1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gothic IV

Discussie in 'Algemeen' gestart door Ashavan, 21 mrt 2008.

1. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    And for me the same ;)

Ik kan me momenteel écht niet voorstellen dat ik Two Worlds II een tegenvallende game zal vinden ... en DKS al helemaal niet !!
    Ik kan me wél voorstellen dat ik serieus teleurgesteld kan zijn mocht ik me hebben laten verleiden om Arcania te bestellen ... hoewel ik nog nooit een game heb "ge-pre-orderd"

Trouwens een vraagje:
    ik lees hier vaak dat mensen een game "pre-orderen" ... :
    heeft zoiets eigenlijk enig voordeel?
    Is een pre-order goedkoper of heeft het extra's in zich of ... ? ? ?

2. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Soms krijg je dan extra's, maar mainly is het om de game op de release in de bus te hebben.

3. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Als er geen extra's inzitten zal ik nooit een game pre-orderen ... ik koop m'n games liefst in een winkel waar ik eerst het hoesje kan vastnemen, lezen, bekijken ... :p

4. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Hoesje, boxart, I couldn't care less! Ik wil een dijk van een game! :)

5. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Via internet is goedkoper, en in de winkel heb je kans dat je game er niet is. Bij kleinere releases liggen ze soms dag 1 niet in de winkel (niet in elke winkel in ieder geval, dus dan kun je gaan zoeken of bellen) en bij grotere releases heb je kans dat ie snel is uitverkocht, dus dan mag je ook gaan zoeken naar waar ie nog ligt.

6. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Ik uiteraard ook ! ;)

Maar een game pre-orderen kan ook uitlopen op een sisser! Je hebt hem besteld en dan worden er plots allemaal negatieve berichten de wereld ingestuurd over je bestelde game ... daar gaan je centen en die dijk van een game heb je nog steeds niet in handen .. in tegendeel ... je zwiert die bestelde game in de verste hoek ...

Ik wil echt een dijk van een RPG ! En die zal ik hopelijk vinden in TW II én DKS ;)

7. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    RPG-watch heeft haar review online gezet. Ik denk dat deze review de spijker op zijn kop slaat! Must read: klik!

Ik vergeet Gothic en ga er aan beginnen als ene casual dunegon crawler ...

8. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Heb de review gelezen: heel eerlijk geschreven vind ik ;)
    De game is goed als je geen verwachtingen hebt met in je achterhoofd andere RPG's.
    De review kan me op dit moment nog steeds niet overtuigen deze game toch te proberen ... !

Het lineaire in de storyline kan ik wel mee om...

Het enige erg jammerlijke vind ik dat ook de gebieden lineair zijn en dus géén open wereld. Als je als beginnende gamer de Questmarker op "on" zet en dan een open wereld maakt, zie ik geen enkel probleem dat een beginnende gamer last zou hebben om z'n weg/pad te vinden om de game tot een goed einde te brengen ! Dus wat de dev's daarin hebben gezien om gebieden ook lineair te maken?

De pro's wegen totaal niet op tegen de cons !! Sorry, maar deze RPG is té simplistisch gemaakt! Slechs 8 skills? .... zware, heel zware teleurstelling !!

Laatst bewerkt: 15 okt 2010
  9. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik ben er aan begonnen! Wish me luck :9

Het begint trouwens ERG weird. Er zit nog een klein stukje voor dat je op dat eiland uit de demo komt. Mijn WTF?!? voor vandaag 8)

10. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Laat me raden, je moet een kudde schapen hoeden.

11. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Not even close!

Wel mijn eerste cheevo binnen: 10 kippen geslacht :D

12. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Een akker verbouwen dan?

13. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Nee echt, is niet te raden :D

Net van het eerste eiland af. Wat indrukken kris kras door elkaar:

+ grafisch mooi, al zal het het niet halen bij een krachtige PC
    + Als je denkt daar kan ik op (klimmen/springen), dan is dat ook zo
    + consistente omgevingen (geen levels)
    + Ruime omgevingen, genoeg opportunity tot exploren
    - zelfs de te plukken plantjes worden met sparkles aangegeven
    - lage framerate
    - schokkerige schaduwen bij dag en nacht cyclus
    - horrible conversaties, zowel beeld als voice acting
    - eentonige dialogen
    + goede interface
    - letters interface kunnen aan de kleine kant zijn voor sommigen
    - collectibles
    + makkelijkheid lijkt mee te vallen
    + detail textures up close!! (dat zie je maar weinig op de 360)
    + overgangen tussen game delen / segmenten erg rudimentair (niet subtiel)
    + boogschieten
    + Roleplay elementen (vuur, anvil, whetstone, etc)
    - Roleplay elementen niet nodig voor gameplay (alchemy gewoon via menu)

De engine heeft echt enorme potentie voor een gothic like experience. Ik maak mezelf nog steeds wijs dat dat nog steeds gaat gebeuren. Ondertussen probeer ik te genieten van de prachtige omgevingen, want die zitten er wel in ...

14. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Wacht, ik weet het al! Je spoelt zonder geheugen aan op een eiland?

15. Mac Chickgun

Mac Chickgun Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Laat we het alsjeblieft niet proberen te spoilen he? ;)

16. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik durf het bijna niet te zeggen, maar tot nu toe valt het reuze mee. Gebied waar ik nu ben is best groot en ik kan gaan en staan waar ik wil. Ik pik quests op op onverwachte plekken, genoeg wild life om te killen en redelijke loot.

Wel al 4 collectibles quests. Moet je voor elk 30 dingen vinden en als je ze allemaal hebt dna krijg je iets (en ik denk ook een cheevo). Maar die dingen zijn best klein en het is vaak moeilijk te zien wat je allemaal kunt oppikken, dus die zijn best te missen ... Helemaal als je later niet terug kunt naar eerdere gebieden, maar ik weet niet of dat zo is.

En grafisch is het soms een beetje een brei van groenig... dan is het lastig enemies / objects te onderscheiden, vooral als het wat donkerder is en als het regent...

En het is helemaal niet veels te makkelijk. Ook nog niet moeilijk, maar je krijgt toch best behoorlijke damage van de animals die ik tegen ben gekomen.

Een absurde optie is om de foliage automatisch te laten verdwijnen en dit staat standaard aan. Als je dan rondloopt verdwijnen in een straal van 5m om je heen de beplanting. Heel raar en erg uit het spel trekkend! Ik heb het uitgezet. Dan zie je soms letterlijk niets meer door het struikgewas, maar dat is wel zo realistisch!

Maar goed, tot zover valt het dus reuze mee en vermaak ik me boven gemiddeld ...

17. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Een 6+ dus. ;)

18. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb het tweede gedeelte geopened en kan nog steeds gaan en staan waar ik wil. Ook terug naar het eerste gedeelte. Die colectibles zijn wel heel makkelijk te missen. Echt bijna niet te zien. Ben benieuwd hoed dat op de PC is qua zichtbaarheid. Ze liggen ook op de gekste plaatsen en je ziet ze pas als je er met je neus bovenop zit.
    Nu snap ik ook die foliage optie...

QUa cijfer zit ik tot nu toe op een 7-

- Dag/nacht cyclus gaat veel te snel

EDIT:
    Ik ben vast de enige die dit speelt :)

Laatst bewerkt: 16 okt 2010
  19. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Hoe zit het met NPCs, doen die een beetje geloofwaardige dingen of lopen ze doelloos rond? En hoe zijn de quests tot nu toe?

20. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    De NPC's zijn in die zin geloofwaardig, dat ze overdag aan het werk zijn, bezig zijn, 's avonds zijn ze in de kroeg of thuis en 's nachts liggen ze te slapen.

De dialogen zijn echt erg basic en soms ronduit irritant. Er zijn in elk geval best VEEL quests, maar ze zijn allemaal heel basic, in de zin van vind dit, kill dat, etc...

Je kunt bij een level up geen stat points toewijzen, sterker nog, ze zijn er geen eens. Je kunt alleen telkens drie punten stoppen in een van de 8 skill tree's, die ook erg minimalistisch zijn. Op dat punt is het erg lite allemaal.

Maar al met al valt het me reuze mee en vermaak ik me er goed mee als liefhebber van westerse RPG's. Wat ik persoonlijk leuk vind is het explorern van elk hoekje van zo'n eiland en dat zit er voldoende in. Ik ga altijd eerst op exploration voordat ik me met quests bezig ga houden en dat kan...

Deel Deze Pagina