Google's gratis E-maildienst Gmail, 2799 MB opslagruimte!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door aggie, 1 apr 2004.

  1. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Zou ik helemaal niet erg vinden :) Er kleven nogal wat haken en ogen aan hotmail en msn als je het mij vraagt. Ik heb wel vertrouwen in Google wat dat betreft.
     
  2. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Ja, Hotmail is een beetje zuinig qua mailboxgrootte, maar MSN Messenger vind ik wel top. Veel beter dan ICQ iniedergeval.....brrrrrr 8)
     
  3. Fubu

    Fubu Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    maareh wanneer kan je je registreren?
    voor een account
     
  4. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Nog niet (duurt denk ik nog wel enkele maanden tot een jaar denk ik) op dit moment schijnt er een kleinschalige beta-test te worden gehouden.
     
  5. aggie

    aggie Overloper

    Berichten:
    421
    Leuk Bevonden:
    1
    Volgens het nieuwsbericht van CNN(zie mijn eerste post):
    Dus volgens google zal het geen jaar duren. Maar volgens mij wel want dit is niet zomaar 'iets'.
     
  6. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Het hele programma is al in elkaar geprutst door die kerel van google(zie de link in de quote). Dus zo lang hoeft het niet te duren!
     
  7. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ga naar gmail.google.com, hier zie je de betatest.
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2004
  8. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    Zal ik jullie blij maken??? O-)


    :cool:

    Google's Gmail nu al in de problemen​

    Google's plan om een concurrent voor Hotmail op te starten, ligt van verschillende kanten onder vuur. Zo claimt een Brits bedrijf de merknaam 'Gmail' én protesteert de Duitse overheid tegen het plan advertenties in mails te stoppen op basis van de inhoud van het bericht. Momenteel is Gmail alleen toegankelijk voor een duizendtal bètatesters.

    Gmail leek eerst een 1 aprilgrap, maar is een reëel initiatief van internetbedrijf Google om gebruikers gratis 1 GB opslagruimte voor e-mails te bieden. In ruil voor deze dienst moeten de gebruikers aanvaarden dat hun berichten gerichte advertenties bevatten. Net als bij het zoeken via Google worden de advertenties gebaseerd op sleutelwoorden die in de tekst van de e-mails worden aangetroffen. Een e-mail over een fietsvakantie zou dus mogelijk een advertentie van een fietsfabrikant of een reisbureau kunnen bevatten.

    Google haast zich wel te zeggen dat het scannen van e-mails en selecteren van advertenties volledig geautomatiseerd verloopt en dat er geen mensen aan te pas komen. Bijgevolg zou geen sprake zijn van inbreuk op de privacy van Gmail-gebruikers.

    De Duitse overheid gaat daar niet mee akkoord, meldt de Britse IT-site The Register . Ook de internationale privacy-organisatie Privacy International maakt zich zorgen, evenals 28 lokale privacy-organisaties (waaronder het Nederlandse Bits of Freedom) die woensdag een open brief schreven aan Google-oprichters Sergey Brin en Larry Page om hun bezorgdheid uit te drukken.

    Maar ook over de merknaam 'Gmail' is discussie ontstaan. De Britse firma The Market Age zegt nu dat Gmail de naam is van een onderdeel van zijn Pronet-researchdienst, gericht op de financiële wereld. Pas vorige week registreerde The Market Age Gmail in de V.S. als merk, waardoor Google in principe de naam niet mag gebruiken voor zijn maildienst.

    De aandelenkoers van The Market Age verdubbelde bij de bekendmaking van dit nieuws, wellicht omdat investeerders een snelle winst roken. Het researchbureau wil niet kwijt of het bereid is Google een licentie op de naam geven. Als het dat wel doet, zou het bedrijf daar een aardige duit voor kunnen vragen.

    De naam Gmail is ook al aan andere initiatieven verbonden. Zo liep op de open bron-portal SourceForge een Gmail-project om een antispamoplossing te ontwikkelen, draagt de studentenkrant van de Japanse universiteit van Nagaoka die naam, is er ook een Gmail-messagingapplicatie, en is Gmail ook de naam van een mailcliënt voor Gnome/Linux op basis van MySQL.

    ow wacht, dit maakt je juist niet blij :eek:

    Zonnet.nl
     
  9. aggie

    aggie Overloper

    Berichten:
    421
    Leuk Bevonden:
    1
    Probleem over de naam 'Gmail' kan ik begrijpen.
    Maar dat gedoe met privacy niet want dat is onzin!
    Als je je registreert bij hotmail krijg je dit bericht:

    Zo simpel is het! Ben je niet eens met het beleid van Gmail dan maak je maar geen account aan. Ik ben al op veel sites geweest waar ze tekst reclame van Google gebruiken en ik heb er GEEN problemen mee gehad. Ik vind ze juist relaxter dan die 'graphical' ads. De Duitse overheid heeft volgens mij niets beters te doen.
     
  10. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Klinkt allemaal heel relax, ga zeker een accountje erbij aanmaken.
     
  11. aggie

    aggie Overloper

    Berichten:
    421
    Leuk Bevonden:
    1
    Jaaa! Ik heb een Gmail account! Maar je kan je nog niet registreren. Hoe heb ik het dan?

    Nou simpel. Google heeft een paar personen aangewezen als testpersonen voor Gmail. Sommige van die personen krijgen 6 (dacht ik, het kan meer/minder zijn) invites. Die invites sturen ze naar andere mensen en die krijgen dan een Gmail account. En sommige van de mensen die dan een account krijgen , krijgen ook weer invites. En zo kan je wel doorgaan. Over een tijdje kan iedereen een account aanmaken, maar dan is het natuurlijk te laat en alle goede namen zijn dan bezet.

    Gelukkig heb ik een Gmail adresje, en als ik invites krijg zal ik ze geven aan mede xbwmembers :p . Op het forum van fok.nl doen ze dat ook en het gaat aardig snel daar.
     
  12. Game Error

    Game Error Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    dsa wel een leuk idee:p begin amar bij mij:p
     
  13. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb al een paar weekjes GMail, helaas werkt deze door mijn IE-instellingen niet op IE, dan maar op FireFox...
     
  14. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Hotmail ging toch ook naar 250mb? Ik bedoel, aan 250mb heb ik genoeg. Zoveel spam krijg ik nou ook weer niet 8)
     
  15. Hans NL

    Hans NL Active Member

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    0
    ik sluit mij aan bij aggie. wanneer ik invites krijg zal ik ze hier wel uitdelen. ik weet niet precies hoeveel ik er zal krijgen maar ik heb er furies al een beloofd dus die mag eerst :)
     
  16. aggie

    aggie Overloper

    Berichten:
    421
    Leuk Bevonden:
    1
    Als ik ze krijg deel ik ze eerlijk uit: wie het eerste post krijgt het. Dus als ik invites had had jij er één gekregen. Voorwaarde : je moet minstens 3 invites op dit forum uitdelen (lijkt me eerlijk).

    Op het forum van fok gaat het heel snel; http://forum.fok.nl/topic/569238
    Ik heb de mijne gekregen via www.gmailswap.com . Ik heb niets geboden en toch één gekregen ;) . Je wilt niet weten wat die mensen daar allemaal bieden. Net nog "Virtual virginity".
     
  17. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Eikel...familie eerst :mad:
     
  18. Game Error

    Game Error Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zal mijn invites(als ik er van iemand tenminste een krijg) wel weer verder verdelen op het forum *)
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2004
  19. Rayquaza

    Rayquaza lopen biatch:P

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm ik heb nog maar 1 inviet tot nu toe gekregen..dus veel inviten zit er voor mij niet in..:confused:
     
  20. aggie

    aggie Overloper

    Berichten:
    421
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb per ongeluk 2 invites gekregen bij www.gmailswap.com (nogmaals, ik heb niets geboden). Dus ik denk dat ik iemand blij kan met een Gmail accountje. Dus de eerste die me PM't krijgt een link (ik weet niet of het werkt, je kan het altijd proberen).

    Zodra ik mijn invites krijg open ik nieuwe thread.

    /edit: Naar Eastmaster
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2004

Deel Deze Pagina