Grand Theft Auto IV in de ban na brute moord

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Daantjuhh14, 5 aug 2008.

1. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

=(=(

Thaise tiener zou geïnspireerd door de game een taxichauffeur hebben gedood.

De Thaise autoriteiten hebben het controversiéle computerspel Grand Theft Auto IV dinsdag verboden, nu een 18-jarige jongen ervan wordt verdacht een 54-jarige taxichauffeur om het leven te hebben gebracht op een wijze die sterk aan het spel doet denken.
    De distributeur van GTA IV, ontwikkeld voor zowel de Playstation 3 als de Xbox 360, wilde maandag al de winkels niet meer met de computergame bevoorraden, nog voordat er van officiële zijde een verbod op het verhandelen van het in april verschenen spel was uitgevaardigd.
    Thaise winkels die Grand Theft Auto IV toch nog aanbieden, lopen de kans meteen te worden gesloten. Eigenaren riskeren een straf van drie jaar cel. Verkopen via internet kan zelfs op vijf jaar cel komen te staan.

Verslaafd

Volgens de Thaise krant de Bangkok Post heeft de 18-jarige dader toegegeven dat hij aan GTA IV is verslaafd . De jongen zou hebben verklaard dat het in het computerspel zo makkelijk is mensen te beroven en te vermoorden.
    In GTA IV, het elfde spel in de Grand Theft Auto-spellenreeks, kunnen spelers vechten, moorden, stelen, dronken rondrijden, hoerenlopen en diverse auto's stelen. Doel is om de machtigste baas van de criminele onderwereld in het fictieve Liberty City te worden.
    De 18-jarige dader zou niet de bedoeling hebben gehad de 54-jarige taxichauffeur te vermoorden. Hij zou alleen de man hebben willen beroven om geld te hebben zodat hij GTA IV verder kon spelen in een plaatselijke speelhal.

Metalen knuppel

De taxichauffeur vocht echter terug met een metalen knuppel die hij onder zijn stoel bewaarde. De doorgedraaide jongen stak daarop de taxichauffeur net zo lang totdat deze dood was.
    De jongen probeerde vervolgens nog met de taxi de vluchten, omdat hij nog nooit eerder een auto had bestuurd, kon de Thaise politie hem echter arresteren voordat hij weg kon rijden.
    De jongen, volgens zijn ouders een beleefde en verantwoordelijke jongen, kan volgens de Thaise wet voor zijn misdaad ter dood worden veroordeeld.

Sommige mensen.....|:-

2. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Wat een knuppel ook=(

Ik had ooit Mario in real life nagespeeld. Ik kreeg toen ruzie toen ik op de paddestoelen van de buurman sprong.

3. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Niko wil helemaal geen machtige baas zijn!

In ieder geval, zeer triest weer. Zieke geest in die jongen om zo te doen, mensen die het verschil niet zien tussen games en het echte leven moeten games maar niet spelen. Dit word weer een lekkere media hype.

4. NuclearGoat

NuclearGoat PSN: Acrillic

Leuk Bevonden:
    863
    Zou wel vet zijn geweest als je de machtigste baas van LBC was op het einde van de story, dan had je tenminste nog iets te doen :+.

5. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Kan je mensen beroven dan in GTA?

6. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    tsja denk zelf dat films meer aanrichten dan videogames. maar ja die discussie zullen we nooit winnen...

7. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Iedereen weet dat dit onzin is, iedereen weet dat een spel bannen omdat één persoon op heel de wereld van de miljoenen (ja!) mensen die GTA IV spelen een moord gepleegd heeft die in verband gesteld word met het spel grote onzin is. Maar goed, gamers worden toch niet serieus genomen. :) De term gamer alleen al, omdat ik game, dagelijks, ben ik een gamer? Jezus. Maar laten we niet te veel van het pad dralen.

8. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Precies, wat Willem zegt. Als iemand die paard rijd met een zweepje en SM heeft gelijk het zweepje bij het paardrijden word verboden? Precies, nu lul ik maar wat. Maar dat gebeurd daar ook, het gaat gewoon nergens over. Als je als gamer iemand in elkaar ramt vanwege een spel, dan zit er in je hoofd iets niet goed en dan ligt het probleem bij iemand anders dan bij de game zelf!

9. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    tussen de moord en games is nog enigsinds wat verband te leggen(hoe ver gezocht het ook is) alleen wat jij hier nu zegt is echt compleet onzin aangezien moorden tegen de wet is en SM sex niet(voor hoever ik weet dan:+)

ik denk wel dat games met sommige moorden wel een rol hebben gespeeld, hoe klein die rol dan ook is. alleen het grootste probleem bij die mensen is denk ik niet het gamen maar wat er mis is met ze. een normaal persoon kan echt wel onderscheid maken tussen games en de werkelijkheid, en zullen ook nooit die 2 door elkaar halen.

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    'Op een manier die sterk aan GTA doet denken'.

Ik ken geen een manier die typisch GTA style is. Of is iemand neersteken of doodschieten typisch GTA? Want dan kun je alle misdaden wel op GTA afschuiven.

11. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Precies dat bedoel ik, het slaat gewoon nergens op 8)

12. volley

volley Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    tis net jack thompson :) BLAME THE GAME!!!

13. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    Makkelijk om de schuld op een game te schuiven, erg kort door de bocht. Het ligt niet aan de game maar aan de persoon, hij laat zich blijkbaar beïnvloeden en beheersen door zijn fantasie.

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Ik lees net dat die gast GTAIV helemaal niet gespeeld heeft! Hij wilde alleen weten hoe het zou zijn om a la GTA een taxi chauffeur te beroven. Hij was een beetje pissed dat zn vader GTA niet kon betalen. De taxi chaffeur had echter een ijzeren pijp onder zn stoel, dus toen is alles een beetje uit de hand gelopen...

Deel Deze Pagina