1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Grand Theft Auto IV [deel 4]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Cygnum, 28 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baszs

baszs Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    de special edition heeft 22 cd's vandaar dat ze er een tas en kluis bij geven..

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    denk dat ze bedoelen groot in de zin van content, niet van mb's,.. dus meer Shivering Isles ipv horse armor :d

3. Furious Devil

Furious Devil Kickass Psychobilly!

Leuk Bevonden:
    0
    De content hoeft echt niet groot te worden hoor.. stel en nieuwe map? autos models en textures kunnen groten deels van de cd geladen worden waardoor de content hooguit 1gb word of 1.5gb

4. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    IK ben voor onze marketeers op zoek naar argumenten om voor de 360 te kiezen met GTA 4. Zouden jullie eens willen schieten op onderstaande?:

- Xbox 360 is veruit de goedkoopste manier om GTA 4 te spelen, zowel de console als de game is goedkoper op 360
    - Xbox 360 is de enige console waarop er extra downloadable content beschikbaar zal komen
    - Xbox 360 krijgt dus als enige console de volledige versie van GTA 4.
    - Xbox 360 is de enige next gen console die backwards compatible is. Wil je dus nog eens genieten van je GTA 3, Vice City, San Andreas, dan heb je daar bij PlayStation twee consoles voor nodig, bij Xbox 360 enkel de 360. Xbox 360 is dus de enige console waarop je de volledige GTA geschiedenis kunt spelen.
    - Xbox 360 is de enige next gen console met een bewezen en werkende multiplayer omgeving, genaamd Xbox Live.
    - GTA 4 is gemaakt op de Xbox 360 en daarna overgezet naar de PS3.
    - GTA 4 komt voor het eerst in de geschiedenis tegelijkertijd uit op de Xbox 360 en de PS3.
    - Er zijn in Nederland tegen de miljoen GTA spelers, de meest succesvolle gaming franchise aller tijden in Nederland.
    - GTA 4 komt enkel uit op de beide next gen consoles: Xbox 360 en PS3, dus niet op PS2 en niet op Nintendo Wii!
    - GTA 4 zal op de Xbox 360 controller gebruik maken van rumble, een mogelijkheid die je niet hebt op de PS3 controller en die door veel gamers wordt ervaren als een onmisbare toevoeging op de sfeer en ervaring van een game. (Aangekondigd voor de PS3, maar momenteel nog niet beschikbaar)

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt: 27 feb 2008
  5. Shizzel

Shizzel Guest

Over die backwards compatibility: de 60GB PS3 heeft die functie degelijk wel, alleen de nieuwe 40GB versie niet, maar die heeft ook andere functies niet.
    En de rumble wordt voor de PS3 waarschijnlijk via een patch toegevoegd, dus dat is ook geen goed argument.

Beetje lullig om de PS3 op valse manieren te benadelen, en ik ben nog wel een Xbox 360 fanboy :9.

6. Speurneus

Speurneus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Deze twee punten zijn niet heel sterk, de 360 is alleen backwards compatiable als je update via Live en niet iedereen heeft dat.

En het laatste punt is volgens mij niet het geval.

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    prijs en downloadable content zijn wat mij betreft de beste argumenten (tenminste, tot we meer weten over de multiplayer want Live heeft wat mij betreft nog altijd een streepje voor op PSN)

8. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Je vergeet achievements! :D

9. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hele goeie tip!

Klopt van die 60Gig, feit is, dat die niet meer worden verkocht en uiteindelijk op de installed base zal nog geen 10% die hebben. Bovendien iedereen die nu nog een next gen moet kopen heeft die keus niet. Daarnaast heeft 80% in NL Xbox LIve en zijn er naast Live nog andere opties om backwards comptible te worden.

Over rumble>> zelfs met een patch zul je een nieuwe controller moeten kopen. IK heb niet de indruk dat die snel naar NL komen, jij wel?

IS wel het geval. Sterker nog, vorige week mochten jorunalisten de MultiPlayer gaan spelen en enkel de 360 versie werd getoond. OP de vraag waarom? >>> De PS3 is erg lastig online te krijgen, ofwel het werkt 2 maanden voor launch nog niet!!!

10. Abe

Abe <font color="green"><b>Eindredacteur</b></font>

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet zeker hoe dat zit met de prijs van de ps3, maar je hebt toch ook een soort van arcade versie van de ps3? Weet niet of dat goedkoper is, zou je even moeten nakijken.

Ben ik met je eens.

Ik heb een beetje moeite met de formulering 'volledige GTA geschiedenis' klopt natuurlijk niet, alle delen in 3D dan weer wel.

Is het al bevestigd dat GTA IV ook online te spelen is dan? Anders is dit argument niet relevant voor GTA IV.

Ik denk niet dat het spel op de PS3 'minder' zal zijn. Ze hebben het namelijk jarenlang voor de Playstation 2 gemaakt ipv voor de Xbox. Nu weet ik niet in hoeverre het programmeren voor de PS3 is veranderd tov de PS2. Moeilijk te zeggen dit.

Ik vind beide argumenten niet zo sterk, dat iets populair is wil niet zeggen dat het ook goed is (kuch The Sims kuch).

En het eerste argument vind ik niet zozeer een argument voor de Xbox360 danwel een argument tegen de PS3. Het is niet meer noodzakelijk om een PS te hebben wil je GTA meteen na release spelen.

De Wii is geen nextgen console? :/

Niks op aan te merken.

11. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Daaruit kun je toch niet concluderen dat de 360 versie de 'originele' is? Wel dat het moeilijker programmeren is voor de PS3.......en dat is al langer bekend.

12. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het stukje over programmeren kan ik nog wel iets op toevoegen, vele uitgevers hebben gezegd dat het programmeren op een PS3 moeilijker/langer duurt dan op een Xbox 360.

Dat hoeft natuurlijk niet te zeggen dat het dan op de 360 gelijk beter is maar het kan eventueel wel.

Hm, je was me net iets voor. :mad:

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    dan nog zou ik de focus leggen op wat de eigen positieve punten; prijs, acievements, downloadable content en LiVE natuurlijk.

voor wie is deze campagne bedoelt?

de mensen die de stap naar hd willen maken kiezen toch wel voor de blu-ray van de ps3,... de gta fans die nog geen nextgen console hebben kun je echter misschien wel overhalen met prijs, content etc

14. voog

voog Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het spel is weldegelijk ontworpen voor de 360, de conversie naar de PS3 is een van de redenen dat het spel destijds is uitgesteld.

15. egelhunter

egelhunter It's all in the game

Leuk Bevonden:
    49
    De xbox 360 versie heeft zeker meer voordelen met zich mee.

Beide games zullen op beide consoles gelijk zijn alleen GTAIV heeft de volgende dingen extra:

-Archievements.
    -Rumble.
    -Downloadeble content.
    -Xbox Live loopt als een tiet.

Nou voor alleen al de archievements ga ik deze game op de xbox 360 halen want dat is toch iets wat weer extra tijd in beslag neemt.

Heb wel geen ps3 maar toch. Als de ps3 uitkomt met de rumble functie en metal gear solid 4 dan pas ga ik zo'n ding in huis halen. Afgelopen 2 jaar met de xbox 360 gedaan. En het ziet er naar uit dat ie nog zeker een paar jaartjes meegaat.

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Algemene tip: focus je op de positieve dingen van de 360. Niet op de negatieve zaken van de ps3, anders lijkt met moddergegooi.

Als je echt een knaller wilt maken moet je gaan aangeven voor hoeveel uren extra speelplezier (of een andere maatstaf) die downloadable content gaat zorgen. Want eerlijk is eerlijk mbt GTA IV is dat het enige ECHTE streepje voor. De rest zijn consolegebonden (al is dat natuurlijk voor de console-loze mensen zeker van belang).

Verder zijn de meeste punten natuurlijk wel genoemd, alleen nog niet commercieel geformuleerd.

17. baszs

baszs Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    ook al ben ik voor de 360..
    ik zou dus nooit dit soort uitspraken doen voor de release./.
    straks blijkt de ps3 smoother te zijn en mischien minder buggier..

en na een vergelijking op gametrailers..

dan sta jij gewoon met je bek vol tanden.."diegene met dat lijstje"

18. Mitch rules

Mitch rules ODX.com FC

Leuk Bevonden:
    0
    Denk niet dat er minder Bugs in de PS3 zitten want hij is voor de 360 gemaakt dus is er een grotere kans dat er misschien een klein persentage groter is op Bugs op de PS3 dan voor de 360.

19. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de zin nu 7x gelezen maar kan er echt geen wijs uit. :{

20. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    :lol:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.