Groothandelprijzen

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Tombstone, 12 sep 2005.

1. Tombstone

Tombstone Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt mij eerlijk gezegd sterk dat ze maar 10 tot 20% winst maken. Daar gaat ook weer allerlei belasting af en je moet je winkel en werknemers betalen.

2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Het gaat vooral om de marge tussen inkoop en verkoop. Verder dan dat kunnen wij toch niet kijken. Ze kunnen wel een marge van 300% hebben, maar dat betekent niet dat ze daadwerkelijk 'winst' maken.

Als je niks verkoopt... :)

3. FSCJasper

FSCJasper Unholy Guruu

Leuk Bevonden:
    0
    Oei oei oei, spam door de grote baas..en jij moet het voorbeeld zijn? ;) : :9

Laatst bewerkt: 12 sep 2005
  4. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Wat ik van winkeleigenaars heb gehoord verdienen ze niks op consoles.

5. FSCJasper

FSCJasper Unholy Guruu

Leuk Bevonden:
    0
    Hondepoep, ik zou als dealer al een Xbox 360 kunnen bestellen voor een kleine €242,-. Adviesprijs ligt op €300,- . Dan spreek ik over het Core Game System.

6. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    En jij betaald reclame, personeel, huur van het pand enzo allemaal niet?

7. FSCJasper

FSCJasper Unholy Guruu

Leuk Bevonden:
    0
    Gebruiken ze daar alleen de inkomsten van de consoles mee dan?

8. Masster Chief

Masster Chief Eat my bullets!

Leuk Bevonden:
    0
    als je de xbox of ps2 nu voor 145€ verkoopt, maak je verlies hoor, van de xbox360 weet ik nog niet

9. FSCJasper

FSCJasper Unholy Guruu

Leuk Bevonden:
    0
    Dat betwijfel ik. Geloof maar niet dat de uitgevers nog steeds €200,- voor hun console vragen. Dat bedrag zal ook wel gehalveerd zijn geworden, zeker met de Xbox360 en Ps3 voor de deur willen ze nog even de laatste Ps2's en Xbox'en kwijtraken. Wel ben ik het met je eens dat de winstmarge erop kleiner is dan bij de launch. Veel zullen ze er niet meer aan verdienen.

10. Masster Chief

Leuk Bevonden:
    0
    De inkoop van een ps2 zit rond de 150€ zover ik weet. Winkels moeten het van de spellen en de accesoires hebben.

11. FSCJasper

FSCJasper Unholy Guruu

Leuk Bevonden:
    0
    Dan zou dat wel kunnen, de tijd dat het dringen was om een Ps2 of Xbox(Gamecube?) is toch voorbij. Dat gaat weer gebeuren bij de Xbox360 en Ps3; daar gaan de winkels weer flink van meeprofiteren. €50,- per Xbox360 zo lijkt het.

12. Barcode

Barcode je moet toch wat...

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb wele eens gehoord dat de winkels geen winst of verlies maken op de consoles maar dat alleen de fabrikant er verlies op maakt, maar het is ook wel logisch want ze zijn overal dezelfde prijs...

13. Masster Chief

Leuk Bevonden:
    0
    Ligt ook wel een beetje aan de verkoop prijs, maar niet alleen de fabrikant maakt er verlies op.

14. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Op hardware zit bijna geen marges voor winkeliers. Verdienen misschien 10 euro ofzo op 1 Xbox van 179 euro, iets in die richting. In vergelijking met spellen waar ze ongeveer 10/15 euro pakken per titel, classics iets minder.

Ben ik ook, ik geef namelijk het perfecte voorbeeld: Mensen moeten op hun eigen website hun eigen shit promoten, die zijn daarvoor, niet op andermans website. Net zoals ik doe. ;)

Laatst bewerkt: 13 sep 2005
  15. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Succes. Over een bedrag an €300 (uitgaande van afronding) draagt de winkelier al €47,90 af. Houd de winkelier nog maar €10 over op de door jou eerder genoemde inkoopprijs.

16. FSCJasper

FSCJasper Unholy Guruu

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom staat de winkelier dan 47,90 af?

_O_

17. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Belasting Toegevoegde Waarde.

18. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1

dan was het je zeker nooit opgevallen dat groothandels de prijs EX btw geven
    zo kom je namelijk uit op 287.98 wat een geloofwaardige inkoop prijs is.

stel je verkoopt het voor 299(inc btw uiteraard), dan moet je nog een het VERSCHIL aan in en verkoop prijs btw extra afdragen en dat is in dit geval 1,76
    DUS 289,74 is de uiteindelijke prijs wat jij (wat ik betwijfel aan je kennis te zien) uiteindelijk zal betalen aan een Xbox 360 Core system

waarom denk je juist dat consoles altijd overal hetzelfde kosten

19. FSCJasper

FSCJasper Unholy Guruu

Leuk Bevonden:
    0
    Winkels zoals de Bart Smit en overige grote filialen, halen deze producten juist in de VS of China. Als er een product buiten Europa wordt geimporteerd, hoeven de bedrijven daar geen BTW over te betalen. Reken maar niet dat grotere bedrijven bij de plaatselijke groothandel hun consoles halen.

Verder denken dan je neus lang is.

(Behalve handel in Texas, die hebben geen extra buitenlandse wet voor BTW)

Laatst bewerkt: 13 sep 2005
  20. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Verder denken dan je neus lang is. Bart Smit draagt nog steeds die BTW af over dat wat jíj aan hun betaalt. Bart Smit voegt waarde toe, Bart Smit draagt centen af.

Daarnaast zijn producten hier in Nederland / Europa gewoon voor de regio ontwikkelt. Dat betekent dat een Xbox 360 pakket in Amerika anders zal zijn dan hier. Zelfde als met games.

Ik heb geen verstand van hoe de Bart Smit zijn spullen inkoopt, maar lijkt me niet logisch dat ze dat buiten Europa doen. Of anders: Games stuff, gaat volgens mij gewoon via Nederlandse / Europese distributiecentra. Ander spul zal anders verlopen.

Deel Deze Pagina