1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gothic IV

Discussie in 'Algemeen' gestart door Ashavan, 21 mrt 2008.

1. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Ja ik snap precies wat je bedoeld, vooral na een paar uurtjes Risen gespeeld te hebben vandaag. Daar kun je echt verschillende dingen zeggen/vragen tijdens conversaties. Bij de Arcania demo was het inderdaad echt gewoon één zinnetje die je kon kiezen. Was leuk geweest als je andere dingen tegen die vriendelijke orc had kunnen zeggen bijvoorbeeld. Maar het is allemaal erg simpeltjes en standaard gehouden in de demo. Hopelijk inderdaad veel meer in Arcania zelf.

2. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik wil hier net mijn bevindingen voor de demo (360 en PC) neerzetten, kom ik dit tegen op GOT:

AAAAAAARGHHHHH 8)

Als dat waar is dan hebben ze Gothic echt vakkundig de nek omgedraaid.

Ik vind overigens de 360 versie de betere van de twee (slechte pc performance en controls voelen beter aan op de 360)... naja, voor wat het nog uitmaakt.
    Nu nog hopen dat TWII niet een zelfde debacle wacht ... =(

3. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ja dat klopt Gakkie, komt door het verhaal. Er is [edit: door het verhaal] geen reden om terug te gaan (of om bepaalde gebieden al te verkennen) [edit: volgens de devs]. Best wel lame eigenlijk ja :x

Laatst bewerkt: 29 sep 2010
  4. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    de hele demo voelde 'fable'-achtig aan. De besturing, de manier waarop het verhaal wordt verteld, het vechten, de wereld.

Voelt aan of het spel dan ook een net zo liniare RPG wordt als Fable. Al zou het leuk zijn als ik me vergis.

5. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Als dat waar is is het echt een pass voor mij. Demo vond ik ook totaal niet bijzonder, al helemaal met het idee in m'n achterhoofd dat in oktober iets van 5 leuke games uitkomen. :9

6. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, hééél triest dat Arcania erg lineair dan wordt op die manier! Ik heb hierover ook al gelezen en dit stelt me zodanig teleur dat ik Arcania zelfs NU al links ga laten liggen !
    De demo ga ik zelfs niet uittesten, verloren tijd lijkt me dat.

Ik kijk zowieso uit naar de Dragon Knight Saga (Ego DRaconis + Flames of Vengeance)
    én ook meer en meer kijk ik uit naar Two Worlds II ! Deze zou een heel grote spelwereld bevatten van zo'n 60 vierkante km !! (om even te vergelijken: Oblivion is zoiets van een 41 heb ik ergens vernomen). Je kan er reizen per paard, roeibootje, wandelen (+ rennen of zelfs spurten), teleporteren ...

7. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ben je gek, draait fantastisch op mijn power rig. :p

Ik zei het toch: het wordt meer een actie game met RPG invloeden i.p.v. een fullblown RPG. Ik vond het ook als Fable aanvoelen, al lijkt zelfs die game nog meer bewegingsvrijheid te hebben.

Nog een quote van een ander forum:

=========================================
    "
    G4 krijgt 60/100 in PCGP van oktober

+ Degelijk gevechtssysteem
    + Bijzonder sfeervolle gfx
    - Ondermaatse q's en dialogen
    - Enorm zware systeemeisen
    - Lineair, kort en onafgewerkt

Starteiland welke in de demo zit, of de eerste uren van Arcania, zouden de beste zijn, eens op het hoofdeiland "stort de hele ervaring als een pudding in elkaar"."

=========================================

Dus... iemand nog zin in een potje Titan Quest? :F:

8. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Nu ik steeds meer Risen speel merk ik wat er echt mist in Arcania(demo). Tijdens het gevecht met Diego al zie je hoeveel simpeler de combat is dan in Risen. In Risen is het best hardcore te noemen, in Arcania echt niet.

Kortom..

1- Vechten tegen vijanden moet veel moeilijker zijn en uitdaging bieden.

2- Veel meer dialoog opties, meer dingen om te zetten tegen NPCs en niet één kut zinnetje.

3- Multiple choice quests.

4- Veel betere voice acting, want die is erg belabberd. Zag laatst een gameplay video met een cutscene met een nieuwe NPC en zijn stemmetje was te triest voor woorden.

Je merkt echt aan ALLE kanten dat Arcania niet door Piranha Bytes is gemaakt.

Ook waardeloos en achterlijk dat je NPC's niet eens kunt aanvallen.

9. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Zelfs pootje baden in een meer is niet meer mogelijk. :eek:

10. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Tjaaaaaa inderdaad, die was ik nog even vergeten. FACKING triest dat je inderdaad niet eens meer echt kunt zwemmen, je kunt nog wel tot je buik erin toch? Zie je een fucking nice waterval,maar als je erheen wilt zwemmen, sorry...de 'held' kan niet zwemmen.

Wtf is wrong Spellbound?

11. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689

Mijn uber laptop heeft het zwaar met de demo. Eerste game waarbij dit zo is. Risen loopt er bijvoorbeeld als een zonnetje op in 1920x1200 en die is grafisch minstens zo mooi. Ook Civ 5 no problemo. Dus ja, de pc specs zijn te zwaar en daarom ga ik voor de 360 versie. Sja, ik ga em wel spelen, als is het maar vanwege Gothic in de naam :F:

Enne, in de vakantie net met mijn hunter Legendary voltooid :D

12. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Die laptop van jou is gewoon niet goed genoeg. ;)

Hunter Legendary? Halo bedoel je?

13. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Halloooooo lekker ding! Ik quote Zifnap:

Met mijn hunter/storm character Legendary gehaald in TQ:IT :D

14. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Doh, vergeten te blonderen schoonheid! Ik blaar ook maar wat aan het rond!? Sjesus, nog niet eens verwacht dat iemand hier nog TQ speelt. (Dat krijg je als je tijdens je vakantie je verveelt.) :D

15. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ja, en als je zit te wachten op DIII O-)

16. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, zover zullen ze mij niet krijgen geloof ik ... ook al komt het woordje "Gothic" erin voor ... nee dank u wel ... :x

Vooral het minpuntje:
    - te lineair doet voor mij de deur dicht!

17. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Hier een stuk vertaald uit een Duits magazine (als ik het goed heb gelezen, is wel gewoon Engels, dus wees maar niet bang), van twee gasten die er samen iets van 40 uur aan gespeeld hebben.

Paar genoemde minpunten:

18. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik wil er niks meer over horen... =(

19. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik zeg niks meer.

Wel jammer, had best hoge verwachtingen =(