1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Gray Matter

Discussie in 'Games' gestart door fredfenster, 5 jun 2010.

1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.718
    Binnen? Waar vandaan? Yourgamezone?

Ik dacht dat hij pas eind februari uit kwam in de rest van Europa.

Edit: Laat maar, vast op gamesshoppen, right? :+

2. GUITAR HERO

GUITAR HERO Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Indeed :D

Maar je moet wel 654845 bergen verzetten om deze game te regelen. (oke misschien wat overdreven ;))

Laatst bewerkt: 9 feb 2011
  3. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.718
    Zijn ze dan vroeg mee. :+

4. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Dus Gamesshoppen.nl heeft de game echt al? Misschien deze week ook maar bestellen dan.

5. GUITAR HERO

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn eerste bevindingen van het spel na 2;15 uur spelen!

Het spel begint een beetje hetzelfde als de demo, maar je speelt nu met Sam. Je moet echt zowat alles checken/bekijken/onderzoeken om verder te komen in het verhaal, anders worden bepaalde 'acties in het verhaal' niet getriggered. Je wordt totaal in het diepe gegooit! Ik ben bijna een uur bezig geweest om dat huis uit te komen, maar zoals het gaat klopt gewoon allemaal. ALLE dialogen zijn interessant en nuttig voor het verhaal. Zodra je op meer locaties kan komen begint het verhaal pas echt en dan zie je wat deze game allemaal te bieden heeft. De humor is voor mij echt fantastisch, af en toe met een grote grijns op mijn gezicht zitten spelen. Ik zal niet te veel verklappen, maar met Sam moet je een opdracht gaan doen en in die opdracht moet ze soms gebruik maken van goocheltrucs, erg leuk gedaan! De achtergronden zijn werkelijk prachtig, de animaties van de karakters gaat nergens over, maar dat stoort totaal niet.
    De achievement om binnen 5 uur het spel uit te spelen zal ik wel niet halen, aangezien ik met 2,15 uur nog in chapter 1 zit 8) (er zijn iets van 7 chapters)

Een groot nadeel zijn de kleine lettertjes van het spel, stoorde ik me in de demo ook al aan. Je kan het beeld up-scalen, zodat het iets beter is, maar ik denk dat het voor de mensen met een oude beeldbuis niet te doen is (of het moet juist nog voor het oude beeld zijn gemaakt). Oplossing, met je neus twee meter van een 46inch scherm vandaan gaan zitten :), je zit er dan ook meteen helemaal in.

Ik speel niet vaak (point-and-click)adventures, maar vanaf nu mogen ze daar voor mij verandering in gaan brengen door meer van dit soort games voor de consoles te maken! Ja, ik vermaak me nog wel even met deze game :thumbs:

6. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Klinkt heel erg goed, binnenkort deze game maar eens bestellen. Met de demo was ik ook zeker wel een uur of twee zoet, je staart je soms blind op dingen , terwijl de oplossing vaak zo dichtbij is. Maar dat is juist vet.

7. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.718
    Wat een geweldige game! Heerlijk sfeertje en toffe stijl. Graphics zijn niet de mooiste die je kunt verzinnen, maar de hele artstyle maakt dat al goed. Het verhaal is nog niet echt begonnen, maar het wordt al lekker neergezet. Daarnaast ben ik echt enorm blij dat de puzzels in deze game logisch zijn in tegenstelling tot veel andere 3rd person adventures.

Topper als je van het genre houdt!

8. GUITAR HERO

Leuk Bevonden:
    0
    hoe lang heb jij erover gedaan om dat huis uit te komen?

ik ben nu aan het begin van Chapter 2, de tussenfilmpjes zijn echt geweldig, deze zijn in artstyle, beelden aan elkaar geplakt, maar wel prachtig!

9. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.718
    Niet heel lang. Ik ben gewend alle objecten in de omgeving te checken, dus ik had al snel die scripted scene zodat je verder kon.

Moet binnenkort echt weer verder spelen.

Edit: Ben momenteel alweer in Chapter 4. Het verhaal begint nu steeds dieper te worden. Er is toch werkelijk iets vreemds aan de hand! :eek:

10. GUITAR HERO

Leuk Bevonden:
    0
    jij gaat snel :confused: heb tentamens deze week dus moet het iets rustiger aan doen. ben nu na 6 uur beland bij chapter 3. Ga eindelijk met David spelen :) Het verhaal is echt geweldig.

@moddereter hoe kom jij eigenlijk aan het spel dan?

11. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.718
    Heb de game ondertussen uitgespeeld. Toffe game als je van point 'n click adventures houdt. Hoewel het zich allemaal maar rond 1 stad afspeelt toch behoorlijk wat locaties te bezoeken die, als ik foto's op google check, ook nog eens behoorlijk goed zijn nagemaakt. De gameplay is veel beter dan die van veel andere third-person adventures. Ben geen enkele puzzel tegengekomen waarin je de raarste objecten met elkaar moet combineren. Alles is gewoon logisch.

De laatste puzzlelocatie was trouwens wel erg pittig. Heb daar 1 keer voor een hint moeten spieken, omdat ik er maar niet uit kwam. Over het einde gesproken, ik vond het verhaal tot ergens midden/na het midden van de game echt tof. Daarna ging het alleen maar bergafwaarts. :mad:

12. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Damn, dat is wel jammer over het verhaal dan. Dat had ik niet verwacht, het verhaal werd dus gewoon echt slecht daarna?

13. GUITAR HERO

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik hoop dat het wel meevalt, ik moet daar nog komen :confused: Vind het verhaal tot nu toe echt top en interessant.

14. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.718
    Nou, echt slecht wordt het ook weer niet, maar een anti-climax is het zeker.

15. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Misschien dat je dan de pc versie kan proberen, die is toch best goedkoop te krijgen. Ik speel de pc versie, maar dan speelt het echt perfect. Adventures spelen sowieso altijd lekkerder op de pc dan op een console. Gewoon klikken om te lopen, dubbelklikken om te rennen. Cursor boven naar je scherm bewegen om in je inventory te komen. Zo werkt het in principe bij alle 3rd person adventures. Zelf had ik de 360 demo ook maar 10 minuten gespeeld, vond ik ook niks. Maar op de pc is het echt prima. En het lettertype is heel gemakkelijk te lezen.

Met de pc versie druk je gewoon op de spatiebalk en bij alle interactieve items komt dan de naam te staan. Vind ik heerlijk werken, want zo voorkom je het pixel klikken. Dan heb je in 1 oogopslag voor ogen wat er te doen is en met wie je kan praten.

Ben btw nog niet eens zo heel lang bezig, ben nu in het begin van chapter 2. Ik speel op de hoogste settings en dan ziet het er echt goed uit. Vooral die achtergronden, het lijken wel mooie schilderijen. Als je van adventures houdt, dan moet je deze zeker een keer proberen.

16. GUITAR HERO

Leuk Bevonden:
    0
    Na twee jaar eens verder gegaan met deze game, geen spijt van gehad :). Moest chapter 7 en 8 nog finishen. Voor mij blijft het verhaal heel tof en kan ik prima met het einde leven!
    Btw, de game binnen 5 uur finishen is never nooit possible toch? Ik heb er de eerste playthrough al 20 uur over gedaan :|

17. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.718
    Jawel. Moet die achievement nog steeds eens proberen te halen.

Ik vond de game erg tof, maar het einde echt dramatisch, zoals ik al eerder aangaf. Verneukte voor mij het hele verhaal.

18. GUITAR HERO

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, jammer. Maar even serieus, die achievement ;) Ook al weet je hoe alles moet enzo, bij een tweede playthrough zal je soms toch nog moeten zoeken en door de trage handelingen red je dat nooit binnen 5 uurtjes toch?! Of vertel mij hoe je dat gaat doen anders ;)

19. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.718
    Met een guide? :p

Deel Deze Pagina