1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gothic IV

Discussie in 'Algemeen' gestart door Ashavan, 21 mrt 2008.

1. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Nee geen last van hoor, en ik kom erachter net dat je tijdens de combat LT moet indrukken om te locken op je vijanden, dat kon ik ingame niet zien want er is geen controller layout in de options.

Heb de demo net uitgespeeld en vind em echt heel vet, je krijgt later in de demo hele gave armors nog die je van je vijanden kunt plukken , maar ik vind het wel vreselijk makkelijk. Ik ga de game wel op hard zetten denk ik, tenzij dit allemaal één grote tutorial was maar dat geloof ik niet echt. Het stuk met die heks enzo...dat lijkt mij geen tutorial meer te zijn.

Heel slecht wel dat je niet kunt saven in de demo, en een vriend zei dat toen ie doodging in de demo..hij ALLES overnieuw moest doen.

Laatst bewerkt: 24 sep 2010
  2. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Die insecten in de cave moet je met magie verslaan. Die heks geeft je nog scrolls daarvoor mee.

Ik vind de wereld, van wat ik gezien heb, niet echt leven. De sfeer is wel Gothic achtig, maar qua gameplay vind ik Arcania meer op Fable lijken.

De gevechten zijn veeeeeeeeeel te gemakkelijk, maar dat kan ook aan de demo liggen. Die AI is denk ik niet een demo probleem. Tegenstanders moeten echt meer gaan bewegen.

3. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, na dat gedeelte met die heks in de grot kwamen er een stuk of 5, 6 ridders op mij af. Ik had toen wat health potions op het D-pad gelinkt met pijlte omlaag, alleen dom genoeg klikte ik op pijlte omhoog, meerdere malen en ging ik dood. Ook al is de demo inderdaad erg makkelijk. En toen keerde ik meteen terug naar het main menu, heb niet heel veel zin om weer helemaal opnieuw te beginnen...

Maar op zich vond ik de demo wel zeer vermakelijk.:thumbs:

4. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Inderdaad, vijanden gaan veel te snel neer. En als de game zelf ook zo is, dan gaat ie gewoon op hard gezet worden hier. Combat doet inderdaad aan Fable denken en ik vind het goed werken moet ik zeggen. Soms zie ik vijanden gewoon van mij weglopen terwijl ik ze aanval, dat is echt vreemd. Niet echt een teken van hele goeie A.I. ook.

Over die insecten in de grot...ik had de levensbalkjes van vijanden niet aanstaan en begreep niet waarom het zo lang duurde tot ze dood gingen. Het had te maken met dat die insecten in hun schild kunnen schuilen zeg maar en dan niet geraakt kunnen worden, behalve door magic. Daar kwam ik later pas achter toen ik de levensbalkjes aanzette :)

Ja dat is wel echt klote dat je helemaal overnieuw moet beginnen. Maar wat nog vreemder is; in de PC demo schijn je gewoon te kunnen saven en quickloaden, kwalijk dat het in de 360 demo niet kan. Maar toch heel erg vermakelijk nog steeds, tegen het eind van de demo krijg je ook vettere wapens en een heel gaaf armor, leuke details zijn hoe je het armor en zwaard echt hoort ketsen als je rondrent.

Bij het eindscherm van de demo staat ook dat het een epic storyline bevat met twists en dergelijken. Dus het zal ECHT nog wel boeiender worden dan te kunnen trouwen met die chick. Het is allemaal erg cheesy gebracht,maar ik verwacht best een vet verhaal in de game zelf.

5. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik zie het nog wel. Ik vind de demo niet overtuigend als goede RPG, maar als actie spel met RPG invloeden wil ik dit nog wel kopen. Import aankoop, dus tegen 30 a 40 euries.

6. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Maar het is echt wel een RPG vind ik hoor, op een gegeven moment heb je je hele inventory vol met wapens en armors en noem maar op. Je kunt wild afmaken en het vlees 'craften' zodat je het op kunt vreten. Je zult ongetwijfeld genoeg babbelen met characters in de game. Hopelijk net als Gothic I en II dat je ook verschillende guilds kan joinen enzo.

Bij Mediaoffer heb je em voor 41 euro ;)

7. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Volgens mij zijn er niet echt guilds waarbij je je kunt aansluiten, dat zou namelijk niet passen in de lijn van het verhaal.

8. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Nee ok, maar ik ben wel benieuwd naar het verdere verhaal, wat die twists zullen voorstellen enzo ook.

9. Makkabeer

Makkabeer PSN: Kerkho7en

Leuk Bevonden:
    234
    Vind het vervelend dat je langzamer loopt in binnenlocaties. Ook de camerabesturing gaat langzamer, maar is minder storend als je de sensitivity hoger zet.

10. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Hoe zit het eigenlijk met de gameworld? Ik zag in die story trailer de map en dat ziet er echt fucking groot uit. Myrtana zag ik ook, en correct me if i'm wrong..maar zat Myrtana ook niet in de vorige Gothic games?

Wat mij opvalt aan filmpjes op internet van de 360 versie, dat het begin gebied wel soepel draait, weinig framedrops, terwijl het in de demo behooooooorlijk belabberd is. Trouwens iets anders, een weekje geleden ofzo zag ik iets van vier Arcania filmpjes, volgens mij van de 360 versie maar dat weet ik niet zeker.Één van die videos toonde een stukje in de nacht en de speler liep richting een vuurtoren ofzo, zoiets was het. Ik kan de filmpjes echt totaal niet meer vinden, ben de bron vergeten. Iemand?

Laatst bewerkt: 26 sep 2010
  11. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    \o/

En ja, een deel van de Arcania-wereld is inderdaad al eerder gezien.

12. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    Prachtige demo!

Het lijkt wel 128 bit. :x

13. Sander1940

Sander1940 Active Member

Leuk Bevonden:
    42
    Ben toch wel verrast door deze game. Heb er nooit iets van gezien of gehoord en dan ineens deze demo.

Vind hem grafisch mooi en zat gelijk in het sfeertje. Okay wel wat last van framerate problemen. Liep niet helemaal soepel. Hoop dat het iets beter is in de volledige versie.

Ben aangenaam verrast. Ga de demo niet verder spelen, want ga het spel gewoon kopen. Deze demo is toch het begin van het spel? Wil niet alles 2 keer spelen.

Wat vinden jullie ervan?

14. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik denk dat Arcania op de 360 wel een klein succes kan worden. Op de PC valt het nog te bezien. Veel fans hebben daar één of meerdere Gothic games gespeeld. Van Arcania wordt gezegd dat dit de spirituele Gothic IV is. De forums staan vol met reacties dat Arcania in dat opzicht erg tegenvalt. Heb je die geschiedenis niet, dan is dit volgens mij helemaal geen onaardige titel.

15. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Het is puur een tutorial, die ik zou zeggen gewoon spelen :)

Vooral qua moeilijkheidsgraad vind ik dan. Ik speel nu Risen op 360 (makers van Gothic,Piranha Bytes...Spellbound had niks met Gothic I en II te maken) en je merkt gelijk dat de game veel hardcoreder is (geen echt woord) dan Arcania. Niet alleen de demo, want in andere gameplay videos van nieuwe gebieden blijf ik zien dat beesten veeeeel te snel doodgaan, je hebt amper een uitdaging tijdens battle.

Verder vind ik qua sfeer het echt wel op de Gothic games lijken. Je kunt gewoon nog steeds items craften, vind genoeg toffe armors en wapens, en ga zo maar door. Helaas kan je niet zwemmen, begrijp echter niet waarom maar ja. Verder zie ik niet waarom het echt zoveel meer casual is dan de Gothic games, vind het wel meevallen. Mensen klagen iets teveel denk ik.

16. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Vind ik wel terecht, tenminste als het de PC crowd betreft. Hier heeft men de geschiedenis met de serie niet.

Ik hoop dat het volledige spel ons meer gaat bieden, vooral op het gebied van quests en dialoog. Ik verwacht het echter niet.

17. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Je bedoelt met dialoog dat je met veel characters zal praten en verschillende quests doen? Want ik verwacht eigenlijk wel dat dat heel goed zit in die game straks. Demo is puur een tutorial he, de echte game heeft ongetwijfeld veel meer te bieden. Ik zelf heb Gothic I uitgespeeld op PC, en II ook flink gespeeld en toch vind ik dat Arcania heel ok is tot nu toe,afgezien van wat mankementen.:)

18. Sander1940

Sander1940 Active Member

Leuk Bevonden:
    42
    Wanneer komt de game eigenlijk uit? Heb er stiekem toch wel een beetje zin in.

19. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    12 oktober als ik me niet vergis.

20. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    O.a, maar ook meer keuze opties. Niet zoveel misschien als in een Bioware product, maar de dialoog in de demo had totaal geen vrijheid daarin. Zelfs de suggestie wordt niet gewekt.

Deel Deze Pagina