1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Gran Turismo 4 (PS2)

Discussie in 'Games' gestart door Cyrax, 23 feb 2005.

  1. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Yep,

    De toppers kosten zeker heel wat.... Ik ben nog altijd goedkoper uit met mijn versie uit de USA.... Met verzendkosten kost het me ongeveer € 48,00.
     
  2. Rick

    Rick Extreme gamer

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan hem ook bij Play bestellen kost ie 48 euro.
     
  3. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Yep,

    Vooral shops als de FRS of Dixons willen hun prijzen nogal eens omhoog drijven als er een game als GTA SA of PES4 uitkomt... 64.99 ofzo vragen ze dan....
     
  4. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Maar de PAL versie heeft flinke verbeteringen t.o.v. de US NTSC versie. Daarom ga ik ook de PAL versie nog kopen denkik..
     
  5. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Mag ik vragen welke verbeteringen jij bedoelt? De US NTSC versie is op 22-02-2005 uitgekomen en hier komt de game op 09-03-2005 uit. Welke FLINKE verbeteringen kunnen ze dan gemaakt hebben en waarom???? De US versie krijgt op IGN.com een 9,5 en schijnt perfect te zijn. Ik kan me niet voorstellen dat ze de PAL versie (die overigens 2 weken later uit komt dan de US versie) gaan verbeteren t.o.v. de NTCS versie??? Of mis ik iets?
     
  6. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.744
    Leuk Bevonden:
    1.943
    Wat is er anders/verbeterd in de PAL versie?
     
  7. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat had ik gezien, maar omdat ie 62 euro kost (incl. verzendkosten) koop ik hem net zo graag in de winkel, dan weet ik ook zeker dat ik hem 9 maart heb.
    Bij Play.com bestellen is ook geen optie omdat ik dan misschien te lang moet wachten.

    Resident evil 4 is ook een topper en die wordt wel verkocht voor € 51,- incl. verzendkosten.
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2005
  8. Cube

    Cube Speed Junky...

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik het goed heb gelezen heb je 10 specialen wagens de PAL-versie :{
     
  9. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0

    meer auto's, je kan in multiplayer ook de wagens uit je eigen garage gebruiken, andere soundtrack, menu's zijn verbeterd, lichtjes verbeterde graphics (volgens gt planet users), enz...

    anyway, voor de hele zooi moet je de eerste post van deze thread eens lezen ;)
     
  10. BeZaX

    BeZaX Plop...

    Berichten:
    701
    Leuk Bevonden:
    0
    Spel (GT4 Promo Editie - PAL) komt morgen als het goed is bij mij op de deurmat vallen. Vrijdag is hij verstuurd maar heb helaas zaterdag niks gekregen ga er dus vanuit dan ik hem morgen uitgebreid kan checken. :D Even een voorsprong opbouwen ten opzichte van mijn vrienden.
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2005
  11. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    De PAL versie krijgt in de nieuwste Nederlandse / Belgische OPM2 een 8,2. Echt ongelooflijk. Ze vinden GT4 eigenlijk GT3 in een wat nieuwer jasje, en met veel meer content.

    Dat er een compleet nieuwe physics engine is die ik persoonlijk ongeveer 100% lekkerder vind rijden en veel uitdagder is dan die van GT3, daar lijkt men totaal geen oog voor te hebben. Er wordt zelfs gezegd door 1 van de 2 reviewers (genaamd Eelko in dit geval) dat het weggedrag in Burnout 3 beter is. Hahahahaha toen vielen mijn kaken pas écht op de grond van verbazing. Natuurlijk heeft Burnout 3 een lekker rijgedrag, maar het is compleet, totaal onrealistisch en aan alle kanten overtrokken. En er zit zeker niet veel diepgang in. Terwijl GT4 juist veel en veel beter rijdt dan GT3, en er wat diepgang in rijgedrag betreft gigantisch op vooruit is gegaan.

    Maargoed, dat terzijde. Ik bedoelde eigenlijk dat er vooral flinke verbeteringen zijn t.o.v. de Japanse NTSC versie. My bad. Maar ook een aantal ten opzichte van de US NTSC versie, namelijk dat de PAL versie veel cleanere graphics heeft. Amar1212 van het GTplanet.net forum heeft de PAL versie al weken. En die zegt dit. Hij heeft zich al tijden als een zeer betrouwenswaardige member met allerlei nieuwtjes en impressies geprofileerd daar, dus ik geloof hem. De framerate draait in de PAL versie niet op 60, maar 50 hz. En dankzij het PAL formaat, zijn er meer beeldlijnen beschikbaar, wat meerdere grafische onvolkomenheden uit de NTSC versies gladstrijkt. Zoals vreemde trillingen in beeld voor de race, zoals 'flikkerende' textures op de achtergrond (hekken, omheiningen, gebouwen, etc) en vooral volgens hem gewoon een behoorlijk 'scherper' beeld op de normale resolutie (niet op de High Definition resoluties dus, die hier toch niet echt gebruikt worden). Toch niet geheel onbelangrijk vind ik, juist omdat de karteltjes en die flikkerende textures mij storen. Ze maken de graphics die artistiek gezien zo geweldig in elkaar zitten, soms best een stuk minder mooi. Maar wij europeanen lijken daar dus veel minder nadeel van te hebben.

    En er zijn de updates die zowel in de US als de Europese versie zitten (memory card garage battles in 2p wel mogelijk, allerlei auto specs verbeterd, nieuwe auto's etc etc).
     
  12. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Heb GT3 nooit veel gespeeld. GT2 veel meer. Bij het spelen van GT3 had ik echt het idee GT2 te spelen in een mooier jasje. Het begon allemaal met dezelfde banen, waarna ik al snel afhaakte en een andere game de prioriteit kreeg. Hoop dat dit niet zo wordt met GT4.
     
  13. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Thnx voor de uitleg.... Ik hoop dat je niet gelijk hebt, nu wordt ik gestraft omdat ik niet 3 weekjes langer kon wachten :'-( .... Iemand GT 4 (NTSC) kopen haha ;) Nee hoor...

    Een 8,2??? OMFG, OPM2 wil zeker graag op Edge lijken of niet? Kreeg Knight Rider 2 bij OPM2 geen 7?? Zegt mij al genoeg haha...
     
    Laatst bewerkt: 28 feb 2005
  14. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    OPM2...tsjah...

    Gran Turismo staat nu eenmaal voor een bepaald recept en dat recept bestaat al jaren uit hetzelfde aantal ingredienten. Zoals een fantastische physics engine, tunen en de keuze uit teveel auto's. Dat zijn de ingredienten die wij in een nieuwe Gran Turismo willen zien. En als ik de reviews zo lees dan krijgen we dat in deel 4 ook daadwerkelijk te zien. Wat voor wezenlijke veranderingen vallen er eigenlijk door te voeren bij het GT concept? Je kunt er moeilijk een arcaderacer van gaan maken of er adventure elementen in stoppen...

    Wij willen gewoon een hapklare GT brok op ons bord zien en dat krijgen we dus ook...
     
  15. ICE

    ICE Ik was het niet.

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    1
    Zit die irritante 10 seconde regel uit Prologue ook in gt4? Ik hoop het niet want ik heb er echt zo'n hekel aan als ik rem en ik wordt vol geramd door een auto die achter me rijdt zodat ik vol tegen een muur knal en 10 seconde 50 mag rijden terwijl die andere auto vro;ijk doorrijdt. :confused: En nog 1 vraagje, zitten er nu pitstops in met een pitcrew erbij?
     
  16. BeZaX

    BeZaX Plop...

    Berichten:
    701
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik ben momenteel GT4 (PAL Promo Editie) aan het spelen en de game is echt heerlijk! :9 Binnenkort maar want ik ga nu weer verder racen...
     
  17. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Die promoversie die jij hebt, is dat de volledige versie? Of weer een speciale versie?
     
  18. BeZaX

    BeZaX Plop...

    Berichten:
    701
    Leuk Bevonden:
    0
    Volledige PAL versie alleen geen "echte" PS2 hoesje en handleiding.
     
  19. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Dat is volgens mij niet een volledige versie maar een uitgebreide demo.. Ik heb vandaag de orginele volledige versie ontvangen en hij is idd verschrikkelijk goed. Nu moet ik erbij zeggen dat ik rij met een Logitech Driving Force Pro stuur (speciaal GT4 stuur) en dat maakt het spel nog beter. De gameplay is om van te smullen, het rijdt als een natte droom en dat stuur maakt het helemaal af... Imo rijdt het beter dan GT3 (voorheen de beste racesim ever made), het ziet er beter uit en is veel uitgebreider dan GT3.

    Daarom kan ik werkelijkwaar niet begrijpen dat een gamesmagazine blijkbaar niet begrijpt waaruit GT4 bestaat. Nee, GT4 is niet een orgineel spel, het is een forse up-date van GT3. Het beste racespel ooit is nu beter en helemaal ge-finetuned waardoor het beter oogt en racet als ooit tevoren. Ik zou niet weten wat ik nog meer zou willen (ja online maar goed, dat wisten we al) van een racesimulator... Niet alle nieuwe delen van een bekende franchise hoeft volledig anders om een hoog cijfer te krijgen imo... Sommige bladen focusen zich toch imo iets teveel op eventuele vernieuwen in de gameplay, maar mijn inziens is GT4 voldoende verbeterd tov GT3 dat het cijfer 8,2 totale nonsens is. Het concept van de GT reeks staat als een huis sinds deeltje 1 en wordt alleen maar beter met dit nieuwe deel. Mijn cijfer is een volle punt hoger: 9,2. Hoger krijgt ie niet vanwege het niet online gaan..... Tel er anders maar 0,4 punten bij op als hij wel online was geweest.

    -/- EDIT:

    Okay, het is dus wel de officele game, die "promo"versie.. Wist ik niet maar ik zag het antwoord net staan....
     
    Laatst bewerkt: 28 feb 2005
  20. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Yep, je zegt het precies zoals het is..... Maar OPM2 wil graag op Edge lijken, dus don't go with the flow, even if the flow is right...... Blijkbaar hebben de computergames"experts" niet zoveel verstand van de GT reeks en snappen ze niet waar het om gaat in deze racer... Of hij is te moeilijk of ze missen de BOOST knop ala Burnout 3...
     

Deel Deze Pagina