@B Tender en @Kimi NL : hebben jullie nog met markdevries gesproken over een mogelijke samensmelting met gt3-cup.nl o.i.d.?
Er was van beide kanten wel interessen om eens met elkander mee te rijden, maar over samensmelten hebben we het niet gehad.
Ik heb inmiddels wat snelheid gevonden in de BMW. Kan nu als ik m'n best doe min of meer de ronde van Jimmy in de Audi volgen.
Maargoed dat ik nog even wou oefenen nu... Update nog niet binnen! Dus voor iedereen die dat ook niet heeft, gooi je Xbox alvast aan nu (13 GB). Was m zelf ook helemaal vergeten
Hulde voor een vlekkeloos avondje mannen! Geen restarts, disconnects of wat dan ook Mooi dat je er weer bij was @Rossi46 Zelf wel een lekker avondje gehad. Kon helaas niet testen omdat ik die update nog moest binnen halen, dus moest het doen met de kennis van 2 rondjes hotlap die ik hier met de Huracan gereden had tijdens mijn auto-keuze-test. Race 1 was lekker met pole, winst en FL (volgens mij). Race 2 een race-incidentje in de 2de ronde waardoor ik terug viel naar P8, maar vanaf daar een erg leuke race naar voren gehad! Aanvallen is toch leuker dan verdedigen Uiteindelijk mooi 2de geworden en flink uitgelopen op Tender.
Heb me ook prima vermaakt. IkIrace te weinig en miste daarom net aansluiting met de top. Mijn voorbereiding bestond uit 2,5e lap in een auto waar ik nog nooit in had gereden. Gelukkig is de R8 een vrij simpele auto om goed mee te draaien. Eerste bocht werd ik van de baan gekegeld maar kon mijzelf terugvechten maar P4, dat zijn vaak nog de leukste races. Tweede race netjes P3, zat wel meer in maar maakte teveel fouten. Moet even aan mijn conditie gaan werken. Even paar filmpjes van eerste bocht achter elkaar gezet: https://xboxdvr.com/gamer/beltoon/video/60490179 Met 4 man door de eerste bocht is wel erg enthousiast. De gele BMW (Tender?) aan de binnenkant trekt zich op het laatste moment terug. Denk dat de rode McLaren (cold?) daarom ook niet de apex pakt. Kimi (NSX) stuurt wel in terwijl Cold er nog rijdt en neemt mij mee in zijn spin. Had bij nader inzien gewoon de deur dicht moeten gooien maar had niet verwacht dat er zo hard werd gereden in de eerste bocht. Ben meer van het leven en laten leven, nam de eerste bocht daarom ook erg wijd. Jammer van mijn goede quali en prima start.
Jongens, had er heel graag bij willen zijn gisteren en probeerde de party ook te joinen, maar ik heb dus een soort Xbox Live ban aan mijn broek hangen van een week die vanavond afloopt (opgelopen tijdens Forza 7, iemand heeft mij verlinkt om het zo maar ff te zeggen), waardoor ik o.a geen tekst-en spraakberichten kan versturen. Had daar ff geen rekening mee gehouden. En om nou zonder te kunnen communiceren mee te gaan doen zag ik ff niet zitten. Maar goed, die ban loopt dus vanavond af als het goed is en volgende week ben ik er gewoon weer bij.
Met de BMW wilde het voor geen meter lukken vanavond. Vooral de exits uit de langzame bochten waren dramatisch, al die middenmotors leken veel sneller en makkelijker op het gas te kunnen. Op een gegeven moment had ik twee Lambo's op m'n staart en die moesten bij het uitkomen van een hairpint haast van het gas af om me niet te raken leek het. De Audi's kwamen in het begin van de race ook héél snel dichterbij (en verdwenen vervolgens heel snel aan de horizon). Het hielp niet dat ik zelf ook niet echt foutloos was, maar dat ben ik nog nooit geweest hier. Met 2x P5 mag ik gezien omstandigheden denk ik dus niet héél hard klagen (hooguit een beetje). Desondanks een heel vermakelijk avondje gehad! Zin in Watkins Glenn
Race 1 was een drama. In de laatste 2 minuten voor de start van de race besloten toch op Softs te starten in de hoop dat dit mij een extra 0.3 seconden op zou leveren die ik mistte op de kopgroep. Tijdens de kwalificatie namelijk constant met de balans van de auto aan het vechten. Ik wist dat ik qua racelijnen de pace wel moest hebben. Ik had namelijk die middag nog 2 20 ronden races gereden met de Renault Megane trophy, die qua rondetijden misschien 1,5 seconden off-GT3-pace is. en daar zat ik ook qua rondetijden wel in de kopgroep. Enthousiasme was dus al goed voor de start van race 1, start ging ook lekker richting de eerste bocht maar daar ging het mis. In mijn optiek deed ik zelf niets fout (uiteraard #blessed) maar daar zullen de meningen wel over verdeeld zijn. De eerste foto is vlak na het instuurmoment van Bocht 1. Hier heb ik al een keer ingestuurd waarna ik cold op z'n zijkant raakte. Hier probeer ik de auto dus recht te houden en op dat moment komt beltoon al naar binnen omdat hij ook bocht 1 wel door moet. Ik zit opgesloten met een spin als gevolg. Na de spin 2 rondes met Gold opgereden, waarbij hij als sneeuw voor de zon verdween. Mijn auto voelde zo ruk op softs dat ik besloten had om maar terug naar de pits te gaan om de banden te wisselen. Nog voordat ik bij de pits was weer gespint met een achterstand van dik 30 seconden als gevolg, wat dus op zou lopen naar dik 1 minuut als ik nog banden zou gaan wisselen. Dus toen besloten om te stoppen met de race en de race via de monitor te volgen. Voor mij was er toch geen eer te behalen. Cold en Jimmy reden erg lang met elkaar mee, erg leuk om te zien hoe de rempunten van de McLaren een stuk later liggen dan de Lambo en hoe snel de Lambo uitloopt bij uit-accelereren. Voor race 2 de hard slicks er weer onder gegooid en dat was een goede call. Echt een leuke race gehad! Pace was voor de NSX best wel oke, hoewel ik nog wel durf te spreken van een foute auto keuze, voelde de auto solide en kon ik zowaar vechten om posities. 4 of 5 ronden lang met Jimmy lopen vechten om Positie nr.3 wat een erg leuk gevecht was. Kon hard blocken en zijn aanvallen afzwakken voordat hij ze in kon zetten. Pitsstop ging echt dramatisch. Besloten om geen banden te wisselen omdat ik toch op Hards reed. Allereerst reed ik veel te vroeg 60km/h voor de pitingang. toen mistte ik mijn pits en liet ik de auto afslaan bij het wegrijden. Een goede 20 seconden verloren. Aan het einde van de pitsstops kwam Tender naar buiten, waar ik netjes voor kwam en vanuit daar redelijk comfortabel naar de finish gereden. Pace was goed en oprecht genoten van de auto/baan. Met een 1.44.8 toch nog in de 44-ers gedoken in de laatste ronde van de race, iets dat voor deze auto echt het maximale was. Daarom ook redelijk content met P4.
Was ook gewoon eerste bocht race incident maar ben wel van mening dat jij de enige was die het kon voorkomen. Je had gewoon geen goede positie en neemt bijzonder veel risico. Ach dat hoort er ook bij. Leuke aan GT3 is dat je best wat contact mag maken. Tikte nog Hills aan in de ronde die volgde, hij ging van zijn gas af in een bocht die voor mij altijd vol gas is. Gelukkig stond schade uit
Jep, ik ging daar voor de voorzichtige route. Ik kon alleen die binnenkant houden als ik wat later zou remmen, maar dan zou ik door de hogere snelheid niet meer netjes een binnenbocht hebben kunnen aanhouden en kegelde ik Cold & Co waarschijnlijk van de baan.
Niet mee eens, wil absoluut geen vete ontketenen ofzo hoor. - Zeker ten opzichte van jouw positie zit ik beter. Jij zit echt helemaal aan de buitenkant en kunt geen kant op. - Ik zit in het zelfde schuitje t.o.v Cold, die jij hebt ten opzichte van mij. Ik kon ook geen kant op (behalve remmen). - Vanwege het feit dat de eerste 2 bochten naar rechts gaan en ik ten opzichte van jou de binnenkant bekleed, had ik na de bocht mijn auto in de betere positie gehad waarbij ik je in de volgende bocht zou kunnen uitremmen. Dus zag ik geen enkele reden om te liften/ruimte te maken. Deze punten zijn ook van toepassing op Cold en mijn situatie. Cold zit t.o.v. mij beter, ook met perspectief in de volgende bochten. Dus dat niemand lift is heel logisch.
Als we naast elkaar rijden ben ik het met je eens maar je zit echt net, maar dan ook net, op mijn achter bumper. Mijn fout is dat ik niet direct de deur dicht gooi. Die fout maak ik bij jou niet nog een keer