@mompel: heb je al een oplossing gevonden?
Het komt denk ik op het volgende neer: De single player open world GTA5 is nog steeds geniaal. De gameplay, maar zeker ook de satirische reflectie op onze moderne kapitalistische wereld (zeker die van de Verenigde Staten). De gelijkenissen zijn soms pijnlijk treffend, zelfs tien jaar na release. GTA5 heeft door het hoge niveau weinig concurrentie op dit vlak. Speciale vermelding ook naar de lange lijst van ingame radio stations, de nieuwsberichten en de muziek! Heel sfeervol gedaan!
Maar update terzijde, het is nog steeds grotendeels dezelfde game als voorheen. Likje verf eroverheen, bugfixes, wat tweaks. Heb je GTA5 nooit gespeeld of is dat al tien jaar (!) geleden in de tijd van de Xbox 360? Dan is dit een mooi moment om in te stappen of om nog een keer te genieten van deze modern life satire. Maar heb je zoals ik deze game vorig jaar nog gespeeld... meh. Zo groot zijn de verschillen nu ook weer niet. Dit is overigens mijn mening over de single player. GTA Online heb ik nooit gespeeld.
Let op, m.b.t. de prijzen van de single player update + online content: dat kost je op de PS5 tot 14 juni 10 euro. Op de Xbox is dat bedrag 20 euro! En vanaf 14 juni kost de update op beide consoles zelfs 40 euro! Ja, dat lees je goed. Wil je alleen de multiplayer content met nieuwe toeters en bellen spelen, dan heb je pech want ook dan ga je betalen. Er zijn diverse aanbiedingen; op de PS5 is de eerste (drie?) maanden na release GTA Online tijdelijk gratis.
Single player en/of multiplayer, deze "next-gen" update wordt in alle gevallen dus als een separate game uitgebracht. De oude versies krijgen dus niet deze update mee.
Wisselende reacties overigens op dit alles. Goede game, el cheapo verkoop strategie. Upgrade is oké.
EDIT: 60 Fps redelijk stabiel in de performance modus, tenzij er veel ontploffingen zijn. Fidelity modus = 30 fps 4K clean.
Laatst bewerkt: 25 mrt 2022