1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Grafische Kaart

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door VliegtuigNL, 27 okt 2004.

  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Volgens mij wordt mijn reply verkeerd opgevat 8)

    Wat ik probeerde duidelijk te maken was dat men helemaal niet "minstens" over een 3,4 GHz P4 met minstens 1024MB DDR hoeft te beschikken om het prestatieverschil te kunnen waarnemen tussen een 6800 GT en een X800 XT. Ik heb zelf een 3,0GHz met 1024MB DDR, en merkte al een aardig verschil tussen een 6800 GT en een X800 XT! In het voordeel van de X800 XT bedoel ik dan ;). En dat verschil is de meerprijs wel waard, zeker met de huidige prijzen van de kaarten. Zolang je maar in deze prijsklasse je geld uit wilt geven natuurlijk.

    Kwa prijs/prestatie verhouding is een FX-55 zeker overkill ja, tenzij je een geldboompje hebt in de achtertuin :cool:. Maar velen review sites gebruiken deze processor (of overklokken een 3x00+ naar 2,6GHz) om de top videokaarten wat meer ruimte te geven zodat ze hun prestaties neer kunnen zetten. Maar ook op deze snelheid worden de kaarten nog opgehouden door de relatief langzame processor.

    3,4GHz is tegenwoordig inderdaad een beetje de standaard voor complete PC's. Al zou ik tegenwoordig liever voor de concurrent kiezen.
     
  2. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    Oohw op zo manier 8) :cool:

    3,4 GHz is ook ruim genoeg voor een 6800 Ultra/X800 XT-PE maar bij reviews/benchmarks gebruiken ze altijd van die 4000+/FX-55 met 4 GB geheugen systemen om zeker te weten dat het systeem niet de bottleneck is zodat de resultaten niet aangetast worden door de rest.

    Maar met een 2000+ (mijn prachtige 8) processor) kom je idd niet zo ver.. :p
     
  3. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    mjah bij de pczone hebben ze het schijnbaar wat anders aangepakt :).Maar ik denk dat niet xtreem veel mensen hier een echt kont schoppend systeem hebben staan waarin een x800xt pe tot zijn recht komt.Laat staan dat ze het geld er voor over hebben en dan nog is de vraag of ze hem te pakken kunnen krijgen.
     
  4. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    in die andere thread geen antwoord dus probeer ik het hier: ik heb vandaag mijn Fx 5700 eruit gehaald voo een nieuwe XFX 6600 GT ... maar nu heb ik bij Cod precies dezelfde FPS maar dan ook precies.... weet iemand oplossing?



    ok probleem gevonden... maar dan zet ik hem op maximaal .... 125 FPS en dan flikkert me beeld eruit na paar seconden:confused::confused:
     
    Laatst bewerkt: 7 dec 2004
  5. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    iets lager zetten en je refreshrate ook eens lager zetten ;)
     
  6. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    mijn 1000 athlon schopt kont 8) als je aan de kast komt }:] moet ff me voeding nakijken :+
     
  7. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    LOL mjah zal best wel dat ie kont schopt.Maar waarom mag ik niet aan je kast komen ;) en als ie zo kontschopt waarom dan de voeding nakijken :confused: ;)
     
  8. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    ik heb denk ik een misknipje gemaakt waardoor mijn kast via mijn voeding letterlijk kont schopt ;)
     
  9. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    help.... ik heb een probleem.... elke keer als ik een game wl doen dan start hij het level op.... en daarna zie je ff het level

    dan word mijn beeld zwart en start de pc opnieuw op.... ik heb een XFX geforce 6600 GT kaart.... en een 350 watt voeding... weet iemand een oplossing?
     
  10. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    hmmm denk dat je pc het niet trekt of je voeding slecht is
    wat voor voeding heb je?
    en als je het stickertje kan vinden wat voor amperes heb je?
     
  11. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    max power staat: 30 a kweet niet of dat wat is


    maar minimum is 300 volgens de doos en ik heb 350
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2004
  12. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    jah maar niet alle voedingen van 350 watt zijn gelijk aan elkaar, als je bijvoorbeeld het merk q tec neemt en het merkt enermax zie je dat een 400 watt qtec niet zo goed is als een 300 of 350 watt enermax, omdat enermax in staat is meer Ampere op de 12 v en 7 v en 5 v te leveren
     
  13. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    ohhh. tsja.... ik zie een sticker met een helelbeoel getalletejs waar zou het zo ongeveer moeten staan dan?
     
  14. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    jongens laat maar ik ben naar die zaak geweest hij werd daar getest... wat blijkt.... kaart kapot.. nieuwe gehad tis nu goed:D
     
  15. X BelieveR

    X BelieveR Im the X priest

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje, ik heb de X800 XT, maar Half Life schokt nog steeds. Nu wordt mn geheugen uitgebreid van 512 MB naar 1 G. Dat zou dat moeten verhelpen. Allen nu ben ik erachter gekomen dat er een 3 Ghz processor in zit ipv de 3,2 die ik besteld heb. Ik wil dit dus laten vervangen, maar zou ik dan niet beter voor een 3,4 kunnen gaan? Of maakt het qua graphics niet veel uit wat voor processor je hebt?
     
  16. pharzimx

    pharzimx Elite Kaas Member

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee maakt niet uit.. met een 3,0 moet je het makkelijk kunnen redden.
     
  17. X BelieveR

    X BelieveR Im the X priest

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    0
    dus hoger maakt het niet mooier ofzo?
     
  18. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    ff een vraagje.... ik heb dus die 6600 GT maar hoe kan je zien dat je voeding em bij zwaar gamen niet trekt?? dat hij de pc uitzet of framerate problemen? ( ik heb heel af en toe last van slowdowns namelijk)
     
  19. _TP_

    _TP_ blaaaaat

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    nee je processor heeft daar niks mee te maken.. die zorgt alleen voor snelheid.
    en of je nou een 3 ghz of een 3.2ghz hebt maakt weinig uit die 200mhz verschil zal je amper merken.
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2004
  20. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat zal je idd niet veel merken nee, maar koop altijd de beste processor die je kunt kopen qua budget, want je wilt immers wel gewoon na 3 รก 4 maanden ook je programma's vloeiend kunnen draaien ;)
     

Deel Deze Pagina