1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Grand Theft Auto IV [deel 4]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Cygnum, 28 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Abe

Abe <font color="green"><b>Eindredacteur</b></font>

Leuk Bevonden:
    0
    Ja en op die manier wilde ik aantonen dat Wii ook nextgen is :p

2. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey, ik bepaal de regels niet. Ik vind niet dat een generatie bepaald wordt door de bit-technologie, dat bepaalt deze industrie.

Maar het knappe van de marketeers bij Nintendo is dat zij regelmatig zorgen voor een paradigm shift. Ik heb een hekel aan hun hardware en games, maar er is geen bedrijf waar ik meer bewondering voor heb dan Nintendo. Ik heb zo'n beetje alle bedrijfskundige boeken gelezen die over Nintendo gaan en ik kan je vertellen: knapste bedrijf wereldwijd. Daar kan geen enkel bedrijf in geen enkele andere industrie tegenop, geen Philips, geen Microsoft, geen Apple (hoewel die ook erg goed zijn, ik zou zeggen #2 na Nintendo), geen Sony. Het regelmatig veroorzaken van paradigm shifts is ongeevenaard. Je hebt wel eens een bedrijf die er eentje veroorzaakt, wel eens twee, maar niet 25 jaar lang op regelmatige basis als Nintendo. Dat geeft blijk van een enorme inzicht in de industrie, in de consument.

Een paradigm shift betekent het veranderen van de regels die er gelden in een industrie, they change the ballgame.

Ze zitten er wel eens naast hoor: zo was de komst van de PlayStation een enorme paradigm shift die Nintendo krampachtig heeft tegengehouden >> Nintendo fanboys vinden dit niet luek om te horenh, maar het is serieus een deel van hun bedrijfsvoering om oude technologie zo lang mogelijk te gebruiken. Dat levert serieus geld op.

Welke paradigm shift heb ik het dan over? De CD! Nintendo was cartridge based en wilde dat zo houden. Waarom? Omdat alle cartridge fabrieken eigendom waren van Nintendo en CD's op de hoek van elke straat voor een appel en een ei gemaakt konden worden. Voor die mensen met verstand van bedrijfskunde: Nintendo is/was eigenaar van hun gehele value chain. Dat betekent dat zij elke developer op hun platform van het begin tot het einde konden laten bloeden. Dat verklaart ook de slechte relatie die Nintendo van oudsher heeft met 3rd party developers: de enige die verdient aan Nintendo is Nintendo.

De paradigm shift die ze nu veroorzaken is die van de controller, niet die van de console. Je bent heel snel geneigd te denken in generations, maar dat patroon wilden zij juist doorbreken, want die houden ze niet bij, is te duur voor ze. De belangrijkste reden voor casual gamers en non-gamers om niet (zo vaak) te gamen is learning curve, van zowel het spel in zijn geheel, maar vooral al die knoppen. Simpel, maar o zo knap om op te komen en wat mee te doen. Bijna alle paradigm shifts zijn zooooo simpel, maar kom er maar eens op (voor wie interesse heeft: waarom ziet het "zadel" van een fiets eruit zoals hij er uit ziet? Zou daar ook een paradigm shift mogelijk zijn?)

Anyways (ik zeg graag anyways, sorry). Mijn aanname is dat jouw aanname is dat ik next-gen koppel aan het woord "winnaar". Niet dus. Next gen is een feitelijke constatering, geen waarde oordeel. Nintendo is domweg niet next-gen, maar "paradigm-shift"-gen. Ze gaan een andere richting op dan de richting die de industrie opgaat/-ging.

3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Is deze discussie niet meer iets voor de versus thread ipv in een GTA4 thread?
    De Amerikanen krijgen trouwens bij een pre-order een toffe GTA4 nummerplaat:

Hier in Europa zullen we wel weer niks krijgen. Ik ga zelf persoonlijk voor de PS3 versie van de game. Achievements geef ik echt helemaal niks om en extra downloadable content is leuk, maar in mijn geval niet bepalend voor de keuze. Komt de DLC uiteindelijk wel op de PS3 (wat er dus op lijkt), dan is het een leuk extraatje, komt het niet, dan niet.

Laatst bewerkt: 28 feb 2008
  4. Abe

Abe <font color="green"><b>Eindredacteur</b></font>

Leuk Bevonden:
    0
    Ik merk al dat we hier niet over eens worden. Wat je zegt zal allemaal wel kloppen, maar ik zie het nog niet als een reden om te zeggen dat de Wii niet nextgen is.

En jouw aanname over mijn aanname snap ik niet echt, want ik heb nergens het woord "winnaar" genoemd. Jij komt zelf met dat woord dus dat bevestigt enkel dat jij aanneemt dat ik aannam volgens jou klopt. Maar oorspronkelijk had ik het daar niet over, nu wel omdat je er zelf over begon.

Maar anyway (ik vind dat ook een leuk woord) nu gaat mijn post helemaal nergens meer over terwijl ik het wel een interessant onderwerp.

Ik denk dat iedereen het erover eens is dat Nintendo een marketingbeest is en jarenlang hun eigen weg is gegaan in de industrie. Ik heb daar sowieso respect voor, dat je niet meegaat met de trend, (ubergraphics, online top etc) maar gewoon je eigen ding doet. Als je dat op een dusdanig hoog niveau kan doen, geweldig.

Maar wat ik mij afvraag, hoeveel van die casual gamers, dus volwassen boven 30 en onervaren gamers blijven games kopen voor de Wii? Ik heb het idee dat het meer een gimmick is voor die mensen. Dat ze er niet op blijven spelen en dat die console nu stof staat te happen bij ze op zolder.

5. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Baseer je dit nog ergens (buiten je eigen hoop) op?
    Zover ik weet heeft MS heel veel centjes betaald om het exclusief te houden, dus ik denk niet dat die content ook naar de PS3 gaat.

6. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, je hebt gelijk. Ik heb daar alvast ook weer eens wat olie op het vuur gegooid. Ik werd hier getriggered door "Xbox 1.5", maar zal hier daar verder niet op ingaan.

7. egelhunter

egelhunter It's all in the game

Leuk Bevonden:
    49
    Ik weet zeker, dat als ik de ps3 versie zou kopen en dalijk komt de extra downloadeble content voor de xbox 360, en die zal echt wel vet zijn, dat ik grote spijt krijg dat ik niet de xbox 360 versie zou hebben aangeschaft. Want grafisch ziet de game er gewoon hetzelfde uit op beide systemen. De xbox 360 versie heeft gewoon net wat meer te bieden. Het is gewoon zo, kan niemand ontkennen. En neem maar van mij aan dat de exclusive content niet op de ps3 komt. Niet over een jaar, nooit. Microsoft heeft hiervoor gewoon teveel betaald aan rockstar.

8. baszs

baszs Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    gasten wanneer houden jullie eens op met het hebben over welke console beter is..
    dit is een xboxforum. laat dat dan ook zo en ga het in een andere topic over hebben..

Vandaag komen er trouwens nieuwe previews op het internet ..

9. Laconiek

Laconiek Lock and Load !

Leuk Bevonden:
    0
    Als je ze zit, plaats ze dan hier, dan kan ik ze ook lezen ;).

10. mcbbvb

mcbbvb Active Member

Leuk Bevonden:
    113
    je geeft nu alleen maar redenen waarom de xbox 360 versie je niet interessanter vind dan de ps3 versie. maar zonder achievements en dc zijn de spellen toch hetzelfde, waarom kies je dan voor de ps3 versie? (ik probeer niet een ps3 versus xbox 360 aan te gaan met een wellus nietus maar ik ben benieuwd waarom je dan de ps3 versie kiest)

11. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    ja, Je kiest voor minder Content, voor meestal een hogere prijs, dat snap ik niet echt..

12. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De DLC content heeft Microsoft (volgens mij) $50 Miljoen voor geschoven. Dus tenzij Sony meer biedt.. :p

Tevens zie je de laatste paar screenshots steeds vaker een verwisselende outfit zeg maar.. Ziet er veelbelovend uit. :)

13. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien vind hij de controller van de PS3 wat fijner spelen :eek:.
    Misschien maakt de PS3 bij hem minder kabaal dan de Xbox (wat bijna altijd wel is)
    Misschien geeft hij niks om de downloadable content.
    Misschien geeft hij niks om de achievements.
    Misschien wil hij de xbox zo min mogelijk gebruiken met het oog op de RROD.
    Misschien denkt hij dat de PS3 een iets betere framerate krijgt omdat die hardware net iets sneller is dan de hardware in de xbox.

Redenen zat te bedenken

14. Speurneus

Speurneus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    waarom koop je een 360 als je bang bent om hem te gebruiken?=(:lol:

15. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg toch ook MISSCHIEN :9

16. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat was toch geen reactie op die van mij? Want dat ging alleen over de downloadable content aangezien hij zei dat die waarschijnlijk ook op PS3 komt. ;)

17. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kan "hij" iets denken dat keer op keer omgekeerd het geval is? PS3 games met framerate problemen zijn eerder regel dan uitzondering.

En wanneer denk je dat "hij" beseft dat de 360 sneller is qua hardware dan de PS3?

\o/:cool::)

18. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    @ Mr Xeno
    Was op degene boven mij ;)

@ MrX
    De PS3 heeft toch in theorie betere hardware aan boord dan de xbox360? Dit heb ik ergens gelezen (lange tijd geleden) volgens mij dus vandaar mijn opmerking. Vandaar dat ik dacht dat het automatisch voor een hogere framerate zorgt.
    Wel mooi dat er meer framerate problemen zijn op de PS3, doet me goed :D

19. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In theorie heeft Sony een Formule 1 Ferrari motor gestopt in een Ford Focus en zijn ze gestart met een rally op asfalt, gravel, bochten en chicanes. Af en toe schiet hij vooruit, maar hij zal vrijwel nooit snel zijn en veel problemen hebben. Wij hebben gekozen voor een Ford Cosworth motor in dezelfde auto en winnen keer op keer de rally. Het duurt even, maar over een jaar of zo heeft iedereen door dat feitelijk de 360 de krachtigste auto is, zonder over de krachtigste motor te beschikken.

20. Laconiek

Laconiek Lock and Load !

Leuk Bevonden:
    0
    Waar gaat dit over!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina