"Grotere" Avatar >10KB

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Fardo, 6 jan 2005.

1. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Kan je ook met paint doen. Open het plaatje in paint, save hem opnieuw en in 9 van de 10 keer is hij onder de 10 kb.

2. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Opslaan als GIF zorgt in 9 van de 10 gevallen voor een avatar van < 10KB

3. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hoe maak je een 'bewegende' avatar?

4. Un Über männer

Un Über männer Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe dat bij afbeelding --> uitrekken/hellen: -(100%) is gemakkelijker

5. TheEvilCuber

TheEvilCuber Now Im Nothing

Leuk Bevonden:
    0
    Met het programma Jasc animation shop pro (zit bij paint shop pro) als je zelf wat wilt maken of eerst met virtualdub een stukje uit een serie / filmpje knippen en dan bewerken in animation shop pro.

6. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Klopt, enig nadeel is dat er veel kwaliteitsverlies is. Het plaatje wordt dan minder scherp.
    Je kan dus, als je geen kwaliteitsverlies wilt, beter het plaatje opslaan als .GIF (zoals Darkwing al zei).

//Klopt het dat net XBW weer ff offline was? Ik kwam er iig niet op.

7. Fighter

Fighter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja van mij mogen ze ook wel iets groter, ik vind deze die ze nu hebben een beetje te klein.

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb net de tot 10 nederlandse fora's bekenen en alleen xbw heeft "kleine" avatars en waar men "grote" avatars hebben is het zelfs net zo rustig ... ook daar is het geen kerstmis :eek:

9. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Waarom anderen nadoen? Ik denk dat je het wel gelezen hebt maar ik zal het nog 's quoten:
    En met het oog op forum-uitstraling zal ook wel de grote in pixels niet veranderen.
    Dus je kan vragen wat je wilt, ze blijven erbij. Helaas voor sommige dan. Kermis of geen kermis.:cool:

10. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Ik hoef geen verandering in het avatar beleid. Het forum oogt zo ook al mooi, rustig en is lekker snel :p

11. TheEvilCuber

Leuk Bevonden:
    0
    :mad: nou ik wil een grotere (in kb) icon..
    jammer, ik zal hier dan wel wat minder zitten denk ik.

12. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Whahahahahahaha!

Dus de grootte van avatars bepaalt of je wel of niet op een forum blijft?

Sorry hoor, maar dat is gewoon te absurd voor woorden.

13. TheEvilCuber

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het gewoon jammer want voor mij voegt het gewoon wat toe als veel mensen een leuke animated icon hebben, op GOT is dat bijvoorbeeld wel, en daar zit ik dan ook vrijwel 24/7.

14. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Tja, ik zit niet hier om op iedereen zijn Avatar te geilen.
    24/7? Are you mad? Hoe kun je dan hier zijn...:cool:
    Het voegt idd wat toe, maarja, je bent hier om deel te nemen doormiddel van posten, en niet door te patsen met je Avatar.
    Tenminste, zo zie ik het.:)

15. TheEvilCuber

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat me ook zeker niet om het patsen, maar meer om de persoon een beetje een eigen gezicht te geven, IK vind dat persoonlijk prettig.

Ik zit hier sowiso al niet zo veel (alleen om wat te ruilen af en toe) maar het nodigt me verder niet echt uit om verder te gaan posten.

Maar dat zal waarschijnlijk niemand jammer vinden _0/

16. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nee dat denk ik ook niet...:cool:
    Maar je kan de persoon toch ook een gezicht geven met 80x80 en 10kb. Een gezicht hoeft niet prominent aanwezig te zijn imo. Maar hoe groot zou jij het dan willen hebben. In pixel groter of in kb's groter?

Maar nogmaals, de admins hebben gesproken, dus dit heeft eigen geen zin meer.

17. TheEvilCuber

Leuk Bevonden:
    0
    80x80 vind ik wel goed hoor (got heeft helaas meer 60x60) maar 10kb is al vrij weinig voor een stilstaand plaatje, laat staan voor een animated icons, daarbij is het al een grote moeite om ze onder de 100 kb te krijgen. (2 sec, 80 frames ofzo)

k zal ff een voorbeeldje geven die ik bij got gebruik:
    http://www.konoha.nl/naruto/cuberaninew.gif
    http://home.wanadoo.nl/evilcuber/narutoaniGOT3.gif
    http://home.wanadoo.nl/evilcuber/hokagefire.gif
    scheisse mn dataverkeer bij wanadoo is alweer overschreden (niet door de ani's ;)

Laatst bewerkt: 8 jan 2005
  18. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    En dat is nou nét de reden waarom 10KB genoeg is.... omdat we niet zitten te wachten op tekenfilms en andere ongein.

Het gaat toch om de inhoud van je posts, niet om wat voor plaatje er onder je naam staat? Je avatar is alleen voor herkenning, dan volstaat een plaatje van 10KB prima.

19. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Okj, voor animated .gif is 10kb wat weinig, maar met minder frames is het te doen. Ik snap alleen niet je probleem met stilstaande plaatjes, als je je opslaat in .gif ipv .jpeg is het 9 van de 10 keer kleiner dan 10kb.
    En 100kb is gewoon veel te veel als je het wil gebruiken als avatar. Dat is sowieso al te veel voor de laden, en dan wordt het forum alleen maar langzamer.

Had het nog erbij willen zeggen maar Darkwing was me voor:
    Het gaat hier op dit forum om de post, en niet om de tekenfilm ernaast.

20. TheEvilCuber

Leuk Bevonden:
    0
    Tja op GOT werkt het goed (en dat is toch wel het grootste / beste forum van NL), en vind ik het prettiger dus een forum kan er alleen maar beter van worden (IMO).

Deel Deze Pagina