1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Gran Turismo 5 - Deel 2

Discussie in 'Games' gestart door dantiney, 3 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ryan Mckane

Ryan Mckane Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Prima, zo zie jij het.
    Nu mag jij mij vertellen wat ze hebben beloofd en niet nagekomen zijn en mag je ook laten zien waarin ze hebben geroepen dat hun game perfect is. (ik kan me wel Dan herrineren die zoiets heeft geroepen, alleen die kwam van Turn 10 af ;) )
    Presenteren doe je niet met in-game beelden, maar idd met camera's van buiten af of renders. Dat was met testdrive zo, forza, nfs en noem maar op. In-game beelden zijn er nu genoeg te vinden op internet en op de beurzen kun je ook In-game rijden, dus ze laten toch gewoon alles zien en laten de in-game beelden dus helemaal NIET achterwege.

Laatst bewerkt: 9 okt 2010
  2. Ryan Mckane

Leuk Bevonden:
    2
    Hij heeft het over de mensen die spatlappen als banden zien

3. JeePee

JeePee Guest

Dat ik geen PS3 heb en ook niet ga halen wil natuurlijk niet direct zeggen dat ik de Prologue niet gespeeld heb. Dat heb ik vaak zat gedaan op demopods met een playseat eraan vast. Daarnaast gaat het hier over GT5 en niet over de Prologue, plus dat de punten van kritiek die jij geeft niet gaan over handling maar puur over grafische aspecten. Om daarover te oordelen hoef je iets niet zelf gespeeld te hebben, alleen gezien.

Helemaal correct. Als klein mannetje leek het mij vroeger echt vet als er ooit een spel zou komen met marshall paden en baanposten achter de vangrail e.d. Als ik dan die luchtfoto's zie van Fuji komt het kwijl me spontaan uit de bek lopen.

En inderdaad, wat ik ook geweldig vind aan GT is dat de gewichtsverplaatsing en vering van de wielophanging echt geniaal is uitgewerkt. Het 'bewegen' van de auto vind je in geen enkel spel zo mooi terug. Alleen in iRacing misschien. En dan komt Bubbles klagen dat de auto's zweven :emo:

Laatst bewerkt door een moderator: 9 okt 2010
  4. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Inderdaad, ze zijn de laatste tijd mondjesmaat met ingame beelden naar buiten gekomen. En juist over die ingame beelden is behoorlijk wat kritiek geweest. Nu kun je daar natuurlijk de build de schuld van geven, maar ik geloof gewoon niet dat ze journalisten zo kort voor de release met een oude build laten spelen. Dan wil je toch laten zien wat je in huis hebt?

Met dat beloven bedoel ik het volgende. Ze beloven juist teveel in de game. Regen, dag/nacht cyclus en 800 auto's. Bij games gaat het een ten koste van het ander. Dat is bij GT niet anders. Dan kun je toch beter minder in de game stoppen?
    (oh en door deze discussie steeds heb ik wel meer en meer het idee dat ik het zelf echt moet gaan spelen om het zelf te gaan zien:x )

Nou excuse me hoor, maar die demopods heb jij geen hele middag in gezeten. Dat is vaak een rondje rijden en dan mag de volgende. Dan kun je misschien wat het grafisch inhoudt, maar de ins en outs weet jij dan zeker niet.

En ja, ik vind dat de auto's zweven, maar dat mag toch? Of kun je alleen een goed waardeoordeel geven als je op de LTS automonteur opleiding zit?
    Maar goed, jij bent misschien een gevoelig mannetje die van een geluid uit zn computer koude rillingen krijgt en het slijm uit zn bekkie laat lopen als ie een circuit zit. Ik zal hier en daar wel wat awareness missen.

Ik denk dat het aan de oude build heeft gelegen dat ik dat niet goed kon zien. :emo:

5. Ryan Mckane

Leuk Bevonden:
    2
    Precies, dat bedoel ik dus. Dat zijn details waar iemand warm van kan lopen maar totaal NIET gezien worden door ''Casual Racers ?? ''.
    Idd, en de Physics zijn akelig goed.
    Maar zo'n Mr. Bubble's kan denk ik niet verder kijken dan graphics en piet luttige achterlijke minpunten. Als een race spel geen schade of geen mooi geluid zou hebben zou het al bagger zijn denk ik bij Mr. Bubble's :+
    It's about physics and driving, ooit een simulator gezien bubble ? Graphics zijn BAR en BAR slecht...ronduit K*T!
    Maar de reproductie van rijden is enorm, GT5 ook...en heeft ook nog goede graphics...maarja...die schaduwen he...en details in de spiegel...nahh..dah word um niet :+
    maargoed, laten we de discussie maar weer stoppen en jij mag het laatste woord hebben zometeen. We gaan het allen meemaken in november en er zullen er heeeel veeeeeel gaan genieten, waaronder ik natuurlijk.

6. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

En waarom wil GT dan en mooie graphics en geweldige physics? Daarmee zeg je toch zelf al dat het beide niet kan? :emo:

7. JeePee

JeePee Guest

Je zegt voortdurend dat mensen om de kritiek van Flix heendraaien, terwijl ik er juist wel meerdere keren op in ga. Vervolgens draai je om mij heen.

Ik vind het prima als mensen kritiek hebben op dit spel. Maar als iemand zegt dat GT4 geweldige speelde (waar ik wel bij durf te zeggen dat niemand op dit forum GT4 meer uren gespeeld heeft dan ik) en waarvan ik weet dat deze toch zeker geen 'ultieme sim' is (omdat ik wel de niet mainstream games speel en in het echt een autootje vaak zat op zijn staart getrapt heb) vervolgens komt met handling kritiek op GT5 dat de remweg te lang is, dan snap je toch wel dat ik dat als positief ervaar (ervan uit gaande dat het voor mij niet sim genoeg kan)?

En ik zat inderdaad niet een hele middag achter zo'n demopod. Maar graphics en geluid zijn na 20 seconden al over te oordelen (dit zijn de enige aspecten waar jij kritiek op hebt, handling hoor ik je niet over). Dus leuk als je mij buiten de discussie wilt sluiten omdat ik weinig ervaring heb in de Prologue, maar als je spatlappen niet van banden kan onderscheiden, wie ben jij dan om dit wel te mogen?

8. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Handeling heb ik het wel over gehad.
    Dat deze zeer teleurstelt voor een game die zichzelf "The real racing simulator" noemt.
    Dat het kut is dat je alleen maar vollop op het gas/rem kan gaan.
    Dat zelfs als je met de correcte snelheid een bocht ingaat en midden tijdens de bocht het spontaan lijkt alsof de zwaarte kracht verdwijnt.

9. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Ik heb inderdaad kritiek op die punten omdat ik die zelf gezien heb, toch? Ik heb zelf niet kunnen spelen, dus over de handling van de auto's kan ik niet veel zeggen.
    Kijk, ik kan nu ook wel roepen dat ik regelmatig een auto op zn staart trap, maar ik weet ook dat dat in geen vergelijking staat in het besturen van een auto in GT. Het is en blijft een spel.

Oh en over die spatlappen, dan zou je een stuk band eronder vandaan moeten zien. Die heb ik gemist. Dus of de graphics kloppen weer eens niet, of het waren echt vierkante banden. :emo:

/Mod Gelieve in het vervolg er op te letten dat je de edit-knop gebruikt. Heb zonet een double post en zelfs een triple post van je samengevoegd - Pegas

10. JeePee

JeePee Guest

Driving Simulator ;) En ik heb net naar een filmpje zitten kijken waarin heel rustig alle gasposities en remdrukken worden afgegaan. Gedoseerd rijden is geen enkel probleem.

En het zou wat zijn als we alleen op tijd hoefde te remmen zeg. Gewoon een correcte snelheid de bocht in gaan en je bent klaar. Gelukkig werkt het alleen in mindere spellen zo.

Waarom niet? Je kan toch zien of een auto realistisch rijgedrag vertoond? Als ik naar gameplay beelden zit te kijken, zie ik de stuur bewegingen behoorlijk in lijn staan met die van het gas en de rem. Het ziet er 'natuurlijk' uit. Maar dat is ook logisch, want PD concentreert zich erg veel op gewichtsverplaatsing.

Grapje hoop ik? Moeilijk in te schatten :+

11. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Flix had gewoon niet mee moeten gaan. Ik was zelfs nog eerder uitgenodigd door Metal Mark! :+
    Dus Flix is gewoon tweedekeus! 8)

En dat scheelde die negatieve review weer! :cool:

12. Ryan Mckane

Leuk Bevonden:
    2
    Juist wel, Kaz de beste man is het dus wel gelukt, alleen de graphics zijn in jou ogen teleurstellend.
    Bedoel er mee, dat Physics en het weggedrag etc. belangrijker is als graphics.

@fix

Ik denk dat je meer te kampen heb met je eigen onkunde, dan onrealistisch gedrag van GT5.
    Dat je alleen maar een A en B punt hebt qua remmen en gas, is totale lul koek!
    Heb Proloque met controller (stickjes) en stuur gespeeld, en daar is geen sprake van jou ervaren probleem.
    Ook met de vorige delen van GT niet, lijkt me sterk dat GT5 dat dan nu ineens wel heeft.

13. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Hij heeft wel aangegeven dat het gas geven alleen met X button kon. Die zijn idd niet erg drukgevoelig en het kan dus kloppen dat je dan alleen maar geen gas/remmen en vol gas/remmen hebt. Wel vaag dat dit blijkbaar de default setting is want in Prologue was dit toch met de rechter stick?

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ryan is Bubbles 2 aan het worden maar dan de positieve versie. :D

15. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Ik weet niet of ik nu moet gaan lachen of huilen. :x

Edit:// Heb hier de nieuwe gamez voor me liggen met een preview van GT5

De volgende punten kwamen ze tegen:

+dashboardview zag er schitterend uit
    +auto's reageren echt verschillend
    +geluiden waren echt verschillend

-besturing voelde niet goed aan (net of er onbedoeld een stuurhulp was aangezet, dit was overigens niet het geval in de settings)
    -Playstation Eye werkte niet goed ism GT5, het was veel te traag

Klinkt vooralsnog goed dus, als ze echt iets met de geluiden hebben gedaan. :)

Laatst bewerkt door een moderator: 9 okt 2010
  16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    het begint hier wel een lekkere fanboy-anti discussie te worden :+

enige manier om dit goed te spelen lijkt me overigens met een stuur, maar dat is zo'n gehannes in je kamer

17. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Games als dit verdienen denk ik inderdaad wel een stuur. Tenminste, ik vind de gamebeleving altijd een stuk intenser met een stuurtje.

Je kunt volgens mij een kleine setup kopen voor je stuurtje, kun je zo inklappen en in de kast zetten. Mooi alternatief voor mensen die inderdaad minder willen hannessen. :)

18. Ryan Mckane

Leuk Bevonden:
    2
    Foto's van het Apex boekje _O_

19. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ja doei /Mod .............knip.................~Kevf

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    zooooooo en nu is het mooi geweest in deze thread. Damn luitjes het is een freaking racespelletje.

Vanaf nu wordt er door Bubbles, McKane, Flix en elke andere member in deze thread normaal op elkaar gereageerd. Daarnaast wordt het feit dat sommige zich oeverloos druk maken om bepaalde aspecten van de game en andere mensen dit spel voor 1000 euro nog blind zouden kopen (even overdreven) gewoon door iederen geaccepteerd.

Bij overtreding 1: ow
    overtreding 2: ban tot na de release

:)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina