1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Grafische Kaart

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door VliegtuigNL, 27 okt 2004.

1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    jah je zegt dat je budget 40~80 euro is en nu wil je een kaart aan van dik 500 € |:-

Laatst bewerkt: 27 dec 2004
  2. xplayer

xplayer Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij noemt ie die kaart omdat dat volgens hem ook een enorme overstap is.

Maare, mijn vraagje: Wat is nou het verschil tussen PCI express 16x en AGP 8x?? Ik zie dit staan bij de kaarten maar heb geen flauw idee wat het nou betekent.

En maakt het ook nog wat uit wat voor een moederbord je hebt met de keuze van je videokaart?

3. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    PCI-Express is van de toekomst. Je hebt nu AGP sloten in je moederbord, dat is het oudere platform. PCI-Express is het nieuwe platform wat in de toekomst sneller en beter gaat werken. En over het moederbord, het maakt wel uit. Je had ze eerst nog niet voor AMD maar nu wel. Dus als je een PCI-express kaart koopt, koop dan ook een PCI-express ondersteunend moederbord. Heb je nu bijvoorbeeld nog een AGP-kaart, en die je wilt houden voor bijv. je volgende pc, dan moet je een moederbord kopen die geschikt is voor AGP. Meestal zijn dat de oudere moederborden/Sockets. Er worden nu echter nog maar een klein aantal AGP-kaarten gemaakt. PCI-Express is de toekomst. Voor AGP-moederborden moet je terug in de tijd voor want die worden niet meer gemaakt.8)

Lol, was sarcastisch bedoeld geloof ik! _0/ |:-

Laatst bewerkt: 6 jan 2005
  4. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    jah het maatk uit welk moederbord je koopt.Pci-e 16 is de overtreffende trap van van agp8x.Je hebt dus ook een pci-e slot op je moederbord om een pci-e kaart te kunnen gebruikenn (en visa versa).Als je dus een nieuwe pc ofzow wil samenstellen zal je voor een pci-e mobo moeten gaan en een pci-e kaart (op agp gaat niks meer uitkomen)

5. xplayer

xplayer Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hoe kan ik er dan achter komen of ik een pci-e slot heb op mn moederbord (weet niet eens wat voorn moederbord ik heb aangezien ik het nergens kan vinden).

/edit: ik heb mn oog laten vallen op een 6600 kaartje, aangezien die rond de 200 euro zit en dat is wel een beetje het bedrag waar ik niet teveel overheen wil, alleen er zijn wel wat verschillen in prijs per merk. Welke is nou de beste?
    * Asus
    * Aopen
    * Leadtek
    * XFX
    * Gainword

6. QreZiX

QreZiX Halo 2 zuigt!

Leuk Bevonden:
    0
    Mischien leuke tip , er komt binnenkort een soort van Lite edition van de X800 serie

de X800XL , alleen word hij wat goedkoper 299 is de prijs (ik denk zo'n 300~320 euro met alle BTW en bullshit in NL)

8)

8)

dit kaartje whooped ass , dittis word echt DE mainstream kaart.

prijzenklassen grafiekje

7. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    merk boeit vrijwel niet hier en daar wat software maar hardware zijn ze vrijwel het zelfde(andere fan soms op bij leadtek).En je mobo heeft vrijwel zeker geen pci-e slot.

8. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    Ik zit alleen maar te kwijlen van die 6800 SLI!8)8)

9. _TP_

_TP_ blaaaaat

Leuk Bevonden:
    0
    koop gewoon p4

10. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    Pardon?

11. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    http://www.snapfiles.com/get/everest.html , download dat programma(everst home) geeft een overzicht over je pc en weergeeft ook je moederbord naam etc. :)

12. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Hij was/is 99 euro, de ati radeon 9600 pro 256 mb van sapphire. Ik heb zelf de 9600Xt verise, ben er erg tevreden over :)

13. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    Het ligt er nou echt aan wat je nou wil spelen allemaal?

14. Nossy

Nossy bitch!grab that AK!

Leuk Bevonden:
    0
    Stel mn vraag hier maar ff,

Ik zoek een videokaart waar ik minimaal Enemy Territory mee kan spelen (verder gebruik ik het toch niet).
    Met wat voor budget zou ik kunnen slagen? Voorbeelden/suggesties?

Mvg

15. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    kheb een paar vraagjes over mijn videokaart XFX 6600 GT

ik haalde dus de koeling eraf... en toen zag ik de gpu.. ( zwart blokje met daaromheen gewoon hoe de rest van de kaart eruit ziet...) hier zat koel vloeistof etc op... maar nu komt het op de onderkant van mijn koeler za een koperkleurige plaat vasgepllakt.... hoort deze niet op de GPU te zitten?? hij zat ook helemaal scheef:confused::confused:

vraag 2:

ik wil een Zalman vf 700 CU koeler kopen maar nu staat er dat je hem moet aansluiten OF op de 5 v OF op de 12 v:confused::confused: maar hoe kan ik zien op me moederbord wat 5 v en 12 v is?? en op welke moet ik hem dan laten draaien?

16. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    ET vraagt volgens mij niet heel veel, dus ik denk dat je met een kaart van minder dan 100 of in die beurt een eind vooruit kunt. Misschien een GF 5500 of een ATI radeon 9600Pro. Maar ik heb er niet echt heel veel verstand van.

17. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Op hoe meer volt je laat hem draaien, hoe meer hij koelt, en waarschijnlijk zal hij meer lawaai maken op meer volt omdat hij meer koelt..
    Dus eigen keuze, maar op 5 v zou hij al genoeg moeten koelen hoor..

18. UnleasH

UnleasH Brrrrrrrrrrrrrrrrap

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou eerst willen weten wat voor platform je heb. Er zijn nu namelijk 2 verschillende platformen: AGP en PCI-Express.
    Voor AGP lijkt dit me een goede keus:Gigabyte 128Mb 5500FX. Hij kost 75,00 euro.
    Voor PCI-Express deze: ASUS 128Mb EAX300TD PCI-E. Deze kost 77,50 en is de enigste die onder de 100 euro grens zit in dit segment.

Deze allebei kan je bestellen op www.pcmegastore.nl. Goede site, snelle levering.

19. Nossy

Nossy bitch!grab that AK!

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kom ik erachter wat voor platform ik heb ? (nogal n00b op het gebied van computers)

20. UnleasH

UnleasH Brrrrrrrrrrrrrrrrap

Leuk Bevonden:
    0
    Weet je wat voor processor je heb? En heb je de doos van het moederbord nog? Daar staat het meestal op. En heb je nu wel een oude videokaart erin zitten? Dan moet ge dat me even zeggen! :)

Deel Deze Pagina