1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gothic IV

Discussie in 'Algemeen' gestart door Ashavan, 21 mrt 2008.

1. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Een Skill Tree geeft veel meer beperkingen, zeker in het aller begin van een spel (maar ook verderop in de game!) en ik ben net zo iemand die vaak erg graag het begin van een spel opnieuw speelt en eens "anders" (lees: andere soorten skills) wil spelen en in bijvoorbeeld DD kan dat :) !
    Van "nul" armor/geen wapens/geen XP en amper wat stats beginnen vind ik machtig! En dan stilaan mijn held(in) zien sterker worden vanaf nul, echt tof!

Dat is één van de redenen dat ik al heel wat games ben begonnen, maar nog maar erg weinig tot het einde toe heb uitgespeeld hahaha ... Ik had dat als kind al met Lego: nieuwe dozen kopen/krijgen en dan maar bouwen bouwen bouwen ... maar eens iets af was, brak ik het liever terug af dan er effectief ook mee te oorlogje te voeren (in mijn geval : Lego Riddertijd!) .. Voor mij was vooral bouwen met Lego = spelen en zo ook met RPG games of met simulatiegames of met strategie games zoals The Settlers: opbouwen van .... en daarna is voor mij de grootste fun voorbij hahaha ....

2. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    E3 Trailer gameplay footage:

Looks f*cking amazing to me. Check die monsters! Shadowbeast, yeah :)

Laatst bewerkt: 18 jun 2010
  3. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Vette trailer Gakkie! Nooit een Gothic game gespeeld, maar dit ziet er wel echt goed uit.

4. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Het lange wachten word beloont!! _O_

Gothic 1 & 2 waren geweldig! 3 kapte ik snel mee...

5. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
  6. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Mag hopen dat het niet eind resultaat is want dan ga ik voor de PC of PS3 versie...jezus wat een gliches...

7. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ziet er toch super uit! En ontwikkelplatform is de 360....

Oktober yeah! :D

8. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Met welke RPG is dit spel een beetje te vergelijken? Gaat het de Oblivion kant op, de 2 Worlds kant op of zelfs de Dragon Age kant op?

9. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    De struiken/bomen verdwijnen wanneer je er bij staat en dan ook gewoon weg, niet doorzichtig gewoon foetsie! Animatie van beesten zijn wat hakkerig en in de verte popt alles uit het niets :+

Divinity 2/Two Worlds. Soort van middeleeuwen thema aka oblivion maar Third person.

10. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

De PS3 versie is vaak de versie die weer net even minder dan de 360 versie is :). Maar ik ben het met je eens over die dingen die je ziet in de video, de animaties ziet er wat stotterig uit, het ziet er uit alsof ze nog wel even flink mogen sleutelen aan de game en daarom zie ik oktober niet gebeuren. Risen kwam toch ook van hun? Ik heb begrepen dat de PC versie geweldig was maar de 360 versie vond ik vreselijk tegenvallen, qua heel veel dingen. Afwachten maar met deze.

11. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Onderbuik gevoel: dit wordt weer een flater op de consoles en een redelijke game op de PC. Ik zou sowieso nog een paar maanden optellen bij de releasedat, totdat Gothic IV ook op de console voldoende is gepatched.

Die *gratis* patch ja zoals je tegenwoordig nog wel eens hoort. ;)

EDIT: had nog niet eens het fimpje hierboven gezien... nu wel. Ik heb expres op de beelden gefocused en niet op het commentaar (dat is altijd overdreven positief) en bleh, dat ziet er niet goed uit. Het karakter schuift zelfs tijdens een bepaald stuk over de grond! Het lijkt wel net of beesten de helft van de frames missen tijdens hun bewegingen en aanvallen. Geboomte verdwijnt zomaar. Ik zag een verschrikkelijke tearing tijdens het draaien van het karakter... no thank you!

12. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Risen is van een hele andere ontwikkelaar ...

Omdat ze bij arcania de 360 als hoofdplatform hebben genomen, heb ik er alle vertrouwen in! :thumbs:

13. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zeg ik dus ook!! De hele enige is gewoon nog lange niet af! De gameplay kan nog zo geweldig zijn maar als alle battles er zo uit zien haak ik nu al af

14. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Mja, ik heb TW uitgespeeld en heb Gothic 3 op een schamel laptopje met medium detail @ 15fps gespeeld en uitgespeeld, lang voordat de grote community patches uitkwamen.

Ik kan houterige animaties wel hebben. Als de gameplay maar rocksolid hardcore Gothic 2 style is! En het gaat er op een PC natuurlijk beter uitzien, maar ik heb vertrouwen in een fatsoenlijke 360 versie. Niet zo'n minkukel als bij Risen ... (of Venetica :x)

15. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik weet niet of dat naiviteit is of jij de enige *echte* RPG fan bent op dit forum, maar jij ziet zowat in elke RPG de beste kwaliteiten. Respect, maar ik deel jouw positivisme m.b.t. westerse *echte* RPGs op de console niet.

EDIT: "Wijst naar bovenstaande post"... zie je! Ik zou dat totaal niet kunnen tolereren.

16. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Mja, I'm a sucker voor westerse RPG's, en liefst ouderwets hardcore met veel stats enzo. Dat mis ik nog op de console... Dus moet ik af en toe toch nog een PC RPG spelen. Zoals momenteel Eschalon Book 2. Simpele 2d (!) isometrische world, maar lekker hardcore :D

Enne, in Alpha Protocol zag ik ze ook niet hoor. Maar RPG's ala Gothic zijn gewoon echt mijn ding, dus daar loop ik warm voor :9

17. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Nieuwe gameplay demonstratie

En al ziet het er tof uit en sfeervol, het ziet er hier ook vreselijk onaf uit helaas. Kijk die framerate, en kijk vooral hoe die beesten reageren, het is alsof ze gewoon animaties missen, ze 'stotteren' over het veld heen zeg maar. Maar ja, ik vind het wel super dat Gothic eindelijk naar de consoles komt, en hoop gewoon echt dat het in oktober lekker soepel of soepel genoeg draait en dat die gekke animaties normaal zijn gemaakt. Een beetje minder combat systeem is geen ramp wanneer de gameplay verder ECHT 100% Gothic is.

[gt]700809[/gt]

[gt]700807[/gt]

18. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik vind het er wel netjes uitzien hoor. Eind 2010 wordt echt een aanslag op m'n bankrekening :+

19. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik vind het er ook prima uitzien. Op de animatie van de beesjes na dan. Maar ik kan niet zeggen dat me dat veel uitmaakt; Divinity II was ook niet de meest prachtig afgewerkte game, en daar heb ik ook lang genoeg plezier mee gehad.

20. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Dit spel draait toch grotendeels om het uitbouwen van je character? Als het spel veel content bevat zal ik me niet zo druk maken om de animaties. Hoe mooi of lelijk ze ook zijn, na een tijdje valt het toch niet meer op.

Deel Deze Pagina