1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Google Talk [Gmail vereist]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rox, 24 aug 2005.

  1. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    [​IMG]
    Info
    Het is dan eindelijk zo ver. Na een goede zoekmachine een rits andere producten en een geweldige emaildienst heeft Google vandaag zijn IM programma gepresenteerd. Het heeft de naam Google Talk gekregen.

    In plaats van het wiel opnieuw uit te vinden heeft Google ervoor gekozen om het Jabber protocol te gebruiken. Het is dus mogelijk om met alle programma's die Jabber ondersteunen met je gmailcontacten te praten.

    Het is (net als alle Google producten) nog een beta, en er moeten nog een heleboel dingen verbeterd worden. Maar de basis is op dit moment al goed.
    Een leuke feature is dat bellen al ondersteund is. Voor de rest verwijs ik graag door naar de site van Google Talk (klikje).

    Het programmaatje is een lousy 900 kb en ziet er errug strak uit. Mocht je nog geen gmail hebben en dit wel willen, neem dan even contact met mij op via PM. Op het forum is al een prachtig topic over Gmail dat hier te vinden is.

    De feiten:
    - Google Talk gebruikt het Jabber (XMPP) protocol voor communicatie (tekst). Dit gaat in de toekomst ook over naar SIP en eventuele andere protocollen.
    - Spraak communicatie gaat via XMPP gebaseerd 'signaling protocol' en een peer to peer communicatiesysteem. In de aanstaande toekomst wordt er overgestapt op SIP.
    - Het is nog een beta, er zijn nog weinig functies
    - Verbruikt erg weinig geheugen (6 mb met 3 gesprekken, terwijl msn op offline weergeven al 9,5 pakt)

    De geruchten:
    - Google Talk spraakprotocol verbruikt minder cpu power dan Skype
    [plaatje]http://img366.imageshack.us/img366/5535/gtvsskype1py.jpg[/plaatje]
    - Wanneer de hosts van andere netwerken ervoor open staan, zal Google ook implementatie van andere netwerken toepassen (ICQ, Yahoo, AIM en misschien Microsoft)

    Een paar screenshots:
    Standaard venster:
    [​IMG]
    Gespreksvenster (verticaal getabbed, werkt erg lekker):
    [​IMG]
    Van de site zelf:
    [​IMG]

    /Edit screenshots toegevoegd. Voor vragen/op of aanmerkingen, pm maar.
    /Edit 2, meer info, duidelijkere indeling.
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2005
  2. Unrealist

    Unrealist A Real Unreal Fan

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    Het ziet er inderdaad erg mooi uit , er zit ook lang niet zoveel troep in als in msn en helemaal geen reclame.
     
  3. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon hetzelfde als Skype, of zit ik er dan naast?

    Van Skype weet ik al dat het goed werkt, van Google Talk niet, dus die keuze is simpel :). Ja, ik heb een gmail account.
     
  4. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Skype heb ik te weinig ervaring mee om echt over te oordelen. Maar het werkt zeker (zo) goed (als Skype). Het probleem is alleen om zoveel mogelijk mensen aan google talk te krijgen. En het is naturlijk nog een beta met niet zo heel veel mogelijkheden, maar er schijnt zelfs de mogelijkheid te zijn om functies aan te vragen.
     
  5. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    kan je ook hotmailadressen toevoegen?
     
  6. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Nee op dit moment niet.
     
  7. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    hmm dan wacht ik even tot latere versies
     
  8. Borix

    Borix Active Member

    Berichten:
    1.770
    Leuk Bevonden:
    1
    dat programma ziet er lekker simpel (google style) uit en je heb het echt in 30 sec. geinstalleerd. ik hoop dat meer mensen dit gaan gebruiken.
     
  9. ccm1982

    ccm1982 Let's Play Online

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er inderdaad leuk uit. Maar hopelijk komen ze snel met iets zodat je MSN Accounts ook kan toevoegen. Heb het geinstalleerd maar kan niemand opnoemen die zo'n account ook heeft..... dus dat blijft nog wel ff jammer. Voor de rest alweer hulde aan Google _O_
     
  10. Q-BasiX

    Q-BasiX Back 2 BasiX

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    Skype is betere kwaliteit en je kan ook geen groepsgesprek houden... :{
    Wel ziet dit er geiler uit, ze moete ff beetje kwaliteit omhoog krikke en wat meer extras(emo's zijn er ook nog ni) derin proppe dan word het wel een succes :)
    mja voor 900kb ken j ni late ligge heh ;)
     
  11. Mezzla

    Mezzla Times Like These

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens :)
     
  12. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik snap niet waarom iedereen alle functies uit msn er in wil :\. Het moet juist niet zo'n poppenkast worden. Gewoon strak en simpel houden. Groepsgesprek, file transfer,support voor camera, eventueel smilies en dan is het wel klaar. Wat moet je msn contacten? Tuurlijk, het is makkelijk (de makkelijkste weg), maar volgens mij is het gewoon tijd voor iets nieuws. Google Talk is daarbij een goed uitgangspunt.
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2005
  13. dirtybolle

    dirtybolle xboxlive member

    Berichten:
    700
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het een vet progje maar ik heb nu nog niemand in men lijst staan !
     
  14. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    nu nog een head set :)
     
  15. Q-BasiX

    Q-BasiX Back 2 BasiX

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of je hem al hebt, maar je ziet dat het nu echt TE simpel is. Nee je kan geen webcam aanzetten via google talk, je kan geen bestanden versturen, je hebt geen smilies en je kan geen groepsgesprek houden.
    Iedereen heeft nu msn, en ja ik wil dus wel MSN contacten ipv alleen 3 a 4 mensen. Bovedien kennen alle meisjes die ik ken Gmail niet eens. De kwaliteit is ook nog niet super (slechter dan Skype). Dus deze dingen moeten echt verbeteren voordat het een goed programmatje moet worden.
    Oke je wilt niet iets uitgbreids, maar al die dingen die jij wilt dat erin zit, zit er ook niet in. Conclussie: TE simpel, je kan typen, je kan je mail snel checke en je kan praten(kwaliteit moet echt beter).
    Beter komen ze dus snel met een update anders ben ik bang dat dit flink hard gaat floppe.... :{
     
  16. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Ten eerste is het natuurlijk nog een beta. Voor de rest geef ik zelf aan dat het nog wel verbeterd moet worden. Een goed product verspreid zichzelf.
    Conclusie: Heel veel potentie, moet nog uitgekristalliseerd worden.
     
  17. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Ik vind et juist cool. tijd voor iets anders. fuck msn! mag ik jullie gmail adressen hebben?
     
  18. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Duh, zo gaat dat in de wereld van de evolutie. MSN begon óók als een superm minimalistisch programma zonder emoticons en zonder functies. Toen kwamen er smilies, toen kwamen groepsgesprekken, toen kwam er een webcam functie, toen konden we elkaar bellen, toen kwamen de leuke popups etc etc. Mensen willen altijd meer functies. Persoonlijk zie ik niet in wat er zo vet is aan google talk. So het gebruikt minder resources dan skype.. big deal, niet zo moeilijk als je alleen kunt bellen en praten. Mijn MSN is bijna net zo minimalistisch als Google Talk en dan kan ik wél een avatar nemen, custom emoticons versturen, bestanden delen, notificaties onthouden die er plaatsvinden en noem het maar op. Google begint leuk maar het zal verzelf uitgebreider worden, ik blijf lekker bij MSN 7.5, ik wil namelijk wel webcammen, groepsgesprekken voeren en bestanden delen :)
     
  19. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Valt wel mee, enkel omdat het van google is liggen mensen er al smachtend bovenop :). Persoonlijk denk ik dat het net als Gmail niet écht zal aanslaan. Google moet het even bij zoeken houden imho, ze gaan echt overboord met al die 400 programma's.
     
  20. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Zelf vind ik dat ze zowel wat MSN functies als nieuwe functies erin moeten stoppen...
    alleen die functies moeten ze wel zelf bedenken. ( kheb niks in gedachten )
     

Deel Deze Pagina