1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Grand Theft Auto IV [deel 4]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Cygnum, 28 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Gears of War draait op 30 en daar heeft ook niemand last van :)
     
  2. Ztefann

    Ztefann Do we Care

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    30 fps is wel ok. Veel games draaien daarop hoor, de meeste volgens mij.
     
  3. Exige

    Exige PS3: Miqe

    Berichten:
    952
    Leuk Bevonden:
    0
    PC games met 30 fps lijken minder vloeiend te lopen dan Xbox 360 games. Toen ik nog WoW speelde en van 30 fps naar 60 fps ging, was dat een wereld van verschil (nieuwe videokaart). Terwijl ik bij Gears bijna niets merkte van de 30 fps. Maar de vraag is: Zie je dat verschil wel als je Gears op 60 fps gaat spelen? Het maakt me verder niet veel uit, want ik ga voor de PS3 versie die op 60 fps loopt.
     
  4. Ztefann

    Ztefann Do we Care

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Loopt de PS3 versie op 60fps?
     
  5. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Lijkt me niet. Anders hebben ze dat wel gezegd.
     
  6. Ztefann

    Ztefann Do we Care

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me ook niet nee, waarom zegt Exiqe dat dan?
     
  7. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    omdat hij denkt dat de ps3 versie beter wordt (ahum)
     
  8. Exige

    Exige PS3: Miqe

    Berichten:
    952
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had op een Xbox site (dus geen PS3!!) gelezen dat GTA IV moet worden gecomprimeerd om op een DVD van 8,5 GB te passen. Op een Blu-ray disc kan 50 GB waardoor GTA IV niet gecomprimeerd hoeft te worden. Hierdoor heeft de game een betere fps. Misschien is het maar een gerucht, dat weet ik niet.
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    30 is prima. Veel meer kan je ook niet onderscheiden. Het valt pas op als er framedrops zijn. Een game met een constante van 30 fps oogt veel vloeiender dan één van 60 die af en toe naar de 30 dropt.
     
  10. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    klopt, want dan ben je gewend aan 60fps, en als je dan heel ff 30 fps hebt, ziet er raar uit.
     
  11. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    30 FPS is inderdaad genoeg, lijkt mij. Zelf heb ik er weinig last van. En wat Gdzr al zegt: Ik speel op de pc rFactor en daar speel ik meestal 60-80fps en soms heb ik een drop naar 30 en dat is niet fijn!
     
  12. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Mannen en hun fps. Alsof je ze een nieuwe speeltje geeft.

    :+
     
  13. Blackz0r NL

    Blackz0r NL Subject Delta

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat boeit die fps nou, de meeste games hebben 30 fps en daar heb je toch ook geen last van.
     
  14. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Het boeit heel veel. Als je kijkt naar Saint's Row bijvoorbeeld, je hebt de hele game bijna een stabiele FPS van rond de 30 maar het houdt gewoon niet over. Als het erg druk wordt of je heb het maximale Wanted-level, dan dropt je framerate als een gek en is het spel ineens onspeelbaar.

    Als je spel dus stabiel op 30 FPS loopt, anytime anyplace anywhere, dan maakt het niet uit. Maar als een game 30 FPS heeft, en zodra het erg druk wordt dan dropt die FPS naar 20 ofzo, dan houdt het al snel op!

    Ik vind het sowieso belachelijk en triest dat games voor de consoles FPS-problems hebben. Dat is nou eigenlijk DE kracht van de consoles, dat je elk spel in je console kan stoppen zonder te hoeven upgraden enzo, wat bij de pc wel het geval is.
     
  15. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Het menselijk oog ziet haast geen verschil tussen een FPS van 30 en een FPS van 60, dus wat zeuren jullie nou 8)
     
  16. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Nou onspeelbaar vind ik ook wat overdreven, maar het is even in slomo spelen dan ja, de game voor de rest lijdt er niet echt onder vind ik.

    En zolang dat niet gebeurd boeit mij de fps ook niet.

    Daar heb je wel een punt, maargoed het blijft toch allemaal hardware die gebasseert is op pc hardware. Tegenwoordig verschillende consoles niet veel meer met de pc, als we nog met cartridge zouden werken dan zou je hier geen probleem meer mee hebben het is allemaal gekomen door de cd-rom/dvd-rom die trekken het gewoon slecht.
     
  17. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Zolang het niet gebeurd niet nee, maar bij Saint's Row vind ik dit best opvallen d en bij de 5 sterren is het echt gewoon onspeelbaar. Ik had één missie met het stelen van een vrachtwagen en toen kwam alles erbij, FBI, Heli etc. etc. en toen moest ik mijn camera standpunt recht boven me doen (old GTA-style) om het zo nog te kunnen spelen, verder was het echt 5/10 frames per seconde

    Het ligt er ook aan dat de developers gewoon TE mooi willen, terwijl dat gewoon niet lukt. Vooral als je bij een game zit waar veel mensen online zijn. Met Frontlines is dat nu ook, dat ziet er wat minder uit maar de FPS is wel ALTIJD goed, ook al ben je met 30 man online. Dat kan je van veel andere games niet zeggen en dat is triest, daar betaal je gewoon niet voor.

    Zoals hierboven al aangegeven, je ziet het niet als het constant 30 FPS is nee, maar als je op 50 FPS zit te gamen en hij schiet naar de 30 toe, dan zie je echt heel erg goed verschil. Vaak gehad met Joint Operations op de pc.
     
  18. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Mij boeit de fps niet als het maar vlot loopt, niet hapert, en als je raak schiet, dat je dan ook echt raak schiet (goede hitdetection)
     
  19. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.550
    Hoeveel was de framerate eig in de tweede en de derde trailer? Ik moet zeggen dat ik die nou niet echt bepaald ultravloeiend vond lopen ofzo..:+
     
  20. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    inderdaad, als je bij saints row 3 meter naast iemand schoot, raaktje je hem als nog
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina