1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Grafische Kaart

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door VliegtuigNL, 27 okt 2004.

1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    en kan ie niet kijke naar de x700 pro of de 6600 gt die eraan komen?

2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Mwa, in het eerste kwartaal worden ze geintroduceerd :9, dan zijn ze mondjes maat ergens in augustus verkrijgbaar, netzoals met de huidige 6800/X800 kaarten. Maargoed, je hebt groot gelijk, het is inderdaad zonde om nu €450,- euro in een AGP kaart te investeren als je straks overstapt op een PCI-E systeem :).

@TS,
    Het zou wel beter zijn als je die Lidl pc mag nemen. Dan heb je een pc gebaseerd op PCI-E, dus kan je alsnog op een ander tijdstip een snellere PCI-E kaart kopen :cool:.

3. VliegtuigNL

VliegtuigNL Non-Xbox Hokken Slet

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt. Ik heb nu een (relatief oude) 2400+ AMD Athlon, 512mb geheugen. Ik ben van plan er een 512mb er bij te kopen, zodat ik op 2400+ 1024mb uitkom.

Ik ben van plan games als Call of Duty: United Offensive op "High" te spelen. Ik hoef niet Doom 3 met 130fps. Doe mij maar dan een goedkoper kaartje; waar ik voor mij doen genoeg aan heb.

Ken je de 5900XT 128mb? (256mb is er niet?) Kun je me deze aanraden?

De computer is trouwens uit mijn geheugen verdwenen; heb even kort in het duits gelezen, en het schijnt maar een "midden-moter" te zijn.

Laatst bewerkt: 27 okt 2004
  4. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    En dan is er nog iets. Wat een heel leuk bijkomed iets is. Die nieuwe kaarten hebben best een behoorlijke voeding nodig. Als jij een leuk standaard voedingkje van 300 watt hebt ofzo dan krijg je problemen. Dus dan kun je naast die kaart ook nog eens een een nieuwe voeding gaan kopen.

Wat ik zeg is het volgende. Nu een goedkopere kaart kopen. Die zijn nu nog goed genoeg en dan strax een volledig nieuw systeem halen. Heb je het meeste aan.

5. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Als je een 9800 Pro met een 5900XT zou vergelijken, dan kan je beter de 5900XT links laten liggen. De 9800 Pro geniet dan de voorkeur.

6. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Waarom zet je er een normale 3d kaart in terwijl je er wel 1 gig aan geheugen in gaat douwen. Snap ik nie helemaal. Voor call of duty is 512 goed zat. 1024 is juist weer voor de high end spellen.

7. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Voor een leuk prijsje kan je het beste een ATI Radeon 9800 SE kopen

8. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan heb je wel direct een 128 mb kaart te pakken.En een SE presteert aardig wat minder. :{
    Volgens mij kan hij beter een 9800 pro (256mb) kopen van Sapphire, deze kaarten hebben volgens mij die 360.chip (dezelfde als de 9800xt)dus die is dan volledig over te klokken naar xt waarden (zoiets had ik hier eerder gelezen :+ )

9. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    woops, die bedoelde ik ook eigenlijk, moet volgens mij nodig eens m'n bed in... _0/

10. VliegtuigNL

Leuk Bevonden:
    0
  11. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Een 9800 Pro 128MB kost zo rond de €200,-. De 256MB versie kost daarentegen zo'n €100,- meer. Ik weet het niet zeker, maar volgens is de 9800 Pro 128MB ook met R360 core verkrijgbaar. Nogmaals, ik weet het niet zeker, waarschijnlijk kunnen The Answer en of mvdstam daar meer opheldering over geven.

12. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Zeker aardig, maar ga toch (als je het nog kan veranderen) voor een 9800 Pro die waarschijnlijk goedkoper is.

De 9800 Pro's van MSI zijn allemaal met een R360 core (maar zonder temperatuur sensor en dus ook geen overdrive mogelijk). Bij Sapphire zit er op de ene kaart een R350 core op de andere dan weer een R360 core. Van de andere merken weet ik het niet (waarschijnlijk R350 core omdat je er niets van hoort).

13. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Waarop heb je deze beslissing gebaseerd als ik vragen mag? :).
    In het merendeel van de testjes die ze op die site hebben uitgevoerd is de 9800 Pro een stuk sneller. Om het prijsverschil is het in ieder geval niet te doen, want een 9800 Pro 128MB is even duur (als je goed zoekt kan je hem voor rond de €200,- krijgen). Het is natuurlijk helemaal aan jou, maar persoonlijk zou ik voor de 9800 Pro gaan, gezien de betere prestaties voor hetzelfde geld :cool:.

Aah okee, dus als je geen MSI zou nemen is het een kwestie van geluk hebben :cool:.

Laatst bewerkt: 27 okt 2004
  14. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Hoe kom je erachter welke core je vid-kaart heeft? Ik heb vanavond net een Sapphire ATI Radeon 9800 Pro Atlantis 128MB gekocht namelijk. :)

15. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Dat kan je nakijken met AtiTool :)

16. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Als je je 9800 Pro wilt flashen naar een 9800 XT moet je ook zien naar het geheugen (dat gaat alleen door de cooler eraf te halen). Als je een bepaald geheugen hebt kan je niet flashen.

Echt het fijne ervan weet ik ook niet, dus je zal het best eens kijken op tweakers ofzo.

17. VliegtuigNL

Leuk Bevonden:
    0
    Zie nu in het Vobis krantje een 6800 LE 128mb staan. (Weet het; LE is downgraded) Maar is deze beter t.o.v. de 30 euro duurdere 5900xt?

18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    nogmaals vraag ik of mensen niet beter naar x700 pro of 6600 gt moeten kijken ;)

19. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    als je het geld hebt moet je doen wat killaz zegt .Zoniet voor die 6800 LE gaan.Die scoort in de laatste benchmark die ik heb gezien (pczone).Over het algemeen net zo goed (en soms beter) als zijn iets duurdere tegenhangers.Behalve als je en zwaar kickass systeem hebt dan ga je der verschillen wel merken.

20. VliegtuigNL

Leuk Bevonden:
    0
    Zit met een probleem, kan de volgende kaarten veroorloven:

Ati Radeon 9600XT 256mb (Sapphire) 169,--
    Ati Radeon 9800 PRO 128mb 239,--
    Nvidea Geforce 6800 LE 128mb 199,--

Welke, en waarom zou je deze kiezen?

Deel Deze Pagina