1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gothic IV

Discussie in 'Algemeen' gestart door Ashavan, 21 mrt 2008.

1. haenkie

haenkie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik altijd zo vermoeiend vind is dit: je wilt iemand neerslaan, je zet je move in en dan halverwege of na de eerste beweging is hij dood, waarom moet je je move helemaal afmaken voordat je een ander kan doodmaken. Dat vind ik altijd zo ontzettend gaar.

Helaas vind ik dit spel iets te veel lijken op een oblivion kloon met slechter beeld en stottering. Helaas, leek me juist keer mooi om gothic te spelen.

2. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm na die filmpjes vind ik het al wel iets beter...vind het nog steeds jammer an de creatures animaties maar goed...

3. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Het is nog geen oktokber he, kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze die creature animaties zo raar laten hoor.Zo erg waren ze in Risen zelfs niet eens. En tja, ik ga me er echt wel aan storen, want het hoort bij de game ervaring vind ik, het maakt het minder 'immersive' zeg maar, vind ik als de animaties zo raar zijn. Combat in dit soort games moet vind ik altijd vet zijn, het moet leuk zijn om je wapen te pakken en erop los te hakken, niet iets wat je met tegenzin doet.

4. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik vind het ook prima. Gothic had nooit de beste animaties, maar de gameplay is gewoon erg goed. En ik hou van exploration en dat zit altijd genoeg in dit soort games... Lekker alles verkennen, niet gebonden door levels etc.

5. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Kijk, dit ziet er dan weer een stuk beter uit. Spel blijft soepel lopen in het dorp, een goed teken. Sfeervolle omgeving. Dat eerdere materiaal zullen we dan maar gauw vergeten.

6. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Die beelden lijken qua kwaliteit op Divinity II, maar dan "tot hiertoe" nog iets minder goed.
    Al vind ik net als Gakkie een solide Gameplay de doorslag geven bij een game, toch mogen/kunnen de graphics nog beter van deze "upcoming" Gothic ! ;)

Ik heb nog nooit een Gothic-game gespeeld en hoop deze te mogen beleven!
    De makers zouden dit keer de focus leggen op de Xbox, dus die mag, nee moet, zeker fatsoenlijk zijn en liefst ook bugvrij :D !

7. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Serieus? Minder dan Divinity? De demo die ik van Divinity speelde vond ik werkelijk een draak, superare manier van lopen, slechte combat ,grafisch totaaaaaal niet overtuigend. Arcania doet mij veel meer moet ik zeggen.

8. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Jammer van de controls, heb echt zo'n hekel aan die van de computer gekopieerde controls, maar dan een beetje verdoezelt. HUD vind ik ook zo vreselijk, echt zo dungeon crawler achtig. Met die stapelende updates links, die veel te grote balk onderaan en dan de knoppen er naast.
    Animaties zien er dan wel goed uit. :)

9. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik vind dat juist weer tof, maar dat komt omdat dat bij de Gothic games nu eenmaal zo hoort. Nostalgia ten top :)

10. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Toch wel ja !! ... tenminste op mijn oudere pc dit filmpje bekeken en waarschijnlijk is de kwalitiet van de videokaart niet zo bijzonder meer anno 2010 =(

Ik heb de Demo van Divinity nooit gespeeld, alleen op de Xbox de game gespeeld en heel tevreden over, enkele kleine grafische minpuntjes daargelaten, maar die storen me allerminst omdat de sfeer (muziek!) en gameplay MIJ heel goed bekoren .. zelfs de combat!! :)
    Maar ieder zo zijn voorkeuren hé ;)

Gothic IV Arcania ziet me er heel tof uit en net als Gakkie ben ik er vrij zeker van dat het helemaal goedkomt met deze Gothic (op de Xbox) .. voor die andere platforms hoop ik het ook, maar die zal ik zeer waarschijnlijk nooit te zien krijgen ...
    Nu maar hopen dat het Skillsysteem aantrekkelijk genoeg gemaakt is, want het zou een "Skilltree" systeem worden :'-(

Laatst bewerkt: 22 jun 2010
  11. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Wacht ook wel op deze een beetje, lijkt me gewoon weer een gave game te worden, met hopelijk wel minder bugs dan vorige edities. En graphics bij rpg is niet belangrijk voor mij nu weer Suikoden II aan het spelen voor playstation 1. Blijft gewoon nog steeds 1 van de beste rpgs ooit _O_

12. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Elderscrolls, Diablo, Dragon Age en Fallout hebben ook geen geweldige combat en dat zijn juist de beste games in het Genre? :eek:

Wat bedoel je met levels? Experience levels of levels zoals je die kent in een shootergame zoals CoD bijvoorbeeld?

Ik hoop niet dat je met elk lvl character elke dungeon aankan. Een groot minpunt van Oblivion voor mij persoonlijk.

13. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Elder Scrolls / Fallout heeft nog wel OK combat, omdat het dus direct combat is. Niet net zoals bij Dragon Age dat je op elke knop één aanval zet, dat vind ik zo lame. Hou niet van turn-based en dat half gare systeem er tussen in vind ik ook niks, alleen in KotOR vond ik het tof. Maar het systeem van Jade Empire was dan nóg toffer.

14. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Ik vond het voor die tijd prima combat in Oblivion. Fallout 3's combat systeem is helemaal prima , VATS is geweldig en al is het schieten niet mega geweldig uitgewerkt in realtime, het werkt wel. :)

15. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik speelde DA op de zelfde manier als in Kotor. Met een mage elke spell apart selecteren _O_

16. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ja dat deed ik ook, maar zie liever direct combat. Wapen selecteren en op een knop rammen om aan te vallen, een andere knop om te verdedigen, ingedrukt voor power attacks, richting geven voor bepaalde move.
    Waarom zijn er zo weinig RPGs met een lekker action combat system?

17. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb persoonlijk aan Dragon Age gemerkt dat dat combat systeem mij gewoon echt niet ligt, het kan misschien overdreven klinken maar echt door het combat systeem speel ik de game gewoon niet verder. De motivatie is er totaal niet om verder te gaan, dan heb ik echt nog liever een vaag combat systeem met minder mooie animaties dan zoals dat gaat in Dragon Age.

18. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik bedoel zonder levels dat het een grote speelwereld is, zonder te hoeven laden. En Bepaalde gebieden zijn in het begin pure suicide, omdat daar de monsters zo sterk zijn. Daar ga je dan later nog eens terug. Het systeem van oblivion dat alles meelevelt is kut...

19. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Ja goed! Daar hou ik ook van! Ik was het al vergeten, maar nu weet ik het terug WAT de reden is dat ik wel Divinity II opnieuw blijf spelen en Oblivion blijft liggen! Op de een of andere manier kan dat levelsysteem in Oblivion me toch niet in de greep houden, al vind ik de Oblivionwereld wel mooi en groot en is er veel om te ontdekken. Iets wat me dan wél weer kan aanspreken.

Ik hoop dat Gothic veel gelijkenissen mag hebben met Divinity II.

Maar anderzijds vraag ik me wel af wanneer ik dan tijd zal hebben om te gamen hahaha :p ... want heb binnenkort nieuwe hobby's in vooruitzicht (avondschool, enz) ... :)

20. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Hmmmm, heeft Zavvi inside information /???? Op hun site kun Je Arcania voor de 360 al pre-orderen voor slechts 36,95€ en er staat een releasedate van 30 juli bij !!!!

klik!

EDIT:
    Ik heb hem ieg gepre-ordered!

Laatst bewerkt: 7 jul 2010

Deel Deze Pagina