Grote hennepplantage ontmanteld

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door gabb, 11 jun 2005.

1. gabb

gabb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het goed dat dergelijke plantages ontmanteld worden. Deze was zo groot als 2 voetbalvelden!!! Het enige lachwekkende aan het hele verhaal is dat toen de politie arriveerde er 8 mensen uit de kwekerij wegrenden!!!! Helaas hebben ze er geen te pakken gekregen |:-
    De ellende is alleen dat zolang er veel vraag is, er natuurlijk zo weer een nieuwe plantage komt! En hier in Venlo is de vraag helaas erg groot. Ik vind dat als ze zo'n persoon te pakken krijgen ze die met foto en al bekend moeten maken, toch?

2. Ik vind het niet echt ergens op slaan om hennepplantages nou ineens te gaan ontmantelen. Van soft-drugs worden mensen bijvoorbeeld minder agressief dan van alcohol (meestal) dus daar mag ook wel wat aan gedaan worden als dit al zo'n groot probleem is.

Dus als ik soft-drugs koop (die nog eens gedoogd worden ook!) moet ik meteen met mijn foto in de krant? Of bedoel je degene die soft-drugs verkopen?

Laatst bewerkt door een moderator: 11 jun 2005
  3. gabb

gabb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt van softdrugs juist ook agressief worden!Ik zie hier helaas genoeg.
    Nee die mensen die ervoor zorgen dat die plantages mogelijk zijn! Niet de kopers van softdrugs. Deze man waar de kassen van zijn, weet er niets van dat in zijn kas hennep gekweekt wordt |:- Kom op zeg!

4. Doh! Tuurlijk weet die man dat wel, maar hij krijgt er natuurlijk geld voor dus dan zeg je dat niet..

5. Bonafide Hustler

Bonafide Hustler Hustler

Leuk Bevonden:
    0
    tja er valt veel geld in te verdienen, majah je kan het beter bij kleine hoeveelheden houden is legaal en valt minder op

6. Q-BasiX

Q-BasiX Back 2 BasiX

Leuk Bevonden:
    0
    Ag ik vind het onzin. Gewoon legaliseren die hap :9

Sommigen zeggen dat je van games ook agressief word.
    Van leraren word ik ook welles agressief, die ga je tog ook niet verbieden dan :9

7. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

tja , dat is het probleem , die man krijgt er geld voor , en de telers krijgen de rest van het geld , en de nederlandse staat krijgt niets.
    Indien nu de nederlandse staat de helft van de inkomsten zou krijgen dan was dit probleem opgelost.
    In belgie mag je 2 plantjes maximum hebben per meerderjarige inwoner van het huis waar ze geteeld worden , is dit bij jullie ook zo?.

8. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    In nederland mag je tot 5 planten per persoon geloof ik.

9. gabb

gabb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Van veel softdrugs gebruik sterven er ook veel hersencellen af dus zijn die leraren nog eens hard nodig, wil het nog wat worden.
    Ik snap het in ieder geval niet. Ok dat je eens een keer een jointje gebruikt ok maar om te legaliseren nee. Wij hebben hier een mc dope! toch te belachelijk voor woorden! rij je langs en hups je krijgt je softdrugs.
    Tja, maar dat die agenten geen van de acht vluchtende plukkers te pakken hebben gekregen is net zo belachelijk!
    Wat ik goed vind is dat hier in venlo, bij het ontdekken van een woning of cafe waar illegaal softdrugs wordt verhandeld, de deur helemaal paars wordt gemaakt en op de deur de naam komt te staan met de eigenaar! De woning of het cafe wordt dan gesloten! Erg goede actie, op deze manier kijken verhuurders ook wel uit wie ze het pand laten huren!

Laatst bewerkt: 12 jun 2005
  10. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
    Net als mijn ouders die zeggen dat ik als ik te veel shooters speel dat ik dan te aggresief word :{ terwijl ik in die games juist mijn aggressie kan uiten :)

Maar bij wietplantages zie je soms ook wel is dat ze in een grooet veld mais in het midden een wietplantage maken zodat niemand het ziet :eek:

11. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Ik snap één ding niet , mais groeit buiten , en wiet moet je de plantjes in een serre zetten , hoe kombineer je dat in nederland , in belgie gaat dat alvast niet lukken , dat weet ik wel zeker .
    Dit wil niet zeggen dat ik voor wiet ben , integendeel ik ben tegen het feit dat deze softdrugs worden gedoogd en dat men dit in beperkte hoeveelheid
    mag kweken voor eigen gebruik , omdat dit de stap hogerop vormt naar het gebruik van hard-drugs , alhoewel ik weet dat niét iedereen die overstap maakt.

12. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    en kweken voor eigen medicinaal gebruik?

13. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Volgens de belgische wetgeving mag dit , maar is het aantal plantjes beperkt , hoe zit dit in nederland op dit gebied in elkaar?

14. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    Wat een wijsheid.

Het is best wel krom dat je wel wiet mag kopen/roken maar niet mag verkopen/verbouwen... als iemand mij uit kan leggen hoe ik het kan kopen zonder dat het gekweekt/verkocht wordt dan verander ik misschien van inzicht, maar vooralsnog zeg ik ook: legaliseren die zooi. Leverd de staat accijns op en je kan het veel beter controleren(max THC gehalte bijv.). Om nog maar te zwijgen over de kosten van de politieinzet. Gebruik dat geld lekker om mensen bewust te maken van de risico's van soft-drugs. Maarja als je over legaliseren begint, krijgt Balkie meteen zweetdruppels op zijn voorhoofd... het word helaas in Europa niet bergrepen.

@svennies: Wiet groeit ook buiten. De kwaliteit is iets minder (minder THC), maar de kosten zijn ook lager (dus lager in prijs) en bij een straatdealer met in zijn ene zak softdrugs en in zijn andere harddrugs is de stap veel makkelijker. Je hebt immers toch al contact...

Laatst bewerkt: 12 jun 2005
  15. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    verbieden die handel. Nergens voor nodig.. en voor die lui die er minder agressief van worden kun je die handel natuurlijk niet gaan legaliseren.

16. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    Bedankt voor je goede argumenten. Erg moeilijk te weerleggen... denk anders eerst ff na voordat je replyed.

17. Roberto

Roberto ....

Leuk Bevonden:
    0
    Vind t zinloos om hierover een thread te maken, maar als mod's t goedkeuren zal t wel mogen. Hennep is een standaard begrip in NL, er zijn zoveel mensen die een plantage hebben..

18. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    ik vind dat je het gewoon moet legaliseren. De werking is net zo schadelijk als alcohol, ook het verslavingsrisico. Maar ja, bij de produktie van alcohol heeft de overheid een flinke vinger in de pap dus zullen ze dat niet zo snel verbieden. Daarnaast blijft het feit dat over het algemeen de meeste ongelukken, vechtpartijen en agressieve uitingen echt onder invloed van alcohol zijn en niet onder invloed van cannabis. En natuurlijk zijn er uitzonderingen, ik word bijvoorbeeld absoluut niet agressief van alcohol.
    Daarnaast is het huidige beleid enorm krom. De produktie en inkoop is illegaal (dus geen belasting). De verkoop vanuit door de overheid toegekende plekken, coffeeshops, is legaal (wel belasting). De winstmarge is enorm groot en het is dus zeer aantrekkelijk om te kweken en te verkopen. Zolang dit blijft zullen veel "criminelen" het blijven doen. Criminelen tussen aanhalingstekens, omdat ik vind dat planten telen niet zo crimineel is als bijvoorbeeld een pillenfabriek (harddrugs) of banken overvallen. Door de enorme winstmarges en het risico zijn het vaak wel louche figuren, hoewel ik ook telers ken die gewoon normaal zijn.
    aan de andere kant zodra de overheid er zich mee gaat bemoeien, is hetgedoemd om te mislukken :)....laatst bij de medi-wiet. Dit werkt gekweekt in door de overheid gecontroleerde kassen. Helaas werd door de belasting, winstmarges, ziektekostenverzekeraars en distributie de prijs zo hoog en de kwaliteit zo laag dat patienten hun medicijn toch bij de shop gingen halen.
    Dit is ook meteen het nadeel van legaliseren voor de gebruiker. De prijs wordt een stuk hoger.
    even wat feiten over de wet en wiet.
    Je mag 5 planten hebben voor eigen gebruik (de grootte maakt niet uit, de kwaliteit van enorme wietplanten is slecht en een slimme teler laat de planten niet groeien,maarde toppen.)
    Je mag 5 gram op zak hebben
    een shop mag 50 gram direkt op voorraad in het gebouw hebben, niet meer.
    In het openbaar wiet roken is net als openbaar alcohol gebruiken verboden, maar wordt vaak gedoogd.

19. nationalist

nationalist *

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk niet dat legaliseren van softdrugs goed is,ja voor de staat!
    maar voor de bevolking..je zie nu al mannetjes van 13 over straat lopen met een dikke damp in der hoofd,daar word het niet beter op.hetzelfde ook voor drank.
    ik ben enigzins wel van mening dat het voor bepaalde vormen van ziekte wel kan helpen tegen gevolgen daarvan.ik heb zelf een maat met reuma en die heeft er naar mijn weten aardig baat bij,en ik kan me ook nog voorstellen dat je dan liever zoiets natuurlijks probeert dan dat je meteen overgaat op chemische medicijnen.
    gokkast,fles en hash zijn een schande voor ons ras!!

20. edit

Laatst bewerkt door een moderator: 12 jun 2005

Deel Deze Pagina