ra·noia2 (bn.)
    1 [inf.] paranoïde

ach·ter·vol·gings·waan·zin (de ~ (m.))
    1 psychose waarbij iem. overtuigd is te worden achtervolgd en dit als zeer beangstigend en gevaarlijk ervaart => achtervolgingswaan, paranoia, vervolgingswaan, vervolgingswaanzin

7. Rovak

Rovak Guest

tuurlijk kan het. Maar dat kun je ook elders op het internet vinden. Er zijn zelfs sites waar je complete bommen kan maken met huishoudmiddelen. Dus ik snap niet wat ze hier nou opeens moelijk over gaan doen

8. Jerhui

Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Deze angst hoor ik wel vaker, maar volgens mij is dat nergens op gebaseerd. Als een terrorist Google Earth nodig heeft om de Rotterdamse haven te vinden, dan zal het niet iemand zijn waar ik nu direct bang voor wordt.

Ik werk zelf bij een chemie bedrijf met een grote fabriek in Europoort en je kunt nu ook al makkelijk daar op je gemak rondrijden en plannen maken… beetje overdreven reacties dus.

9. High 5

High 5 _/_/_/

Leuk Bevonden:
    1
    Voor een terrorist die gebruik maakt van Google Earth ben ik al even bang als voor een troetelbeertje met een minderwaardigheidscomplex.
    Gedegen kennis van je theater krijg je alleen maar door er zelf te gaan kijken en bovendien is iedere actie -per definitie- erg lokaal beperkt waardoor een kaart niet eens nodig is.

10. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Ach, zo veel detail zit er nou ook weer niet in. Als je het binnehof scherp wil zijn met Google Earth, is het noeg steeds maar een stukje van enkele centimeters, misschien nog eens een paar centimeter. Bovendien is belangrijke informatie juist ín de gebouwen te vinden.

11. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Wat er in overal gebeurt begin ik zo langzamerhand scheit aan te hebben zolang ikmijn vrienden en familie er maar nix mee te maken krijgen. Dus ook al worden er gebouwen opgeblazen ze hebben erom gevraagt. *in europa en in Amerika)
    En zo krijgen ze het terug ten koste van Onschuldige mensen dat vind ik wel heel erg maar jah ze stoppen er niet mee de Europeanen, Amerikanen, Nederlandse soldaten niet dus de terroristen ook niet (met het vermoorden van onschuldige mensen... dus maar hun hebben weer andere connecties he die terroristen *denk ik* Bijv. een marrokaanse vriend ofzo die op het binnenhof werkt.

Laatst bewerkt: 18 aug 2005
  12. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dus plattegronden dan ook maar meteen niet meer verkopen? En die info punten in landen (U bevindt zich hier) verbieden?

Onzin dus.

13. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Al die terroristen hebben zich al verspreid en zitten in alle landen, ze gebruiken elkaar als plattegrond... geloof me die hebben geen plattegrond of wat nodig. En er gaat maanden zelfs jaren voorbereiding van vooraf voor een aanslag. Die lui weten wel wat ze doen hoor maar dat google systeem is onzin jah ze laten alleen de grote gebouwen en steden zien zo wordt het wel heel makkelijk. Maar al wil je in Nederland een aanslag plegen kom je met het Shell stratenboek ook al een heel eind.

14. High 5

High 5 _/_/_/

Leuk Bevonden:
    1
    Dit roept bij mij een heel leuk beeld op... :D :+

15. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    edit.
    Hoe bedoel je dat?

Laatst bewerkt: 18 aug 2005
  16. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    jezus voel je niet zo aangetrokken joh hij bedoel dat hij die zin letterlijk van je neemt. Je bedoelt hem figuurlijk en bedeolt dat ze elkaar vertellen hoe het eruitziet maar hij gebruikt je zin gewoon letterlijk. Dat gebeurt zo vaak op dit forum en dat heb geen reet met dat je uit afghanistan komt te maken (Edit: toen ik dit getikt had had timmetje het ik kom ook uit afghanistan verhaal al weer verwijderd)

17. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Jeperdepep ik ben de edithoer...

edit= :eek:

18. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    Hoezo heb je je eerste gedachte dan niet laten staan eigenlijk? of kwam je erachter dat die opmerking van je nergens op sloeg

btw on topic mensen ik vind dat google earth ook niet zo'n gevaar. Gaat netzoals ruttyx ook zegt ze kunnen wel met hun bommetje komen maar dan moet je toch goed weten waar je wat moet raken om super veel vernietigingskracht te hebben. Denk dat ze ook hoe dan ook effe moeten gaan kijken want je kan wel leuk een gebied zijn maar je moet er wel weten te komen ivb met beveiliging enz.

Ook denk ik btw dat ze zoiets als europoort nooit naar de rotzooi zullen helpen om grote vernietingskracht te hebben. Ten eerste omdat als ze zo iets groots doen dan weten ze dat hun land van herkomst de volgende dag geheel in fik staat en er echt niemand gespaard word. Ten tweede omdat ze als ze zo iets groot zouden plannen het vast wel lekker in Amerika doet (Als je een atoombom in een koffertje had en je wil een statement maken doe het dan goed) Ten derde omdat hier teveel van hun steun woont als timmetjeje die dan de hele dag weer gelukkig rond kan lopen als er zoiets gebeurt (Ik edit dit niet weg hoor timmetjeje, aangezien ik geen edit-hoer ben om jouw worden te gebruiken)

19. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Hij ziet voor zich in gedachten de ene terrorist aan de andere vragen "waar moet ik mijn bom droppen , op je hoofd of in je reet". :+ ;)

20. marco007

marco007 Licence to kill

Leuk Bevonden:
    0
    haha, trouwens best vet dat prog, ik kon gewoon kijken tot in de staat, je kon precies zien wat er voor een auto voorbij reed op dat moment dat die foto is gemaakt

Deel Deze Pagina