1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Gran Turismo 4 Zonder online optie!

Discussie in 'Games' gestart door Chimaera, 25 sep 2004.

1. alibi

alibi Guest

inderdaad, ps2 zal nooit oververhit raken.

btw, GT3 was gemaakt met de game-engine van GT1 en GT2!.... en GT3 gebruikte ongeveer 25% van de capaciteiten van de PS2...

2. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Dat is nou ook weer niet helemaal waar natuurlijk.

GT3 zijn physics engine was bijna compleet gebaseerd op de engine van GT1 en 2. Welke beide PSX spellen waren. Dus totaal niet geoptimaliseerd voor de kracht van de PS2. Grafisch is er natuulijk weldegelijk aan het spel gesleuteld.

De physics engine is dus ook het onderdeel van GT4 waar je de grootste verschillen zult merken. Ik vind ze zelf niet minder dan verbluffend. GT3 spelen met mijn driving force pro was leuk, maar niet heel geweldig (deed het echt pas ver na het uitspelen van PGR2 op alles platina, na SegaGT online, rond DTM2 en na MotoGP I & II). Na het spelen van voorgenoemde spellen was ik niet echt zwaar onder de indruk. Maar speelde hem dus ook pas 2,5 jaar na release.

Maar GT4 overtuigd me voorlopig volledig. Vooral wat betreft physics. Echt briljant en zeer, zéér uitdagend. De meeste filmpjes die je ziet zijn gemaakt met de driving assists aan. Zet je die uit, dan toont de ware kracht van GT4 zich. En die is niet gering.

Anyway, GT3 gebruikte inderdaad niet alle kracht van de PS2. Maar vooral op gebied van het simuleren van het rijgedrag van echte auto's. Simpelweg implementeren van verbeterde graphics (de textures zijn echt niet ineens 4x zo groot en scherp geworden en het aantal effecten 4x zo groot en mooi) en meer banen en auto's maken niet dat het spel nu ineens 4x meer gebruik maakt van de kracht van PS2 ofzo denkik :)

3. Simon

Simon Nader

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ben ik helemaal met je eens. Ik heb vandaag GT4: Prologue gehaald (tweedehands bij Nedgame O-) geweldige winkel) . Het ziet er straker uit, maar het was toch iets minder dan ik verwachte. De omgeving is prachtig uitgewerkt.

Maar ik blijf het jammer vinden dat de weg die voor je ligt meestal onduidelijk is (als je third-person rijd in ieder geval). Zo blijft het moeilijk inschatten wat voor bocht eraan komt (dat probleem heb je natuurlijk alleen de eerste drie keer, maar toch..). Ik ben niet zo iemand die op het mapje gaat kijken. Dat kan in het echt ook niet. En meestal heb je gewoon geen tijd.

Voor de rest een goede "demo". Ik ben nog steeds van mening dat GT4 gaat RULEN! _O_

4. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    De graphics zijn alweer een stukje scherper ondertussen (heb de recente BMW 1 series virtual drive demo thuis), met hier en daar hogere resolutie textures en een betere belichting. En nog wat opgesoepte grafische effecten (minder pop-up ook).

Maar vooral nóg weer een betere wegligging en veel toffe nieuwe 'details'. Dingen als de 'schok' bij een botsing (impact effect), de G-meter, de hobbels in de weg die meer verschil maken in je wegligging etc.

Ben echt benieuwd naar het eindproduct :)

5. Simon

Simon Nader

Leuk Bevonden:
    0
    Anders ik wel! :cool:

Ik ben echt stinkend jaloers dat jij die demo hebt. _O_

Ik wou dat ik ze had. :9

Maarja niet iederen is een redactielid van XBX.nl :9

6. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Heeft niks met XBW te maken hoor (is een PS2 demo :eek:?). Ben gewoon naar de BMW dealer gestapt en heb met een enthousiast praatje die demo geprobeerd los te peuteren. Wat is gelukt :)

7. Simon

Simon Nader

Leuk Bevonden:
    0
    Hahahahahah kan ook......

:9

8. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Tuurlijk gaat GT4 de beste racegame(simulatie) worden. Dat er nog mensen zijn die daaraan twijfelen.

9. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    Dat van dat overhitten bedoelde ik niet serieus hoor... maar toch tof dat jullie zo kritisch naar mijn post kijken ;)

10. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Sowieso op consoles, totdat Forza uitkomt. Niet dat ik daar een hogere pet van op heb dan van GT (GT4 heb ik al véél kunnen spelen in verschillende vormen, en Forza enkel een gare build waar ik niet heel enthousiast van werd), maar je weet het nooit. Als er alsnog een FF stuur komt (schijnt toch men toch hard mee bezig te zijn) en al die vette sim-opties erin komen dan kan het weleens close worden als 'totaal ervaring'.

En GTR op de PC lijkt me ook niet te onderschatten?

Wat ik sowieso nu al weet is dat GT4 absolute top is. Hopelijk de bovengenoemde concurrentie ook dan :)

11. Simon

Simon Nader

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het niet zo op stuurtjes. 8) Misschien moet ik het toch maar is gaan proberen als GT4 uitkomt. Ik heb geduld, maar kan eigenlijk niet wachten. :9

En ohja even ontopic. Ik heb mijn mening nog niet gegeven over het ontbreken van de online mode.

Ik vind het een schande! :{ Ik heb gisteren nog een oude aflevering van Gamekings gekeken en daarin zei (volgens mij Boris, maar het kan ook Jan geweest zijn :+ ) een van die gasten dat de Online Mode zeker weten zou verschijnen op GT4.

Dat was tijdens de laatste E3. Nou komt de Online Mode (waarschijnlijk) wel uit in een aparte versie, maar het KAN eigenlijk niet natuurlijk :mad: :9 .

12. Simon

Simon Nader

Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees net in de GamePro dat de online mode pas in het volgende deel zit :mad:. Ik weet niet meer wat ik moet geloven. Online Mode in GT5 in 2033 :9 :9 :9. We will see.

13. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    GTR? Ken ik niet...

Maar zonder dollen. Ik denk niet dat Forza in de buurt van GT4 kan komen. GT4 gaat wel boven de rest uitsteken.

14. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
  15. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
  16. Hi...

Hi... Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat komt ervan als ze de game moeten vertalen naar het duits, frans en al die andere shit waar we geen reet aan hebben :)

17. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Inderdaad lopen ze te klooien mi. Nu is het excuus dat er zoveel talen zijn in PAL land en dat het daardoor langer duurt...

Had je volgens mij aan kunnen zien komen.

18. Javdalen

Javdalen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er is hier een tijdje niets gepost over GT4, maar kwam vandaag tot een schokkende ontdekking. en die moest ik toch even ergens op XBW melden. Vandaar dat ik deze thread uit het stof trek.

Dat GT4 geen on-line modus zou bevatten waren we nu wel al een tijdje achter. Het maakt mij opzich niet zo heel veel uit, aangezien er wel een LAN mudus in zou zitten.

Het vooruitzicht om met mijn vrienden, met allemaal een eigen TV, in onze eigen getune'de auto's te racen maakte mij helemaal blij. En keek dus al heeeeel erg lang uit naar het moment dat ik eindelijk GT4 in mijn handen zou hebben.

En nu komt het: ik ben er zo juist achter gekomen dat het helemaal niet moegelijk gaat zijn om bij GT4 in een LAN je eigen auto;s te gebruiken!!!! Je kan alleen maar de standaard "arcade" auto's kiezen!!!

En dan komt er nog iets leuks!!! Ze hebben de split screen memory-card battle (split screen met je eigen verbouwde auto's racen) er ook uit gehaald!!

Ze zijn geloof ik echt helemaal gek geworden daar bij Polyphony Digital!!!

Sommige mensen zullen denken wat loopt ie te zeiken, maar de echte GT fans zullen begrijpen dat dit hetgene was wat GT (athans voor mij) heeft groot gemaakt. De single player ben je wle even mee bezig, maar klaar is klaar.

Maar dan kon je altijd met je nieuwste aanwinsten tegen te vrienden racen!!

Nou, in GT4 dus niet!!!!

Echt ongelofelijk!!!

Het is nog mogelijk dat die modus er alleen niet in de Japanse versie zit, en straks wel in de USA en europe versie zit.....maar dit is erg onwaarschijnlijk....

Bron: mensen die de Japanse versie hebben; http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=52710&highlight=lan

19. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Tja, in Arcade mode zitten ook *heel* veel auto's. Het is zuur, maar er blijven heel veel vette auto's over om mee te racen. Idd hopen dat het in de Europese versie er wel in komt though.

Maar online is hij ook al te spelen, via Xlink Kai. Dus er is ook wat goeds te melden. Oh, en het is een supervette, mega uitgebreide, heerlijk spelende racer. Heb hem sinds donderdag (import, Chinese versie) en my oh my..

Als ik ook maar een klein beetje een goed beeld van alle modes en de grootschaligheid van dit spel heb, post ik wel wat meer impressies.

20. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Een goede reden voor die eigenwijzen duitser en fransen om engels te gaan spreken ;) Vind dit idd beetje lulsmoes.

Deel Deze Pagina