Grafische kaart pc

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door willow, 5 mrt 2004.

1. willow

willow xbox360!!!

Leuk Bevonden:
    0
    ja precies, dus zo goedkoop is die dan niet... 238 euro + zeg maar dik 100
    dus betaal je al snel 350 voor die duurste ATI

maar tnx

ik hou het gewoon bij die ATI 128,, game gewoon tot zolang me pc het trekt. als die het niet meer trekt dan kijken voor nieuwe kaart (maarja daar hoef ik voorlopig niet aan te denken nog :) )

en hoorde dat de xbox 2 ook eerder uitkomt, dus dan komt alles goed

maar nogmaals bedankt..... die pc komt op 1500 euri ofzo, dat vind ik wel genoeg, zoveel doe ik er niet mee

mzzl

2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Een Club 3D Radeon 9800 128MB kost €160,-. Tel daar maar €238,- bij op, dan kom je op €398,-.

En een Club 3D Radeon 9800 XT kost €401,-:). Tel uit je winst:eek:.

3. Socks

Socks a.k.a sokken

Leuk Bevonden:
    0
    ik wil binnenkort ook een nieuw pceetje aanschaffen en nu hoor ik al dat gedoe over die nieuwe generatie kaarten (enig idee wat die nieuwe kaarten kunnen trouwens? ). Maar als die nieuwe kaarten uitkomen worden ze dat niet erg duur? Als dat zo is moet ik weer 2 maanden wachten totdat ze een beetje in prijs verlaagd zijn :'-( en dan zijn er weer die nieuwe socket dingen enzo

Laatst bewerkt: 5 mrt 2004
  4. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Ehh ze zijn sneller, ondersteunen nieuwe grafische technieken etc...
    Natuurlijk worden de nieuwe kaarten duur, dat gaat al jaren zo:).
    Je loopt altijd achter de feiten aan als je blijft wachten bij deze zooi:cool:.

Wil je nu een lekker snel systeem, koop dan gerust nu je spullen.
    Wil je deze spullen nog goedkoper hebben?
    Neem dan genoegen om te wachten totdat de nieuwe spullen uitkomen, en maak heerlijk gebruik van de prijsdaling.

En wil je echt gaan voor alle nieuwe technieken, wacht dan op de nieuwe generatie onderdelen, socket, videokaart, moederbord formaat enz...:)

5. Raptiod

Raptiod ..

Leuk Bevonden:
    0

Waarschijnlijk heb je over de nieuwe 64 bits proseccor van AMD. Zelf zou ik dit niet doen, veel dingen worden nog niet helemaal perfect ondersteund door deze processor of werken totaal niet. Voor iemand die gewoon 'normaal' (standaard dingen) met een pc te werk gaat is dit zonde.

6. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Je mist inderdaad een 64bits OS.
    Alle instructies worden gewoon in 32bit uitgevoerd.
    Toch is de AMD 64 een snelheidsmonster voor games.
    Mede door de onboard geheugencontroller, dit ontlast de communicatie tussen geheugen + northbridge + cpu aanzienlijk:9.

Ik wacht zelf op de AMD 64 op socket 939 met PCI-Express en BTX-formaat:cool:.

*Heeft geduld*)

7. Socks

Socks a.k.a sokken

Leuk Bevonden:
    0
    moet je dan niet nog een jaar w8en ofzo :0

8. cydroid

cydroid -=AaD=-

Leuk Bevonden:
    0
    ik hier met mijn 850 mhz compu en Geforce 32 DDR PRO en 512 ram loopt zelfs nog ut 2003 (niet op mooist) maar wel gewoon 60 fps steady heb ik trouwens met meeste spellen ook den ieuwste alles loopt gewoon goed op mijn compu alleen laatst met maya liep die niet met mijn beweegbare landschap :mad: snik

9. willow

willow xbox360!!!

Leuk Bevonden:
    0
    ja precies, zo gaat dit wereldje, helaas verouderd alles op ten duur, daar doe je niks....

ik ga niet w8en op de volgende generatie kaarten, net wat jullie zeggen, die gaan gewoon geld kosten.....en dan kost zo'n kaartje als nel 1/3 e van het totale aanschaf bedrag van je pc!

groetssssss

10. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Dan kan je toch nog eventjes wachten, want die BTX moederborden zullen nog niet direct uitkomen. Maar met je 9800 ro (dat heb je toch, niet?) zal je die tijd wel kunnen overbruggen.

11. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Ja klopt, duurt idd nog wel even:eek:.
    Maar ik heb beneden een snelle pc staan, maar die gebruikt iedereen. Dus vaak zitten we elkaar in de weg:cool:.
    Dus ga ik er eentje op m'n kamer neer planten:).
    Ja klopt ik heb een 9800 Pro*)....van Hercules:'-(.

Ik heb trouwens even die informatiebladen doorzitten spitten van BTX, het lijkt er echt op dat ze de nadruk op nog koelere onderdelen hebben ontworpen. De indeling van de plaats van componenten die veel hitte afgeven zijn erg logisch ontworpen:9.

*droomt verder*)

12. willow

willow xbox360!!!

Leuk Bevonden:
    0
    maar tis ook de pro...deze kaart zit er standaard bij. tis ook de dikste pc die ze hebben op het moment bij dell:

128MB ATI Radeon 9800 Pro DVI, TV-Out via S-Video & Dual monitor support

deze kaart is gewoon een toppertje..deze is goed genoeg voor mij

heren bedankt.....maandag ga ik hem bestellen dan nog hooguit 2 weekies w8en en dan horen jullie wel of die bevalt :9

mzzlsss

13. webkem

webkem Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is dit mijn grafische kaart: S3 Trio64V2-DX/GX (775/785), weet niet hoe duur hij is, is volgens mij wat oud, mja bevalt (nog) goed!

14. DarkSoldier

DarkSoldier Sniper

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb een vraag hier:

Ik heb 2800 Mhz. 512 mb geheugen. ATI RADEON 9600 PRO 128 mb geheugen. Bij far cry kan ik alles op high zetten. Op 1024X768. Maar ( sinds ik anti-aliasing aan heb geloof ik). Zitten er bijv. zwart vlakken op rosten die ver weg zijn en zo. Waar ligt dit aan???

En nog een vraag. Waar kan je je framerate testen( het spel hakkelt niet, maar et is allemaal zo sloom, maar als ik me omdraai hakkelt ie niet). Hebben jullie dit ook, dat het spel een stuk slomer aanvoelt dan andere spellen. Echt wennen.

15. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Die zwarte rotsen komen door anti-aliasing. Je moet AA in het spel uitschakelen, en in je beeldscherm eigenschappen activeren, dan komt't goed.

Het spel voelt idd sloom aan, terwijl ie toch een hoge framerate heeft. Kan je zien door tijdens het spelen op ~ te drukken en dan het volgende in te typen: \r_displayinfo 1

16. x-boxter2003

x-boxter2003 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb nog steeds een Geforce 2 Ultra en ik moet zeggen dat ik er nog steeds tevreden van ben.

17. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat XaeroFuN zegt is niet waar je kan je 9800se wel flashen maar deze kaart heeft een 128-bit interface terwijl de pro 256 heeft het aantal pipelines van de 9800pro is trouwens ook dubbel (8) dus als je een 9800 pro wil moet je een 9800 kopen die is wel te flashen en dan heb je dezelfde interface en aantal pipelines

18. xboxmaniaxx

xboxmaniaxx Loyal to the game

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is als het goed is al verholpen in de 1.1 Patch.
    Toen ik dit installeerde, had ik er geen last meer van.

19. gerjan

gerjan Guest

heeft 9800xt 256mb ook support voor dual monitoring, lijkt me wel wat:D aangezien bij de nieuwe pc 17inch tft zit, en ik deze 17inch maar bewaar, lijkt me het handig om 2beeldschermen aan te sluiten..

20. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Nee hoor, een kaart van €500 heeft dat niet. Natuurlijk heeft ie dat.

Als je de kaart nog moet kopen raad ik je aan te wachten op de nieuwe generatie. De Geforce 6800 (NV40) ligt normaal gezien in de winkels in begin mei, idem voor de Radeon X800 Pro (R420). De Radeon X800 XT (top model van de R420) ligt tegen begin juni in de winkels. De prijs van deze kaarten zal wellicht iets meer dan €500 zijn, maar ze zullen het zeker waard zijn. De 9800 XT zal dan natuurlijk ook in prijs dalen.

Er bestaat een gerucht dat er ook nog een Geforce FX 6800 komt, maar wanneer die komt (als het gerucht waar is) en of dat ie slechter of beter gaat zijn dan de gewone Geforce 6800 is nog niet bekend.

Deel Deze Pagina