Hmmmm, zonde dat die problemen geeft. Echt een van de beste RPG's imo... Maar ik ben het met je eens dat Hassle free gameplay boven alles gaat. Ik ben ook niet voor niks overgestapt op de 360.... Alleen de PC heeft meestal toch de betere RPG's, is een beetje veranderd met de 360, maar nog lang niet voldoende ...
Tja... ik ben al heel tevreden dat mijn favoriete RPG genre (de Divinity games) nu ook op de Xbox zijn verschenen ... daarmee ben ik toch binnenkort weeral maaaanden zoet mee en als Two Worlds II een meevaller zou worden dan denk ik dat ik het eerstvolgende jaar zeker op vlak van gamen niets te kort zal komen ! en te weten dat ik enkel RPG genre speel, shooters spreken me niet aan, racespellen ook niet... tenzij uitzonderlijk een keertje, maar daarvoor koop ik die niet, want heb daar dan toch spijt van achteraf.... Ik neem altijd erg veel tijd om 1 RPG die me sterk kan (blijven) boeien, binneste buiten te spelen hahaha ...
Vraagje aan alle gamers die Arcania Gothic IV op de Xbox spelen: is deze game qua grafische vormgeving speelbaar? (heb daarover al zoveel negatiefs gelezen!) ... Niet dat voor mij het grafische aspect het belangrijkste is in een RPG, maar mits Arcania méér weg zou hebben van een actie game en minder van een RPG, vind ik die grafische weergave nu net wél belangrijker worden !
Ik vind het er prima uitzien, niet zo goed als op de PC, maar nog steeds erg sfeervol met mooie lichteffecten en real time shadows. Alleen de day/night cycle shadows zijn wat schokkerig ... het is ook 's nachts (in game) prima te spelen, niet te donker. ..
prima te spelen, ... enige spel wat ik niet gespeeld heb door de scokkerige gameplay en visuals is two worlds... (zit wel met spanning te wachten op deel 2)
ALs ik op de map helemaal uitzoom dan zie ik het geheel eiland. Als ik dan zie wat ik tot nu toe heb verkend, dna is het echt groot! Ben benieuwd of het echt het hele eiland is. Ben nu in de derder area en ik kan nog steeds backtracken (mocht dat nodig zijn). De collectibles zijn wel erg makkelijk te missen, dus ik ben benieuwd. Tot nu toe vind ik dat de reviews te hard zijn geweest. Komt natuurlijk door de Gothic legacy... Ik had zowaar een quest waarbij niet werd uitgelegd wat ik moest doen en waar je zelf eea moest uitvinden En de vistas zijn prachtig!
Zou inderdaad machtig zijn als het een grote wereld is . Je kan nog steeds terug naar je begin area, ook positief. Het magazine de "PCGameplay" geeft Arcania slechts 6/10! Hun minpunten voor deze game zijn: veel te kort verhaal, vrij bug-vrij, maar onafgewerkt .... Positief: mooie visuals, goed uitgewerkte combat (als ik me dit alles goed herinner). Zij vergelijken inderdaad sterk met de vorige Gothic 3! Wat bedoel jij met: "collectibles zijn wel erg makkelijk te missen, dus ik ben benieuwd" ? En met : "vistas" ?
Dat ik benieuwd ben of ik ze allemaal vind. Ik ben erg grondig met exploren, maar wat je moet vinden is erg klein en makkelijk over het hoofd te zien. Zo zijn er 4 quests geloof ik ... Prachtige vergezichten. Een stadje op de klif bij zonsopkomst bijvoorbeeld. Erg sfeervol. En je kunt ver kijken en de viewdistance is groot...
Je maakt me meer en meer nieuwsgierig naar deze game Gakkie Misschien koop ik deze toch nog sneller dan gedacht ... Ik kan best ook "genieten" van een RPg die wat minder RPG elementen in zich heeft, maar wel mooie vergezichten heeft... Hoe bevallen de skills en het skillssysteem jou tot hiertoe? Ben je al ver in deze game? Denk je dat deze game inderdaad onafgewerkt is (qua story dan?) zoals die van PC Gameplay beweren? Is er "respawn" van bepaalde monsters? Is de voice-acting werkelijk zo vreselijk slecht ? (ook zo volgens PC Gameplay!)
De skills/skillsystem is erg mager, zeker omdat je ook geen stats hebt om punten onder te verdelen. Dit is volgens mij wel het meest slechte en rpglite van het spel... Een level up is dus niet zo heel spannend vanwege het lage aantal skills. Of de game onafgewerkt is qua story vind ik nog moeilijk om te beoordelen. Aan de andere kant zijn de conversaties zo slecht dat ik ze steeds weg klik en er totaal niet naar luister eigenlijk. Ik krijg het verhaal dus ook niet echt mee. De story is zeker geen selling point van Arcania. Er is weinig respawn van monsters tot nu toe. Volgens reviews zouden er teveel monsters enzo rondlopen, maar dat deel ik niet. Zou van mij zelfs nog wel wat meer mogen Ik verken elke area direct zoveel mogelijk, voordat ik quests ga afwerken. Ik heb er nu al 12u op zitten en als ik naar de grote van het eiland kijk, dan ben ik er nog wel even zoet mee (tenzij het straks ineens erg klein wordt allemaal). Wat ik wel erg gothic-like vind, en waar ik ook echt van houd is dat exploren wel beloond wordt: je vindt artifacts/relics/kistjes/graves en planten op de meest afgelegen plekken. Voorlopige score: 7+
Ja, héél eerg jammer van het level-up systeem dat je zelf géén statpoints kan verdelen!! Hoe zit het eigenlijk met die statpoints? Krijg je per level van elk (strength, agility, intelligence/mana, constitution/vitality/HP) een bepaalde waarde erbij? Erg sullig dat je zoiets niet ZELF mag bepalen!! Op die manier zou je de game voor jezelf of gemakkelijker of ook moeilijker (meer Gothic?) kunnen maken!! Niet dus .. dat van het skillsysteem vind ik ook vreselijk jammer .... ... Alles bij elkaar is dit bijna méér een adventuregame dan een RPg of tenminste een soort van action adventure (rpg) ? Het exploren vind ik zelf ook altijd wel heel leuk in een RPG of adventure, maar op de duur, eens je de omgevingen wat kent enzo... Zo scoort deze game geheel niet wat betreft de replayability (herspeelbaarheidsfactor) ! En dat is wederom héél jammer ! Hoe zit het met dungeons/caves? Zijn er daar wat van?
De game kent helemaal geen stats (buiten health/stamina/mana) en heeft deze vervangen door meleepower, ranged power, en magic power. Met de skilltree koop je punten bij waardoor basicly een van die drie procentueel hoger wordt. En na zoveel punten investeren levert het een extra abilitie op. Magic is weer onderverdeeeld in 3 categorieen. Er zijn dungeons/caves, tot nu toe in elk gebied nog.
In area 4 aangekomen en ik kan nog steeds helemaal terug. Zal denk ik ook nog wel een keer moeten want er zijn caves die ik nog niet in kon (locked). Wel gaar is het teleporter systeem: die zijn steeds in paren gelinked en je kunt dus dan alleen tussen die twee heen en weer reizen. laat dat steeds de twee dichtsbijzijnde zijn Je kunt dus niet met de teleporter terug naar bijvoorbeeld het begin gebied. Ze zijn eigenlijk gewoon waardeloos ...
Raar dat met die stats die niet echt stats zijn ... pffff ... zoals ik al in mijn hoofd had is dit meer een adventuregame-action dan een RPG ! Jammer, maar omdat ik ook wel van adventuregames kan genieten, wie weet koop ik hem toch, zeker als TW II zou uitgesteld worden tot in 2011 en ik eens iets anders wil spelen dan een Divinity game Die teleporters zijn inderdaad eigenlijk dan overbodig! Dom, heel dom van de makers om dit zo raar te doen!Kan toch echt niet moeilijk zijn om ALLE teleporters met elkaar te verbinden eens je ze geactiveerd of gevonden hebt zoals in de Divinity games. Ben echt wel benieuwd hoe "groot" Arcania uiteindelijk in totaliteit zal zijn. Ik hoop "groot",zodat er toch nog enkele positieve dingen overblijven aan deze titel die de naam Gothic niet waardig is .... zonde !
Heb de thread niet echt veel meer ingekomen, echt een dikke lack of interest . Maar hoe zit het met de moeilijkheidsgraad in de game?
Het is zelfs op Gothic moeilijkheidsgraad goed te doen. Ik gebruik een 2h-wapen, boog en lightning magic. Op normal moeilijkheidsgraad zou ik waarschijnlijk in slaap vallen, als de demo een indicatie van het verzet is. Ik vertel weinig over deze game omdat er simpelweg weinig valt te vertellen. Gothic IV speelt lekker weg, maar valt ook nergens in op. Behalve soms negatief, als het om RPG aspecten gaat en om de frame rate. Gothic IV is gewoon een erg oppervlakkige game. Ik ben nu klaar met de 2e kaart, wil nog wel iedereen looten in de eerste stad (zojuist lock picks ontvangen). Ik heb alleen steeds geen haast dit spel op te starten. Dat zegt toch wel wat.
Ik speel op hard en later wordt echt wel moeilijker. Niet tandenknarsend, maar je kunt best makkelijk dood gaan. Veel dodgen. Vaak 5 a 6 man tegelijkertijd op mijn dak. Maar ik doe ook huge damage. Ik vind de ranged skill (die ik gemaxed hebt) niet echt geweldig. In de praktijk ga ik over op melee, dat gaat gewoon veel beter, met name ook omdat je met een hammer meerdere enemies tegelijkertijd kunt raken. Verder ben ik L22 en heb ik ongeveer de helft van het eiland gehad. Zit op 30u ongeveer. De collectible quest zijn wel k*t, in de zin dat ze heel makkelijk te missen zijn. Ik explore erg grondig, maar het zal me niet verbazen als ik er al wat mis. Al met al vermaak ik me er toch best mee. Nog een steeds een dikke 7!