1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Grafische Kaart

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door VliegtuigNL, 27 okt 2004.

1. Xante

Xante Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dezelfde kaart, maar dan alleen de 128mb variant (die niet slomer is overigens). Ik heb verder een P4 3,0ghz en 512mb werkgeheugen en ik kan bijna alle settings op high zetten (1024x768).

2. Manialmadcowie

Manialmadcowie Active Member

Leuk Bevonden:
    14
    Ben op zoek naar een nieuwe videokaart , Budget is 250,-
    Systeem is: Amd 3500+, 1024 ram
    Wil hem vooral om spellen mee te kunnen draaien.

Wat raden jullie me aan?

3. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Als je moederbord PCI-Express aankan, zou ik voor een GeForce 6600 GT gaan (ongeveer 199,- euro). Kan je moederbord enkel AGP aan, dan zou ik ook voor een GeForce 6600 GT gaan, alleen dan de AGP versie :cool:. De AGP versie is doorgaans 30 euro duurder.

4. Manialmadcowie

Leuk Bevonden:
    14
    Moederbord kan Pci aan ja, Kan ik met zo'n Geforce 6600 Gt goed Half life 2 draaien denk je? of zou ik er beter aan doen als ik nog wat geld erbij leg een een X800 of X850 koop?

5. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Ja hoor, dat gaat perfect ;)
    De prestaties zijn wel wat hoger met een X800 of een X850, maar dat is meteen weer twéé keer zo duur :D. Wanneer je zaken zoals AA en AF niet gaat gebruiken, zal je weinig verschil merken tussen een 6600 GT en een X850 Pro. Maar ga je op hogere resoluties, wél met AA en AF aan spelen, dan zie je duidelijk het verschil. Dan moet de 6600 GT te veel op de prestaties inleveren, terwijl de X850 Pro zich dan véél beter staande kan houden.

6. Manialmadcowie

Leuk Bevonden:
    14
    Bedankt voor je hulp Arjan, Maar wat bedoel je precies met AA en AF?
    Ben wel van plan Half life 2 met alles op High te spelen.

7. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    AA is de afkorting voor Anti-Aliasing, wat kartels tegengaat.
    AF staat voor Anisotropic Filtering, dat de scherptediepte vergroot van het beeld.

Zal even een plaatje opzoeken ter verduidelijking.

Zonder AA.

Met 4x AA (4x is een bepaalde sterkte van AA, van 2x t/m 16x).

Zonder AF.

Met 8x AF (8x is dus ook een sterkte, van 1x t/m 16x)

Edit//

In deze review vergelijken ze veel kaarten met en zonder AA/AF. Je ziet erg duidelijk de verschillen tussen de kaarten.

Laatst bewerkt: 15 jan 2005
  8. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    ik draai HL2 op 1024x748 alles op high en 4xaa en 4xaf draait perfect:

vandeweek gemaakt... en ziet er natuurlijk nog beter uit in het echt... (omdat dit jpg is )

9. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    welke kaart heb je dan?

10. Manialmadcowie

Leuk Bevonden:
    14
    Als ik het zo zie is de Geforce6600 helemaal niet zo'n goede kaart, Ik denk dat ik dan toch voor de Geforce 6800 GT ga of mischien de X800 moet ik nog even zien hoeveel geld ik er nog bij kan verdienen :cool:

Heel erg bedankt voor jullie hulp en vooral Arjan bedankt, Mensen als jou maken dit forum wat het hoort te zijn _O_

11. UnleasH

UnleasH Brrrrrrrrrrrrrrrrap

Leuk Bevonden:
    0
    Daar vergis je je dus wel in. de 6600GT is wel een goede kaart, zeker in verband met kwaliteit/prijsverhouding. Maar het ligt er ook aan op wat voor resolutie wil draaien. En de 6800GT is wel 2x zo duur. En als je dan toch voor de betere kaarten gaat, neem dan nVidia. Dat is voordeliger, omdat het SLI ondersteund. (Mit je een SLI-moederbord hebt)

12. Manialmadcowie

Leuk Bevonden:
    14
    Heb de a8n-Sli deluxe.

Maar wat bedoel je dan precies met een ''N-vidia'' ?? de 6800 is toch van N-vidia? :confused:

13. UnleasH

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar wat ik probeer te zeggen is dat als je toch naar het duurdere segment wil overstappen, i.p.v. een 6600GT, blijf dan bij nVidia. Kies dan niet voor Ati. Hoewel Ati toch vaak beter presteert in Half-Life2, ben je met nVidia toch beter voor de toekomst verzekerd. 1. Het is voordeliger, want als je nu 1 6800GT koopt, dan kan je later nog een 6800GT kopen, alleen zijn die dan een stuk goedkoper geworden. Die twee bij elkaar zorgen voor een 2x zo goede prestatie. En aangezien Ati dit nog niet ondersteund.(Het komt wel, is wel aangekondigd maar duurt nog een hele tijd) 2. Wil je toch echter alleen Half-Life2 spelen, dan is Ati in sommige gevallen toch de betere keus. Omdat ie er veel boven uitsteekt, let wel; in z'n eentje. ;)

14. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Inderdaad, de 6600 GT is de beste kaart die je kan kopen in het €200,- segment, ook gezien de SLI mogelijkheden.

@Manialmadcowie,

Twee 6600 GT`s in een SLI opstelling presteren ongeveer hetzelfde als één 6800 GT (afhankelijk van spel, resolutie, AA/AF). Twee 6600 GT`s zijn een paar euro`s goedkoper als één 6800 GT. De X800 Pro moet het veelal afleggen tegen de 6800 GT, al is het niet veel. De X850 Pro presteerd ongeveer op hetzelfde niveau als de X800 XT, die op zijn beurt vaak wat sneller is als een 6800 GT. Zo... 8)

- Tot circa €200,- is de 6600 GT de beste keuze;
    - Tot circa €300,- is de 6800 de beste keuze; (de nieuwe met SLI ondersteuning)
    - Tot circa €450,- is een 6800 GT/X850 Pro de beste keuze.

Voordeel van de 6800 GT is dat ie ook SLI ondersteund (al is dat een vrij prijzige upgrade, aangezien de 6800 GT (nieuw) nooit onder de €300 verkocht zal gaan worden).

Verder zijn de 6800 GT en X850 Pro beiden uitmuntende videokaarten, en doen ze nauwelijks voor elkaar onder. Uitzonderingen daargelaten, sommige games zijn gewoon geoptimaliseerd voor bepaalde kaarten, en dat zegt niets over de videokaart zelf.

Laatst bewerkt: 16 jan 2005
  15. UnleasH

Leuk Bevonden:
    0
    Jupz. Helemaal gelijk. :)

16. Manialmadcowie

Leuk Bevonden:
    14
    De videokaart is nu vooral bedoelt voor Half life 2 (d0h 8) ) Maar ik wil er in de nabije toekomst natuurlijk ook nog andere spellen mee kunnen spelen en dan valt de keuze op de Nvidia (als ik uitga op Unleash zijn mening).

Ik ga niet hoger als 300,- in mijn budget dus dan ga ik denk ik toch voor de 6800 met SLI-ondersteuning...alhoewel ik er nog niet helemaal zeker van ben :{ Wat denken jullie dat ik moet doen?

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp Unleash en Arjan _O_

17. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Het is een mooie kaart, in die prijsklasse zijn er eigenlijk geen andere noemenswaardige kaarten. Een andere optie zou kunnen zijn om nu een 6600 GT te kopen en deze over een tijdje uit te breiden naar een SLI opstelling. Alleen kom je in het totaal €100,- duurder uit. Maar dat is wel wéér sneller als één 6800. Terwijl een tweede 6800 erbij kopen €200,- duurder is. Al zullen de prijzen nog wel ietsjes zakken.

18. UnleasH

Leuk Bevonden:
    0
    Graag gedaan. Ikzelf heb die 6800. Alles loopt lekker. Heb 'm zelf ook overgeclockt. Omdat alle 6800 types gewoon een Ultra zijn alleen zijn er bepaalde hardware delen gelockt. Ik heb 'm zelf getweakt naar een 6800GT. En het loopt perfect.

19. Manialmadcowie

Leuk Bevonden:
    14
    Als ik nu een 6800 koop kan ik hem dan zelf ook overclocken naar een 6800 GT zonder al te veel gedoe? (ben niet erg technisch :'-( )
    Want dan ga ik morgen meteen een 6800 kopen :9

20. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    100% kans heb je nooit, maar de kans is groot (tenzij het er 1 is met die nieuwe "beveiliging"). Lees deze guide eens. Daar staat in hoe je de pipelines enzo moet unlocken en eventueel terug locken moesten er artifacts optreden.

Deel Deze Pagina