Volgens mij wordt mijn reply verkeerd opgevat
Wat ik probeerde duidelijk te maken was dat men helemaal niet "minstens" over een 3,4 GHz P4 met minstens 1024MB DDR hoeft te beschikken om het prestatieverschil te kunnen waarnemen tussen een 6800 GT en een X800 XT. Ik heb zelf een 3,0GHz met 1024MB DDR, en merkte al een aardig verschil tussen een 6800 GT en een X800 XT! In het voordeel van de X800 XT bedoel ik dan
. En dat verschil is de meerprijs wel waard, zeker met de huidige prijzen van de kaarten. Zolang je maar in deze prijsklasse je geld uit wilt geven natuurlijk.
Kwa prijs/prestatie verhouding is een FX-55 zeker overkill ja, tenzij je een geldboompje hebt in de achtertuin
. Maar velen review sites gebruiken deze processor (of overklokken een 3x00+ naar 2,6GHz) om de top videokaarten wat meer ruimte te geven zodat ze hun prestaties neer kunnen zetten. Maar ook op deze snelheid worden de kaarten nog opgehouden door de relatief langzame processor.
3,4GHz is tegenwoordig inderdaad een beetje de standaard voor complete PC's. Al zou ik tegenwoordig liever voor de concurrent kiezen.
Klik om te vergroten...