1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gran Turismo 4 VS Forza 2

Discussie in 'Algemeen' gestart door Martijnn, 20 dec 2008.

1. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Ben blij dat Forza 3 gemaakt word door de mensen achter deel 1, vond juist de circuits die in deel 1 zaten veel leuker om te doen. Zoals dat circuit in de bergen, en de point to point races. Hoop dat in Forza 3 de damage ook nog wat wordt opgekrikt, zoals in Dirt. Dat je echt stil staat na een frontale botsing, dan is het pas een echte sim.

2. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Geen idee hoe de Multiplayer in GT4 is, maar in FM2 is deze super. Ik heb zeker weten meer dan 20x meer online races gedaan dan offline. De Single player career modus in FM2 vind ik niet zo sterk.

In FM2 zijn er mensen die echt ongelofelijk mooie designs kunne zetten op wagens. (Onze eigen Loyal Ronnin bijvoorbeeld)

De fotomode in FM2 is ook best OK vind ik. Een stuk veelzijdiger dan die van GT4 geloof ik. Ik besteed best veel tijd aan foto's maken in FM2. Kijk maar naar deze (niet bewerkte) foto's: Toch is de photomode in GT4 ook super, als ik die foto's zie. Heel anders dan FM2.

Ik heb maar heel zelden GT4 gespeeld. Ik kan het rijgedrag dus niet echt vergelijken met dat van FM2.

Mijn voorkeur ligt bij FM2.

Laatst bewerkt: 28 dec 2008
  3. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    De foto's van jou vind ik altijd helemaal supergaaf,en zelf wil ik daar ook nog mee verder zeker een pluspunt van Forza 2.
    Net als het ontwerpen van je wagen in Forza 2 zijn de sterke kanten wat Forza alleen al maakt,dat kan in GT niet maar dat vind ik zelf geen gemis en speel ik GT meer om de time trails.

Over het rijgedrag gesproken,daar komen we op een punt aangezien in Gran Turismo het meer gaat over het realisme van de car handeling.
    En die is velen malen echter dan in Forza,waar het in Forza dan weer het racen is wat veel meer realisme kent.En dus is het een voorkeur waarvoor je kiest,de algemene sfeer in de GT games heb ik altijd fantastisch gevonden.
    De photomode in GT4 gaat aardig ver,maar je kunt net niet de contrasten halen vanuit Forza's photomode.Maar ook dat valt dan wel mee,wel is het helaas jammer dat als je in GT close ups maakt dat de tand des tijds wel zichtbaar word,met wat blokkerige vormingen.Maar je kan ze wel op je USB zetten en dan zo naar je PC uploaden,wat ik dan wel weer prettiger vind;):)

4. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    En hier dan 4 shots van mij uit de GT4 photomode,gewoon voor de liefhebber en geinterseerden,niets meer en minder.;):)

Laatst bewerkt: 29 dec 2008
  5. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Super! Alle 4.

6. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Thankyou.:)
    Ja die met de Subaru had ik eerst wat twijfels of ik ze niet te donker had gemaakt,maar er volgen nog meer shoots verder.

7. crazywarning

crazywarning Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er strak uit. Maar ik wacht wel op een nieuwe Race game. Heb wel zin om weer eens total loss te gaan.

8. duco3101

duco3101 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    o ja, is deel 3 dan al aangekondigd?

9. VTec

VTec Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben zelf nu veel met GT5 bezig, maar neig toch weer om FM2 te spelen, mede doordat je daarin veel meer mogelijkheden hebt (tunen e.d.).

10. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Weer een nieuwe serie,die koplampen in de nachtraces zijn wel mooi gemaakt moet ik zeggen.
    En hulde aan het parcour El Capitan,de 2de en 3de zijn daar genomen.:)

11. serialdrifter

serialdrifter Team Slipmachine

Leuk Bevonden:
    2
  12. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Inderdaad... heeft volgens mij dan niet echt meer een aankondiging nodig, aangezien Kaarbo Design ook het design voor deel 1 deed.

13. serialdrifter

serialdrifter Team Slipmachine

Leuk Bevonden:
    2
    Oh die aankondiging komt er nog wel, maar op deze manier had Turn10 het niet gewild denk ik :+ :9

14. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Haha ja want de plaatjes die ze met kerst op hun site hadden staan zijn er snel weer afgehaald! :9 Achja vind het niet echt een verassing.

15. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    Forza2 is WAY beter...

*schade model
    *snelheids gevoel
    *tunings mogelijkheden

GT4 is wel mooier.. maar ja rij beleving is toch wel t belangrijkst bij een racer

16. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beetje rare discussie dit..

Maar voor de mensen die forza 3 binnenkort verwachten.. ik denk dat turn 10 eerst een nieuwe PGR gaan aankondigen volgend jaar, en dat forza behoorlijk laat zal komen.

17. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    ;)
    Ja dat denk ik ook,Forza 3 gaat nog wel even duren.

Misschien beter om in het Sony hok verder te gaan met GT4,althans ik weet niet of er al een GT4 topic is ofzo?
    Maar deze topic ging meer over een mening vanaf Martijn die de post gestart heeft,de discussie is dan ook in dat geval niet relevant maar was wel even opmerkelijk.:b:

18. Cube

Cube Speed Junky...

Leuk Bevonden:
    0
    Denk het niet juist. Denk eerst forza 3 en dan een nieuwe PGR. Want eerst was er Forza 2 en toen een paar maanden later PGR 4. En je heb al twee PGR's op de xbox 360 dus waarom eerst een derde voor deze consoles maken terwijl je nog geen eens 2 forza's voor deze consoles heb.
    En vindt deze discussie niet erg logies want GT 4 was op PS2 en forza 2 is op xbox 360 dat is een generatie verschil. Als je forza 3 nu met GT 5 ga vergelijk is dat wat beter.

19. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Aan de ene kant lijkt deze discussie zinloos inderdaad,maar aangezien GT5 prologue niet veel verschil behalve updated graphigs heeft ten opzicht van GT4 kan er wel nog over gesproken worden.Gran Turismo 5 zal niet veel anders worden dan deel 4 is voor de PS2,men heeft weerseffecten beloofd in GT5 met tevens een schade model aan de wagens.
    Maar verwacht geen loslatende spoilers of rondvliegende motorkappen,maar ik denk dat de schade in GT5 meer inwendig is en slaat op het rijgedrag.
    De makers van Gran Turismo hebben al eens in een interview vermeld dat je in Forza meer kunt met je wagens,maar dat ze voor hun GT games meer voor andere prioriteiten kiezen zoals het rijgedrag.

Iemand maakte hier al de opmerking dat hij meer plezier had in de eerste Forza door het circuit aanbod,aan dat is bij mij ook het geval omdat ik de berg en nachtelijke race evenementen miste in Forza 2.GT4 speel ik gewoon naast iedere game die ik speel al is het voor de nostalgie,en als ik weer zin heb in uitdagend racen speel ik Forza 2 weer.

20. lupaie

lupaie youtube.com/lupaie

Leuk Bevonden:
    0
    GT is idd artistieker, maar in het echt bij bv. F1 op TV, heb ik nog nooit een cameraman zo zien meevliegen of zo snel meedraaien met een auto, en dan ook nog alles scherp. De cams van Forza zijn minder creatief maar wel realistischer. Zo staan ze bijvoorbeeld bijna altijd aan de kant van de baan en niet midden op de weg..:confused:

Windgeluid van GT rules en ook het effect van een standaardauto die optrekt, lekker door de veren omhoog gewipt. Toch mag je in de toekomst niet GT5 met FM2 gaan vergelijken, eerder met FM3.

true that!

Deel Deze Pagina