mijn miskopen
Mijn miskopen zijn:
-Prisoner of War-
De graphics waren slecht, de gameplay gewoon heel lineair terwijl ik gedacht had dat je zelf kon bedenken hoe je uit de gevangenekampen moest ontsnappen met de middelen uit het kamp, dus niet. Muziek is nep (vind muziek echt belangrijk in een game. Het voelt gewoon te budgetterig aan.
-Medal of Honor - Rising Sun-
Ik ben groot MOH fan maar ik vind Frontline zelfs beter dan Rising Sun. In Rising sun zitten gewoon hele lelijke cutscenes die gewoon met gerenderde ingame models gemaakt zijn, dus niet ingame of mooie pre-renderd. Dit duid op te snel het spel willen afmaken. Verder is de algehele game gewoon lelijk. De Pearl Harbor missie is wel cool gedaan opzich, maar dat rail-shooting met die turrets word je ook zat. En de engine van de game is gewoon totaal niet geschikt voor jungle levels en dat merk je te duidelijk. Soms zijn delen van levels ook gewoon helemaal kaal en heel slecht getextured. Jammer allemaal, want de muziek is geweldig maar ze hadden een aparte xbox versie moeten maken met up to date graphics en geen multi-console game, dat geeft beperkingen. Nee, heb me meer vermaakt met Frontline door de aandacht die er aan was besteed en de gehele sfeer is daar gewoon beter, dat zie je vooral in de Nederland levels.
-Hitman II-
Geen games voor mij, de Hitman serie. Het vereist veel geduld en planning om missies te klaren en meestal zijn er maar 1 of 2 echt goede manieren om een missie te doen, je moet eigenlijk altijd een bepaalde "route" bedenken die goed uitkomt met timing en posities van vijanden, en als je heel ver bent in een missie en alles liep gesmeerd en je word inneens ontdekt of doodgeschoten mag je weer overniew beginnen...heel fustrerend. Nee de game brengt bij mij gewoon te weinig motivatie om verder te spelen. Sfeer, cutscenes, muziek en verhaal wel in orde, maar te fustrerende gameplay voor mij.
-Mafia-
Als je het over een game fout poorten heb, heb je het over de pc versie van MGS2 en deze xbox versie van...Mafia. Wat kun je een game verprutsen zeg. De graphics moet de xbox veel beter kunnen, misschien een niet echt xbox-comfortabele engine, maar doe het dan gewoon niet. De Auto's besturen nu inneens arcade achtig, bij de pc versie waggelen sommige bakken nog realistich in bochten e.d. maar dit lijkt wel op rails ofzo. Besturing is echt rot, mikken met je guns is in een druk gevecht bijna niet te doen. Verder barst de game van de bugs die in de PC versie zelfs niet zitten, zoals het naast de raceauto instappen en er dan "plop" inneens in zitten en veel meer van dat soort clipping-bugs. En dan hebben ze alle ingame cutscenes van het orgineel ook nog laten renderen tot cg filmpjes zodat de xbox versie waarschijnlijk minder moeite heeft met laden e.d. Bah...HOUD HET ALSJEBLIEFT BIJ DE PC VERSIE, veeeeel goedkoper en 300% meer kwaliteit voor je geld. Het enige dat ik nog een beetje kon terugvinden van de pc versie was de sfeer...maarja, ook maar een klein beetje. Heb de game snel ingeruild en de pc versie gekocht voor 10 euro ofzo. Veeel beter.
Dat waren mijn grootste miskopen tot nu toe denk ik... en anders reageer ik wel weer een keertje hiero..
Laatst bewerkt: 19 jan 2005