1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

GT3 cup

Discussie in 'XBW Racing' gestart door asjemenou75, 27 aug 2018.

  1. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    En de huidige stand, Jimmy nu incl. zijn 2 extra punten voor periode winnaar.[​IMG]
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  2. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Mechanical failures stonden 100% aan (volledig remmen op de motor wordt dus "afgestraft"),
    Pitstop Errors zouden uit moeten staan, echter dit heb ik voor het opstarten van de lobby niet gechecked. Dat zal ik vanavond even voor je nazien. Ik ben zelf wel "bang" dat pitstop errors gewoon uit stonden, meestal zou je namelijk dan iets over de boordradio gehoord hebben dat het team een probleem heeft " Keep calm, we lost the wheelnut" oid........
     
  3. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
  4. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Ikzelf een leuke raceavond gehad. Wel ontzettend veel concentratie problemen gehad, met name race 1 (2x gespint in de S's).....Beide heats vanuit het achterveld naar voren moeten rijden.
    De bmw reed in de avond race beter dan in de middagrace......

    Leuke gevechten met Cold, Hills en Schumi gehad. Jammer van DD.

    Vanavond herkansing op Catalunya.......(ik hoop dat ik het red op tijd ivm werk)

    Denkt eenieder nog even aan de opiniepeiling in het topic DGT3 goes XBWR?

    Let op volgende week is er F1 Brazil.......raceeinde verwacht op 20:10 uur.
    Lobby gaat een kwartiertje later op dus om 20:30 uur. Hou het topic in de gaten mocht het een regenrace worden zoals 2 jaar geleden kan het zijn dat het gescipped wordt.......

    Nurburg brieving volgt......er wordt regen verwacht!
     
    DapperDamhert, B Tender en GoldPwnageNL vinden dit leuk.
  5. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Met een nipte voorsprong mocht ik op Pole starten, vlak voor @Jimmy J. Nagenoeg de hele race onder hoge druk van @Jimmy J. gestaan, en van de verrassend snelle @Beltoni (verassend niet omdat het Beltoon was, maar omdat hij aangaf een hele tijd niet geraced had en in een 'vreemde' auto op een 'vreemde' track instapte). Een kleine aanvaring tussen die twee gaf me enkele rondes wat ademruimte, maar @Jimmy J. zat heel snel weer op m'n staart, hij was die heat gewoon sneller! Sector 1 is inhalen echter haast niet te doen, en mijn Ferrari was gelukkig ontzettend sterk bij het aanremmen van de hairpins wat me ook daar relatief 'veilig' hield, en het restant van sector 2/3 heb ik ontzettend verdedigend moeten rijden om @Jimmy J. achter me te houden. Die reed ontzettend snel en heel erg netjes/fair, en uiteindelijk minder dan een tiende van elkaar als eerste gefinisht! Ik had ontzettend veel koeling, heel veel ABS/TCS en een conservatieve rembalans in heat 1, omdat ik me zorgen maakte over de temperatuur. Dit kostte wat snelheid maar maakte wel dat ik qua temperaturen nooit in de problemen kwam of me moest gaan inhouden.

    In heat 2 stond dat allemaal wat meer open, wat me daar denk ik wat extra snelheid gaf. @Jimmy J. kon halverwege profiteren van een kleine aanvaring tussen mij en Beltoon en een gaatje slaan, maar Jimmy had ook wat technische problemen met z'n TV waardoor we bij de pitstops toch behoorlijk bij elkaar in de buurt lagen. Jammer genoeg duurde mijn pitstop 36 seconden ipv 3 seconden, 33 seconden verloren(!), waardoor ik ver terug en kansloos voor het podium als 4e terug de baan op kwam i.p.v. als tweede (nipt achter Beltoon). Uiteindelijk 24 seconden achter Beltoon gefinisht, dus in 4 rondes minimaal 9 seconden dichtgereden. Hoewel inhalen hier niet meevalt, toch een beetje een nare nasmaak aan heat 2 overgehouden, omdat een 10/10-resultaat binnen handbereik lag en door zo'n kutbug (want dat was het gewoon) verdampte.

    Het racen zelf was wel weer heel erg lekker dit weekend. Op naar de Nurburgring!
    @asjemenou75 ik hoorde m'n pitcrew niks roepen over wegrollende wielmoeren, ik denk niet dat het een piterror was.

    Ik haalde mechanical failures en piterrors door elkaar. Dat je motor stuk gaat als ik hem koel sta ik natuurlijk 100% achter, maar die willekeurige piterrors 100% niet. Als zoiets je ding is, kun je toch net zo goed ná de race bij twee willekeurig te kiezen mensen 20 seconden bij de finishtijd gaan optellen!? Het idee van een spel is dat je van bepaalde dingen uit het werkelijke leven verschoond blijft: bij Call of Duty is dat bijvoorbeeld 'doodgaan', en bij PCars zijn dat wat mij betreft o.a. dat het je niet EUR 100k kost om te racen of dat je gevrijwaard bent van 'oneerlijke' technische mankementen bij jou of je concurrenten.

    En superjammer dat m'n replays WEER niet wilden saven ook al had ik er verder geen opgeslagen. Had beide races graag teruggekeken.

    Dat was ik, links :D Na het eerste contactmoment was het een beetje 'plakken' waardoor de impact wat groter werd dan je eigenlijk zou verwachten bij het korte contact.
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2018
    asjemenou75 en markdevries78 vinden dit leuk.
  6. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Die rechts zat, leek mij het meest fout :lol:. Ben wel erg benieuwd naar de replay. Nam sowieso veel ruimte op de baan in beslag maar dat kwam ook omdat je extreem vroeg de binnenkant pakte.

    Wel echt jammer van de pitstop... Waren leuke gevechten! Schrok er van dat ik snel van jullie weg reed toen ik de koppositie pakte in ronde 8/9(?). Natuurlijk resulteerde dit in een spin waardoor ik weer als 3e kon aansluiten. Laatste rondes reed ik bijzonder safe (3 seconden langzamer dan snelste ronde) om de punten binnen te harken. Raakte hem bijna weer kwijt in de S-bochten maar hield hem gelukkig onder controle.

    Voor mij een geslaagde avond, heerlijk close gereden.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  7. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Op het eerste gezicht hè. Kan er helemaal naast zitten natuurlijk. Maar jullie zaten allebei erg ver naar links al, en gingen daarna nóg verder naar links, terwijl de verwachting zou zijn dat jullie beide weer een beetje rechts naar de racelijn zouden rijden.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  8. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Haha nee snap ik. Zoals ik de zin las zaten we allebei fout, alleen ik iets meer dan Tender. :D
     
  9. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik wilde héél graag de binnenkant hebben in die bocht, daarom ging ik al vrij vroeg naar links. Deed ik vaker gisteren, werkte best goed.

    Ik bljif het enorm schraal vinden dat iets bassaals als een replay opslaan niet (altijd) werkt..
     
  10. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Geef je groot gelijk! Kimi deed het in de eerste bocht en won een aantal plaatsen. Je gaf mij daardoor wel de ruimte om het midden van de baan te claimen waar ik natuurlijk gretig gebruik van maakte. Toch heerlijk om zo close te racen. Gold reed de hele avond in zijn eentje.
     
    B Tender en GoldPwnageNL vinden dit leuk.
  11. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    [​IMG]

    Het zal door het perspectief komen, maar de BMW lijkt hier reusachtig t.o.v. de Porsche :)
     
    asjemenou75 en GoldPwnageNL vinden dit leuk.
  12. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    [​IMG]

    Ja en hier zijn ze samen aan het chillen langs de baan :D
     
    asjemenou75 en B Tender vinden dit leuk.
  13. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    De BMW is ongeveer 40cm langer dan de Porsche trouwens, in het echt.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  14. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Komt niet door het perspectief. De BMW was tijdens de Le Mans zelfs een meme geworden omdat hij zo tering groot was.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  15. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Na de leuke races van zondag, gisteravond samen met @B Tender XBW vertegenwoordigd tijdens de 1,2 uur van Barcelona bij DGT.
    Erg leuke races gehad met een hoog tempo en relatief weinig drama! Clean racen en veel positiewisselingen in een lange race is toch wel echt gaaf!

    Enige smetje op het geheel, was dat ik de gehele race met 1 setje hards, 1 tank benzine (100L) kon doen. Bandenslijtage stond op X2 en toch waren de hards weer goed genoeg om de hele race vol te maken. Rondetijden in de laatste 10 minuten waren wel 3 seconde off-pace, maar dat had ook te maken met het feit dat de baan echt koud was geworden. Zelfs met die langzamere ronden was het sneller om door te rijden op hards, dan te swappen naar softs.

    Het lijkt wel alsof de mate van bandenslijtage bepaald wordt door de lengte van de race. Eerste 30 minuten echt 0,0 slijtage, daarna begon het pas.

    Van de 1 uur 10 minuten, dik 40 minuten gevochten met o.a. @DapperDamhert en @Schuminiels
    Constant stuivertje wisselen over posities. <3
     
    DapperDamhert en asjemenou75 vinden dit leuk.
  16. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Gisteren een heel geslaagde race op Catalunya gehad, met @Kimi NL en de heren van Dutch GT3, o.a. @DapperDamhert en @Schuminiels . Er werd hard gereden maar het ging er sportief en gezellig aan toe. Een P2 in de kwalificatie kunnen vasthouden met een P2 in de race, met een tactiek die zich richtte op bandensparen. Kimi piepte me in bocht 1 van ronde 1 voorbij om P2 over te nemen, maar later kon ik die plek weer van hem overnemen. In de verplichte pitstop alleen wat schade gerepareerd, geen banden of brandstof gewisseld.

    Op Catalunya had vooral mijn rechtsvoor het zwaar, in tegenstelling tot alle andere coureurs waar linksvoor het zwaar had. Ik dacht daarom in eerste instantie natuurlijk 'Tssssk, alle andere deelnemers rijden verkeerd :p' maar kwam er in de slotfase achter dat ik rechtsvoor op SOFT reed in plaats van hard.

    Hoewel die band na 70 minuten redelijk aan zijn einde was, zie screenshot, heeft hij het al met al toch 70 minuten volgehouden zonder dat m'n tijden echt heel hard inkakten, zie screenshot 2.

    Tijdens de race was ik vooral met racen bezig maar ik heb m'n bandengedoe toch nog even onderzocht.. Twee dingen vielen op:

    1) Niet alleen rechtsvoor was SOFT, maar ook rechtsachter! Reed dus met twee Softe banden en twee harde rond :rolleyes:. Was zeker niet bewust!
    2) In de kwalificatie op COTA reed ik ook met deze setup, dus ook met twee softe en twee harde banden. Ik vraag me af hoeveel snelheid dit gekost zou hebben? Ik kan niet meer achterhalen hoe dit in de races zat, die setups heb ik verwijderd.

    Screenshot 1: Vooral rechtsvoor was redelijk aan zijn einde op het einde van de race
    [​IMG]

    Plaatje 2: Ik heb ontdekt dat je vanuit RS-dash je rondetijden kunt kopiëren/exporteren. Wat blijkt: op Catalunya was ik verre van de allersnelste die rondreed, maar al met al wel redelijk constant. Rondje 33 had ik een klein aanvarinkje met Sjonnie. Ronde 21/22 was de pitstop.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2018
    asjemenou75 en Jimmy J. vinden dit leuk.
  17. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Grappig om jouw view + hud te zien Tender! En wat vet die log van rondetijden. Ook ff downloaden maar
     
  18. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Dat grafiekje vereiste nog een klein beetje Excel-knutselwerk maar niks wat niet te doen is.

    M'n normale HUD is een stuk rustiger en leger, dit schermpje had ik opgeroepen om de bandensoort af te kunnen lezen. Het is wel m'n normale view voor de Ferrari. Een redelijk lage FOV, maar het voelt op deze manier 'goed'.
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  19. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Ik rijd rond met een vrij standaard HUD: https://xboxdvr.com/gamer/jimmy-jurqinoff/video/63191818

    Heel soms, als ik geen afleiding wil, zet ik hem volledig uit. Maar ik zie bij jou een hoop dingetjes die wel leuk/handig zijn. Misschien maar eens voor gaan zitten. Heb in de Mclaren sowieso die hele toerenteller niet nodig
     
  20. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik rijd denk ik de helft van de tijd rond in een HUD die heel erg op de jouwe lijkt, en de andere helft in een HUD die alleen m'n spiegel en een kleine versie van de toerenteller toont, tegen afleiding.
     

Deel Deze Pagina