1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] GRID: Autosport

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 22 apr 2014.

1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Alleen zoals Flavor zegt hoeft GTA zich niet heel druk te maken over physics van banden etc. :)

2. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Nee omdat ze waarschijnlijk bij Rockstar een betere engine gebruiken... en wat langer erover doen om dingen te optimaliseren (lees: x aantal jaren en niet om en om het jaar een game). Daarnaast was Horizon nou niet echt bepaald een SIM racer of ik moet wat gemist hebben met mijn +900 gamerpoints bij Horizon.

3. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    GTA heeft gewoon 1 parameter met grip. Die wordt gewoon van 100% naar 50% gezet als je water raakt. Diepgaande en zware berekeningen zijn in GTA niet nodig. Zoals ik zei heeft Forza dat wel nodig + op een veeel hogere refresh rate. Als je een race game op de physics refresh rate van gta speelt erger je je stuk.

4. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Lol horizon was gewoon een arcade racer...

Ik vond er helemaal niks realistisch aan dus weet echt niet waar ze anders die physics hebben gelaten maar die was niet te zien bij het rijden en ook niet in een schademodel want dat was er amper.

Laatst bewerkt: 25 jun 2014
  5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat maakt niet heel veel uit. De game maakt nog steeds gebruik van goede physics op de banden. Dus dat moet nog steeds berekent worden. Wat veel andere games niet doen zoals Codemasters games. Daarom voelen die games altijd nog aan alsof je rond je as draait ipv van dat je echt de banden voelt.

6. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Horizon draait inderdaad op de Forza Motorsport physics met verstopte assists die bijsturen tijdens driften.

7. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Bij Dirt vind ik dat anders best meevallen. En begrijp me niet verkeerd heb alle Forza's gehad dus weet wel wat er beter aan is ten opzichte van de concurrentie. Alleen een door (banden) physics die ik niet heb gezien in Forza Horizon (omdat ik juist het gevoel had dat de auto's soms gewoon over de weg gleden vooral bij zand ondergrond) dat daardoor er geen weersysteem in Horizon 2 360 zou kunnen vind ik een slecht excuus.

8. Maver21

Maver21 *PS4-BOX-one*

Leuk Bevonden:
    20
    Zojuist binnengekregen met de post. ben erg benieuwd hoe het speelt

9. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Voor welk systeem?
    Ik laathem nog even liggen

10. Maver21

Maver21 *PS4-BOX-one*

Leuk Bevonden:
    20
    Xbox360

Ik heb nu een aantal races gedaan en je kan goed het verschil merken tussen de verschillende auto's en classes. sommige auto's glijden en sommige totaal niet. ik ben er tevreden mee :thumbs::thumbs:

11. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    621
    Wel of niet gelijk gaan kopen dit weekend?? |:- ..toch wel erg zin in een nieuwe racegame maar na GRID 2 durf ik niet meer het volle pond ervoor te geven.

Of weet toevallig iemand een super aanbieding? O-)

12. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Doe eenseen uitgebreid verslag! ;)

13. Emileu

Emileu Active Member

Leuk Bevonden:
    33
    Gisteren de pcversie gespeeld. Het rijdt beter dan Grid2, maar ik vind het ff te makkelijk aanvoelen. Reed met alle hulpmiddelen uit behalve ABS en moest echt mn best doen om te spinnen.

14. Stefandaman

Stefandaman Maximaal Hard Gaan

Leuk Bevonden:
    10
    Ik vind het een goed spel.
    Bij Grid2 was het online zo, wie het beste z'n handrem kon gebruiken won meestal de race.
    Bij Autosport komt het echt aan op bochtenwerk. Goed aansnijden, en de goede lijn pakken

15. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
  16. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.046
    Ik heb m hier vandaan.

Gisteren ongeveer 2 uur gespeeld, vooral open-wheel en ik moet zeggen dat ik toch wel tevreden ben met de game.
    De auto's voelen erg goed aan, de kleine details, zoals grip kwijt als de baan een stukje naar beneden een bocht in gaat omdat de auto zo licht is bijvoorbeeld, of FFB (force feed back op m'n stuur) die compleet veranderd als je kinderkopjes (van die kleine oude stenen weggetjes) op rijd.

Ook handig dat je je teammate kan vertellen of ie moet jagen naar een hogere positie of juist moet verdedigen, en je kunt ook de status van bv je auto, je teammate en je rivaal opvragen.

Er is ook een optie voor een ''second screen'', waarmee je op je tweede scherm extra informatie kan laten zien maar dat is helaas slechts een schermpje met wat andere camera views en een lijstje met posities en tussentijden.
    Ik had graag bandentemperatuur, remtemperatuur, schade, bandenslijtage en hoe ver je je gas/rempedaal indrukt gezien, nu is het eigenlijk nutteloos.

17. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    [yt]8p2sAIO1LUk[/yt]

18. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Oei dit klinkt wel heel verlijdelijk. Bedankt!

19. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.046
    Het geluid in deze game is ook echt geniaal, holy shit zeg :D.
    Zal binnenkort eens een filmpje plaatsen met wat gameplay voor de mensen die het leuk vinden.

20. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Jammer dat er geen next gen port is. Ik ga apsoluut niet meer terug naar de 360/Fanatec om competities te spelen.

Deel Deze Pagina