1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Gran Turismo 5 - Deel 2

Discussie in 'Games' gestart door dantiney, 3 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Nou of ik het nu baseer op screencaps of officiele screens, beide keren ziet het er niet uit zoals het gaat zijn. De screencaps zijn te onduidelijk en doen de game kennelijk geen eer aan, de officiele screens worden teveel opgepoetst waardoor er geen realistisch beeld ontstaat.

Maar goed, de schade. Daar hoor ik niemand over. Dat ziet er voor een PS3 game sowieso belachelijk uit, maar voor een driving simulator is dit natuurlijk helemaal ongepast.

En de meest ultieme racer? Wat heeft GT5 wat andere racers niet hebben? Die geweldige geluiden soms? Die zo enorm zijn verbeterd dat ik het niet eens kan horen? Of is het misschien het zweven van de auto's in deel 5? Wat overigens ook gewoon in de Prologue zat? het geluid van piepende banden is overigens zo goed gedaan in deel 1 dat ze het in deel 5 nog steeds gebruiken.

Komop man, het heeft veel geweldige features (jammer genoeg niet allemaal even goed uitgewerkt) maar je moet erkennen dat er nog een hoop aan mankeert en dat ze dat in die laatste 2 maanden tot de release niet meer glad kunnen strijken.

Oh en voor de doemdenkers die denken dat ik de game alleen maar af wil zeiken nog het volgende. Ondanks mij wijze woorden heb ik toch een Signature Edition en een Collectors Edition in pre order staan. Uiteraard niet om mee te spelen (dat zal ik dan ook echt niet meer doen) maar puur omdat ik het in mijn verzameling wil hebben.

2. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hmmm.. sorry, maar het begint nu een beetje vervelend en transparant te worden.
    We hebben hier een game met een zeer goede naam en basis, die het niveau van de consoleracers flink omhoog schroeft door allerlei dingen toe te voegen die we helaas veel te weinig zien in huidige race games.
    Ik kan het hele lijstje wel posten met de functies en features die GT wel heeft en 99% van de andere race games niet heeft, maar die ken jij al.

Vreemd genoeg blijf je terugkomen op alleen maar het schademodel en vooral het geluid.

Wat is het probleem? het schademodel was een verplicht nummertje en ziet er prima uit (ik zet het toch uit, boeit me niet eens) en het geluid.. tja, mischien tijd voor een nieuw setje speakers mr bubbles?
    Hier klinkt het meeeeer dan degelijk, en het is inmiddels ook nog eens onder handen genomen.

Zoals ik al eerder zei, laat deze minimale puntjes maar eens met rust en kijk even verder dan het wat naieve "haha lol het klinkt voor geen meter en het ziet er niet uit lol" uitgangspunt.
    Het spel biedt zzooooo veel meer momenteel, maar jij blijft steken op deze punten.. en weet wat nou zonde is, jij kan mschien al niet eens meer van de game genieten omdat je al zoveel aversie hebt voor de game, puur omdat je graag ertegen in gaat elke keer om rivanov en anderen tegen de schenen te trappen.

Zonde joh.. gewoon genieten van wat je wel gaat krijgen in deze game.

(ps, pre-order ook alvast even een GT5 kopie voor rivanov ;) )

Laatst bewerkt: 16 sep 2010
  3. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Volgens mij gaat het in een racegame om een paar dingen, waaronder het geluid. Dat ik die in de Prologue ondermaats vind is nog tot daar aan toe (al speel ik op Dali speakers, niet echt ondermaats lijkt me) maar dat ik dezelfde geluiden hoor in de definitieve versie is gewoon te belachelijk voor woorden.
    Ik zie namelijk ook steeds hetzelfde riedeltje weer. Is er toch iets negatiefs over de game te melden dan doet men dit standaard af door te zeggen dat het door slechte speakers komt, een onbehoorlijke tv of de slechte camera die er gebruikt is voor de foto.

Wees dan eerlijk en geef dan gewoon toe dat de makers teveel features in de game hebben willen stoppen. Dat is nog nooit een succes geweest, omdat het een nu eenmaal altijd ten koste van het andere gaat.
    Maar goed, we mogen dus kennelijk niet steeds dezelfde problemen aankaarten, want dan zeuren we (fanboy gedrag anyone?)
    Dan heb ik nog wel een ander punt van discussie. Speciaal voor deze game heb ik een paar jaar geleden een PS3 aangeschaft. Op de doos staat zelfs dat het om een Prologue editie gaat. In deze PS3 zit een 40gb harde schijf, in de meeste gevallen zou dat ruim voldoende moeten zijn. Maar wat schets mijn verbazing? Ondanks de Bluray schijfjes schijnt GT5 meer dan 10gb nodig te hebben!

Als het dus een beetje tegenzit kunnen mensen die een Prologue PS3 hebben de game niet eens installeren! Absurd en een keiharde sneer naar de mensen die een 40gb versie hebben. Daar wordt dus gewoon geen rekening mee gehouden. What's next? Een dedicated harde schijf voor GT?

Over dat reserveren voor een ander; ik heb dat inderdaad gezegd maar begin me steeds meer af te vragen of het wel een eerlijke weddenschap wordt. Geef je punten van kritiek aan dan laat hij zich een paar dagen niet zien in de discussie of roept snel dat hij dingen altijd op zijn eigen wijze positief bekijkt. Dat noemen ze ook wel de kop in het zand steken. Want wat als er inderdaade bepaalde bladen/sites zijn die het ook niet zo zien zitten met GT5 en het een matig cijfer geven? Dan sluit hij zn ogen daar ook voor en blijft roepen dat het wel geweldig is? Het gaat me echt niet om die 60 euro hoor, maar een klein beetje realisme zou je van een volwassene toch mogen verwachten. :)

4. Naughty God

Naughty God Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je je de laatste maanden opgesloten in een kelder ofzo? Kolere zeg. :emo: Op vrijwel iedere grote event (E3, Gamescom en nu TGS) hebben ze keer op keer nieuwe noemenswaardige features aangekondigd. Voor het overgrote deel is dat hier ook gepost, maar meneer lijkt daar blijkbaar voortdurend overheen te willen lezen. Prima, maar dan voel ik me ook niet geroepen om mijn uitspraak toe te lichten. A waste of time.

En desondanks je het spel volledig afkraakt, puur en alléén op basis van het geluid en het schademodel (waarvan de meest nieuwe build vermoedelijk achter deuren worden getoond), wil je het spel toch nog in je collectie hebben. Dag geloofwaardigheid.

Zorg eerst maar eens dat je volledig up to date bent én blijft van de laatste ontwikkelingen, want zo kan niemand een goede discussie met je voeren. Nu is het is niet meer dan praten tegen een boom.

5. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Prima, wat jij wil jongen. Als jij je niet eens inleest is het moeilijk begrijpen inderdaad.
    Ik spaar Limited Editions, en laat GT5 nou net een Limited uitbrengen. Zo koop ik wel vaker een Limited Edition die ik never nooit niet zal spelen maar wel in mijn collectie heb. Dit geldt dus ook voor GT5, spelen doe ik het niet meer, maar wil het wel in mijn verzameling hebben.

Ik lees nergens overheen, ik geef net zelfs al aan dat er wellicht wel teveel features in de game zitten. Maar goed, als we niks mogen zeggen over de game omdat het niet in het straatje van de fanboys past, prima hoor. _0/

Daarnaast heb ik de positieve kanten al vaak genoemd, heb ik vaak genoeg gezegd dat ik absoluut hoop dat ik er naast zit. Maar met de voorgeschiedenis van de eerdere delen is de lat nu heel hoog gelegd en mogen we ook best een beetje extra kritisch zijn.

6. Naughty God

Naughty God Member

Leuk Bevonden:
    0
    I lolled.

7. strapping young lad

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk, en bij het dikgedrukte gaat het mis bubbles:

Jij vindt de prologue geluiden ondermaats.. prima.
    Maar jij beweert nu ook al te weten dat de geluiden in de "definitieve" versie ook ondermaats zijn?
    Op basis van wat, lage kwaliteits (met een relatief slechte bitrate) videofilmpjes via internet en dan via je PC speakers? of heb je de definitieve versie al in huis? (dit is niet jouw kritiek de kop indrukken, maar je kunt simpelweg niet zoiets baseren op filmpjes van matige kwaliteit).

Snap je waarom men denkt dat je nu gewoon loopt te zeiken om niks? Je weet steeds dingen te vinden die nog lang niet definitief zijn en blijft er maar over doorgaan en doorgaan totdat het niet eens meer relevant is... terwijl er zoveel andere mooiere dingen zijn toegevoegd inmiddels, maar deze dingen gaan jou straal voorbij en jij loopt nog steeds te klagen over het geluid en de schade terwijl de rest al vooruitkijkt op dingen zoals weerseffecten, b-spec en dag en nacht cyclus.

Geweldig! ik wist dat meneer Greenawalt nog wel eens spijt zou kunnen krijgen van die uitspraak... neogaf humor voor de winst.

8. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Nou, het verschil tussen een V8 en een viercilinder is volgens mij duidelijk te horen. Waar het om gaat is dat de geluiden in de GT nooit echt denderend zijn geweest. Ik weet niet of je eerdere delen hebt gespeeld, maar dat probleem speelde toen ook al.
    Misschien dat het iets verbeterd is, maar ik heb talloze filmpjes bekeken en nergens krijg ik het idee bij een dikke amerikaan of een Ferrari dat er een bulderende V8 in ligt of zelfs een V12.
    De kwailteit van de geluiden speelt dus al jaren, is het dan gek dat ik enorm teleurgesteld ben dat ik straks in een Ferrari zou zitten waar het lijkt of ie maar 4 cilinders heeft? Hadden ze dat nu echt niet wat beter kunnen doen?

En prima dat er een keer een buitje kan vallen of dat het donker kan worden. Maar het lijkt me vooral belangrijk eerst zaken op te lossen die nog niet kloppen voordat je met wat nieuws begint. En daar lijkt het bij GT een beetje aan te schorten. Er wordt wat geroepen, men wil er mee beginnen maar het andere (bijvoorbeeld de geluiden) is nog niet af. Daar zei ik net ook al dat er misschien wel teveel features in de game zitten. Concessies moeten doen in een game komt de kwaliteit nooit ten goede, en dat is echt heel jammer.

De makers hebben het ook wel een beetje over zichzelf afgeroepen. Hard schreeuwen dat er schade gaat komen, vervolgens zien we alleen een lamme deur en een bumper die lijkt te smelten. Niet gek toch dat mensen die enorm enthousiast waren dat dan een stuk minder zijn? Geluid en schade vind ik dan juist weer erg leuk, rijden in regen of nacht interesseert mij veel minder.

9. Ryan Mckane

Ryan Mckane Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Precies _O_
    Gran Turismo 5 wordt DE race titel deze generatie.
    Ik ben benieuwd wat voor filmpjes we de aankomende dagen krijgen voor geschoteld :D:D:D:D

10. strapping young lad

Leuk Bevonden:
    0
    Aah kijk!

Dan liggen jouw prioriteiten ergens anders mr bubbles.. geen probleem.
    Maar wat zou je ervan vinden als we ervan uitgaan dat niet iedereen dezelfde prioriteiten heeft en/of steeds overnieuw wil horen wat jij ervan vindt? (met alle respect natuurlijk, maar genoeg is genoeg).

Dat scheelt in ieder geval een boel ellende en misvattingen. :thumbs:

En wanneer komt go#$%%$#me die full HD trailer van de weerseffecten? alleen de lage kwaliteits versie tot dusver, veelbelovend maar niet scherp genoeg.. grrrr.

11. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Man, wat zien die dynamische weerseffecten er fantastisch uit! Die regen op je windshield _O_ Le Mans in het donker is ook _O_ Kan niet wachten. Hopen dat alle mooie beloften positief blijken.

12. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Maar ga eens op de andere zaken in? Dus dat de geluiden al jaren niet in orde zijn? Dat de game absurd veel hd ruimte in beslag neemt? En de mensen die een Prologue pack hebben gekocht de game wss niet eens kunnen installeren.
    Ik lees namelijk geen goede argumenten, alleen dus dat ik nu maar eens mijn mond moet houden.

13. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Dat is mierenneuken, met alle respect. Ten eerste ligt dat Sony en ten tweede zei je zelf dat het ging om de Prologue versie. Met andere woorden, je hebt enkel de garantie dat je de Prologue versie kunt spelen. Of GT5 kan spelen maakt niets uit, het pack ging om de PS3 en GT5:Prologue. Natuurlijk ben ik nu ook aan het mierenneuken :+.

Mensen met een 40GB kunnen de game installeren of misschien ook niet, natuurlijk weet je ook niet of mensen van een HDD van 60-500GB ook wel plaats genoeg hebben voor die 10GB die bovendien optioneel is. Zelfs de mensen met een 20GB HDD kunnen de game installeren. Dit kan je vergelijken met de optie om games op je 360 HDD te zetten en mensen met een 20GB HDD (om nog maar te zwijgen over de Arcade eigenaars).

Wat betreft beide punten ben je imo gewoon punten aan het zoeken die er niet toedoen om te kunnen zagen. Je andere punten, namelijk het geluid, de schade, etc. doen en wel toe (hoeveel hangt van persoon tot persoon af) maar uiteindelijk kunnen we allemaal maar pas een goed oordeel vellen als de game daadwerkelijk in de winkel ligt (en dan gaan we er van uit dat het allemaal later niet gepatched wordt). Wat ze tonen oogt jou misschien niet zo positief maar je weet ook niet hoe oud en compleet de build is die ze gebruiken.

Verder stoor ik me ook nog aan het geluid van de banden en heel soms aan het geluid van de auto's (en aan de fanboys hier :+). Ook dat niet alle auto's een dashboard view krijgen vind ik belachelijk, maar ook begrijpelijk en de schade tot nu toe is ook vrij belachelijk. Desondanks ga ik toch nog van de game geniet en de ervaring die de game biedt en de toevoeging van nachtraces en dynamisch weer maakt die ervaring des te leuker. Die eerder genoemde minpuntjes wegens imo dan ook niet op tegen de vernieuwingen die wel in de game zitten.

14. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Hey man, ik probeer altijd onpartijdig te zijn en ben het ook eens met je wat betreft de geluiden.. vind die ook absurd slecht.
    Ik heb toendertijd ook het Prologue pack gekocht en ik heb er voor gekozen een (relatief goedkoop) nieuwe HDD er in te zetten.
    Dit hoeft niet.. maar de INSTALL (erg groot) is optioneel dus dat vind ik ook niet zo'n groot probleem.

Mijn vraag is alleen, welke game is afgezien van geluid en HDD ruimte een betere racegame?

Denk dat we het beste tot de retail kunnen wachten wat betreft de conclusies en laat toch mensen zich lekker warm maken voor deze game.
    Ik snap je frustraties over het overhypen van een game maar soms is het ook leuk om gewoon je lekker te maken met de screenshots en video's.

Wie weet kun je wel een hele dikke "Told you so" zeggen tegen de mensen hier maar dat hopen wij natuurlijk allemaal niet ;)

Edit: Haha tegelijk met Pegas getypt maar ben het eensch met zijn post

15. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Mierenneuken of niet, ik denk dat het gros van de mensen die het Prologue pack hebben gekocht ervan uit zijn gegaan dat ze probleemloos deeltje 5 ook kunnen spelen. En dat staat simpelweg op losse schroeven. En mogen we daar redelijkerwijs niet vanuit gaan? Is de Prologue niet een beetje als opwarmertje voor het echte werk uitgebracht?

Ik vind je vergelijking met mensen die zelf een nieuwe harde schijf in hun console stoppen niet kloppen. Mensen die de Prologue pack kochten deden dat vooral ook om deel 5 te kunnen spelen. Mensen die zelf een arcade kopen geven niks om demo's, games op hun hdd installeren en dergelijke.

En waarom zou ik willen zagen? Als iets goed is is het gewoon goed hoor. Ik heb alleen continue het idee dat ik voor de gek gehouden wordt. Waarom komen ze niet met een paar hd filmpjes waar regen in zit? Waarom wel weer hard roepen dat het komt, vervolgens een paar wazige filmpjes laten zien (overigens versterken wazige filmpjes op de een of andere manier het realistische effect altijd, dus het zou best een marketingtrucje kunnen zijn) maar het echte werk achter houden ?

Waarom op een gamesconventie een oude build gebruiken? (wordt gezegd als excuus voor het brakke geluid en dergelijke) Op dergelijke beurzen wil je toch juist laten zien wat je in huis hebt? De game komt over een kleine 2 maanden uit, dan zou het nu toch wel eens voorelkaar moeten zijn lijkt me.

Maar in ieder geval fijn om te zien dat er tenminste iemand is die niet alles goedpraat en ook gewoon toegeeft dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is. :thumbs:

16. strapping young lad

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik al zei vindt ik het geluid prima.. ik snap dat mensen het niet geweldig vinden, maar met zoveel auto's vindt ik het niet vreemd.
    Want wat een werk zit er in om dat 100% voor elkaar te krijgen.. dan wil ik liever meer attentie en focus op dingen zoals weerseffecten, dag/nacht cyclus, meer banen, b-spec, track-creator, etc, etc, etc.
    Ik kan er moeilijk op ingaan verder want ik vindt het prima klinken, en de belofte dat het alleen maar beter gaan worden is toch mooi voor diegene die niet zo blij waren?

Dat de game veel ruimte inneemt mag niet een verrassing zijn vindt ik.. ryu ga gotoku 4 nam volgens mij al 5GB in beslag toen ik die ging installeren, en MGS4 zat er ook niet veel naast.

Dat gezegd, het is natuurlijk optioneel..
    Dus ik voorzie weinig problemen/klachten... anders gewoon lekker spelen zoals bijna alle spellen (nog) gespeeld worden, of anders installeren als je de ruimte ervoor hebt.

Kijk als ik zou gaan zeiken over GT5, dan is het wel hoe statisch die third camera view is.. maar die gebruik ik amper.
    Ook vindt ik het minder dat er "maar' 200 van de 1000 bakken een cockpit view hebben, die gebruik ik zelf altijd het liefst.

Maar voor mij mag het de pret allemaal niet drukken, als race/sim en auto-fan kan ik gewoon niet anders dan erg blij te zijn van wat ik tot dusver heb gezien en gehoord.

17. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ik heb ook een Prologue Pack maar snap dit punt niet. Je hebt een 40gb hdd en daar maar 10 van nodig. Heb zelf nog nooit boven de 25gb gezeten op mijn PS3 dus heb er absoluut geen last van.

18. Naughty God

Naughty God Member

Leuk Bevonden:
    0
  19. Naughty God

Naughty God Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sweet. Mother. Of. God.

edit: zie hieronder.

20. Rivanov