1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Google Inc

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Ferron, 10 aug 2010.

1. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Google is eng.

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ga maar snel schuilen in het Apple topic voordat de googles je komen halen ! :+

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Eigenlijk wel. Mijn gegevens zullen nooit en te nimmer worden gebruikt om me publiekelijk voor lul te zetten, dus het maakt me geen reet uit als mijn gegevens ergens opgeslagen liggen.. Niemand doet er wat mee, behalve als er echt onderzoek naar mij wordt gedaan. Als dan een politie officier ziet dat ik 7x per week naar brazzers surf maak dat mij echt geen hol uit, zolang het de krantenkoppen niet haalt.

4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Mensen die paranoide zijn kunnen ook beter gewoon zelf hun mail hosten :+ (of een account bij hushmail o.i.d aanmaken) en altijd door een buitenlandse shell het internet op gaan

5. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het gewoon niet nodig om al die gegevens te bewaren, zowel praktisch gezien als het idee erachter is het hartstikke verkeerd.
    Zoals in dat filmpje al gezegd wordt, In plaats van 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is' krijg je nu 'potentieel gevaar voor de samenleving'. Maar dat heeft dan meer met overheden dan met Google te maken, hoewel overheden natuurlijk altijd macht kunnen uitoefenen op bedrijven.

Als je een foute regering krijgt ben je al helemaal mooi de klos, dan kan al die informatie tegen je gebruikt worden en bedrijven zullen echt niet hun volste inzet tonen bij het beveiligen van privacy, aangezien het ze in principe niet oplevert.
    Nog een vraag uit nieuwsgierigheid, ben je ook voor etnische registratie?

Ik hoop niet dat je mij bedoeld met paranoïde want dat ben ik echt niet. Ik vind alleen dat ze opgeslagen gegevens moeten beperken tot een minimum aangezien het vaak gewoon overbodig is.

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Niet paranoïde? Jij bent bang dat een verkeerde regering ze in handen krijgt, en die informatie 'tegen jou gebruiken'. Klinkt als een 24 aflevering.

Sowieso, kom eens met praktische voorbeelden. Je blijft nogal schimmig als het gaat om privacy. Ik ben wel benieuwd naar een voorbeeld waar gegevens van Google echt gebruikt worden om jouw privacy te schenden.
    Vooralsnog vind jij alleen het IDEE eng dat jouw gegevens ergens opgeslagen liggen, that's all.

7. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Ja het klinkt paranoïde dat geef ik toe, maar lees jij eens het PVV-partijprogramma door hiero: http://www.pvv.nl/images/stories/Webversie_VerkiezingsProgrammaPVV.pdf

Kijk dan naar het aantal stemmen dat deze partij binnen heeft gekregen. Dat gaat echt ongelooflijk ver wat ze hierin stellen.

Voor praktische voorbeelden ga ik Gejan quoten:

Ze slaan echt heel veel onnodige informatie op. Zolang daar niks mee gebeurt heb ik er in principe geen last van, alleen als het niet nodig is om grote gedeelten van deze informatie op te slaan dan hoeven ze dit toch ook niet te doen?

Nog een Gerjan quote:
    Ohja, en ben je nou voor etnische registratie of niet?

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Voor of tegen?

Ik ben helemaal niet voor elke registratie hoe dan ook, maar ik ben zeker niet actief tegen. En Google kan een profiel opstellen van jou. Dat wist ik allang. Alleen wilde ik weten hoe dat in de praktijk jouw privacy kan aantasten.

9. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    In de praktijk tasten ze mijn privacy aan doordat ze zo'n profiel kunnen opstellen. Als ik Google als zoekmachine gebruik dan vind ik het logisch dat ze zoekacties opslaan om te kijken wat populair is enzovoort enzovoort. Maar ze zouden in mijn ogen niet in staat moeten zijn een profiel van me op te stellen, persoonlijke gegevens zouden ze niet (voor lange tijd) moeten opslaan. Die informatie hebben ze (volgens mij) niet nodig en kan eigenlijk alleen maar misbruikt worden. Toegegeven, ik heb er in de praktijk niet veel last van, maar de ontwikkeling vind ik gewoon niet goed.

10. 1nfinity

1nfinity Show your Skill

Leuk Bevonden:
    0
    google is ook bezig met gigabit internet verbindingen aanleggen/aansluiten in de VS

11. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
  12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Nieuwe gmail is op zich wel handig, ff leren mee werken. Uiteindelijk wordt het wel handig.

Alleen:
    8)

13. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    :+

:)

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Zit jij daar op te wachten dan Fer?
    Het wordt pas interessant als het een degelijke stream dienst wordt.

15. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Zit te wachten op de stream dienst, niet dat wannabe iTunes gedoe. :+
    Moet het wel goedkoper zijn dan Spotify (welke overigens niet duur is), maar hoe goedkoper, hoe beter.

16. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Gratis? Paar google ads er door heen is geen probleem voor mij..

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Google ads tijdens het luisteren? Alsjeblieft niet.

18. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    Lol, ingesproken reclames. Zit je lekker chill Justin Bieber te luisteren, hoor je er doorheen: 'Hebt u nog goud of juwelen die u niet meer nodig hebt, ...'.

19. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Nee natuurlijk niet :+
    Gewoon in het programma/site waar de stream staat.

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    O ok.. Nouja dat kan ook niet gratis worden lijkt me. Vooral als Google het doet wordt het natuurlijk mega populair.

BTW, Google gaat .jpg vervangen! They're taking over! :+

Deel Deze Pagina