1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Graphics :PC versus Xbox

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Alex V, 31 jul 2003.

  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Wat versta jij dan onder een high end pc??

    MSI 875P Neo LSR
    Intel P4 3.0GHz 800MHz FSB
    Intel Boxed Cooler
    2*512MB Kingston HyperX PC3200
    met de timings 2-2-2-5
    Hercules 3D Prophet 9800 Pro 128mb
    2*Western Digital Caviar 40GB 7200RPM 8MB Cache

    Dit is volgens mij toch wel high end.
     
  2. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Toch redelijk oud hoor wouter, morgen komt een pentium 5 uit en over 2 weken is de beta versie van een pentium 6 al uit dus.... :p
     
  3. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Nou, voor een mooei game heb je tegenwoordig meer aan videokaarten met 256MB, zelfs de processor moet nog sneller dan een P4 800.

    Het is een zwaar goede PCX, maar als je echt boven een xbox uit wil steken, heb je veel meer nodig.
     
  4. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Volgens mij staat er toch echt 3.0 GHZ!!! En als je nou eng verstand hebt van pc, dan weet je zelf toch al dat een P4 800 mhz niet bestaat

    Intel P4 3.0GHz (800MHz FSB)
    Die 3.0GHZ is de processorsnelheid en die 800mhz FSB is de frontside bus.



    Daar klopt niks van. Kijk maar naar de volgende links.
    http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1821&p=22
    http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1821&p=23


    Zie jij enig verschil tussen de Ati radeon 9800 pro 128mb en de Ati radeon 9800 pro 256 mb?? NEE!!! Ze hebben beide een score van 77 en in de andere tests hebben ze ook dezelfde score in Doom3 en dat is toch een hele mooie game en zoals je ziet maakt het geen zak uit of je nou 128mb of 256mb hebt. En trouwens Doom3 in de resolutie van 1600 bij 1200 is de 128mb zelfs 1 frame sneller. De 128mb doet namelijk 20 frames en de 256mb doet er 19.

    En nog even over de processor, die is volgens mij toch wel high end. De P4 3.0 GHZ
    http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1834&p=7
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2003
  5. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Het zit je wel hoog geloof ik,

    Om in jouw bewoordingen te spreken, op een kaart met 256 MB vind ik het er allemaal veel mooier uitzien, en op papier wordt dat bevestigd, een dergelijk test zegt me niks.

    Ik heb zelf trouwens een P3 uit de steentijd, maar das ook een high end computer hoor!!!!

    Okay nu zonder stoken en wat jennen, jouw PC is hartstikke goed, ik wou dat ik hem had. Veel betere PC's zijn er weinig, of je moet een fortuin uitgeven.

    Neemt niet weg dat de PC, hoe goed ook, qua games vaak door allerlei zaken genekt wordt. Een patch is iets heel anders dan een game die volledig voor een bepaald systeem gemaakt is. Xboxexclusieve spellen zullen alles uit de Xbox halen dat mogelijk is en zelfs geweldige PC's voorbijstreven.

    PC games die overgekwakt zijn op de Xbox zullen echter mooier zijn op een goede PC. Dan kom je echter al snel in de klasse uit waar jouw PC zich bevind.

    Als een game mooier is op de PC kan ik wel roepen dat ik hem mooier vind op de Xbox maar als het feitelijk niet zo is ben ik nergens. Maar goed..... dat geldt voor twee kanten.....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 sep 2003
  6. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Een test zegt juist alles. Ze worden hier namelijk in de praktijk getest. Ze draaien er een spel of wat anders. En die uitslag van die test zegt mij meer dan wat de fabrikant loopt te roepen.
     
  7. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Heb je de rest wel gelezen wouter,ik was cyniscvh, de eerste paar regels meende ik niet. Ik imiteerd jouw stijl; ik vind dat het zo is. Lees de rest eens. Daar ging het om, dat eerste stuk was gewoon wat geouwehoer:


    Lees eens wat er voor die zinnen staat. OM IN JOUW BEWOORDINGEN TE SPREKEN......

    Ik begin nu sterk in twijfel te trekken of je uberhaupt wel het verstand hebt om serieus iets te zeggen en iets anders te doen dan je PC specs te roepen.

    Je gaat niet op argumenten in en je gooit met PC specs en roept is dit soms geen high end. Man, die PC is prima, daar gaat het helemaal niet om, dat heb ik al tweemaal gezegd. ZUCHT..........................
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 sep 2003
  8. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik roep idd mijn pc specs. En met een paar testjes laat ik daar de snelheid van zien.

    Plaats dat geouwehoer dan voortaan aub niet. Dat voorkomt een hoop misverstanden en verwarring.
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2003
  9. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    De PC heeft de mooiste graphics. Maar ik zie eigenlijk weinig verschil. Het is eigenlijk logisch dat een pc de beste graphics heeft. Je zit ten slotte op 10 cm. afstand van het beeld. Dus als een pc de kwaliteit graphics zou hebben van de xbox (of gamecube of ps2) zou je alles onduidelijker zien.
    Maar doordat normale mensen die op de xbox spelen op een afstand van 1 a 2 meter zitten, merk je niet dat het beeld minder is. Als je vlak voor het beeld gaat zitten dan zijn de xboxgraphics inderdaad veel slechter. Maar bij normaal gebruik vind ik dat ze allebij net zo goed zijn.
     
  10. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Wat een bullshit. Als ik dichtbij mijn tv ga zitten als ik bv. MotoGP2 of PGR2 speel (ok, die heb ik nog niet, maar wel heb ik wel gespeeld; ook van dichtbij) dan ziet het er toch echt superstrak uit!

    De Xbox is 2 jaar oud, maar heeft wel een fixed hardware-setup. Hij is zo in elkaar gezet, dat textures direct in het geheugen van de videokaart kunnen worden geplaatst. Dit geeft een enorme tijds / performance winst. Natuurlijk kan een (op dit moment) high-end pc mooiere beelden produceren. Maar ten koste van wat? Geweldig dat de nieuwe hardware al allerlei vette effecten ondersteunt. Maar tegen de tijd dat die effecten ook daadwerkelijk in spellen worden gebruikt ben je meestal al minimaal 1,5 jaar verder (zie Doom III met zijn lightning.. is vorig jaar op de E3 al aangekondigd).

    Daarom is de Xbox nog competitief. Het heeft een goede infrastructuur, en boven alles een vaste hardware setup. Het nadeel van de PC is dat de spellen backwards compatibel moeten zijn tot minimaal de PIII-1000 omdat er anders nooit genoeg kopien verkocht worden. Je wilt niet weten hoe ontzettend veel combinaties (en dus ook problemen) alle mogelijke hardware opleveren. Talloze verschillende processoren, videokaarten, geluidskaarten, etc. Toch moeten deze allemaal (mits natuurlijk aan de min. eisen voldaan) ondersteunt worden. Dit kost performance, veel mantijd om te programmeren en ontzettend veel bugfixing.. punt. Dit geven alle developers ruiterlijk toe.

    Zolang er kwa graphics en gameplay nog rek zit in de spellen op de Xbox, of zolang er maar genoeg spellen uit blijven komen die mij op de 1 of andere manier kunnen "pakken", verbazen en boven alles veel speelplezier kunnen bieden vind ik alles best en hoef ik niet elke 4 maanden een nieuwe videokaart, moederbord en processor te kopen.
     
  11. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Een TV is niet bedoelt om er dichtbij te zitten, dat ligt niet zo zeer aan de Xbox maar aan de TV.

    Een Xbox met een goede TV, met een RGB kabel geeft een prettiger beeld dan een monitor. De TV laat alles immers wat in elkaar overlopen en geeft een natuurlijker beeld. Veel mensen kopen echter geen scartkabel en dus lijken de kleuren mooier op de PC omdat de daarbij gebruikte verbinding vergelijkbaar is met RGB.

    De in mijn ogen belangrijkste overwegingen:
    -Op papier zijn de nieuwste PC's beter dan een Xbox.
    -Een Xbox is echter compleet gericht op games; biedt perfect geluid, goede graphics met effecten.
    -Games worden compleet gemaakt voor de Xbox en halen dus veelal het onderste uit de kan. Daardoor zien veel exclusieve Xbox games er mooier uit dan de beste games op PC's die de Xbox op papier voorbijstreven.
    -De games op de eigen PC worden niet steeds mooier, het eerste spel dat je speelt met je grafische kaart maakt er net zo goed gebruik van als de laatste, wil je echt vooruitgaan moet je telkens nieuwe grafische kaarten aanschaffen. Dit terwijl de Xbox steeds beter gebruikt wordt. En dan heb ik het niet eens over de verloopdatum van een processor, die tegenwoordig amper twee jaar bedraagt.
    -De Pc draait veelal alleen 1 speler spellen, op de box kan je een zeer gezellige avond hebben in de woonkamer met een groep mensen.

    Een PC gebruik ik voor van alles maar als ik goede games wil spelen, blijf ik aan het updaten.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 sep 2003

Deel Deze Pagina