Volgens mij zei ik ook niets persoonlijks, ik zei alleen wat ik van deze wagen vindt en wat me plannen voor deze cup zijn. Deze wagen bevalt mij niet, en de kopgroep haal ik toch niet meer bij dus is voor mij deze cup al vergooid.. volgende cup is het mis weer iemand anders die problemen heeft. Val na mijn weten niemand persoonlijk aan. Dus beetje jammer dat er dan zo gereageerd moet worden Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
Als je de "Engine Braking" aanpast, is dat nerveuze bij het aanremmen er prima uit te halen. Rossi doet een constatering, waarbij hij (naar mijn mening) heel netjes verwoord wat hem opvalt. Ik herken dan ook geen persoonlijke aanval in zijn tekst.
Het is ook geen persoonlijke aanval? @Rossi46 geeft alleen een opmerking over hoe je betere resultaten kan halen en hoe het leuker voor jezelf te maken. Oh, wat hierboven dus wordt gezegd.
Mijn probleem is meer dat ik totaal geen gevoel meer heb.. In ac reed ik me ronden met elke wagen zonder welk assist dan ook + is het ( semi) pro niveau in de groep behoorlijk gestegen (en die van mij gezakt na een half jaar niet racen) . Hier moet ik bijna alles aanzetten om maar een beetje gevoel te krijgen. Zoals ik al aangaf deze bak ligt mij gewoon niet en dat zeg ik ook gewoon. Kan niet altijd alles hebben dat weet ik ook wel, maar kan dacht ik ook wel gewoon zeggen wat ik er van vindt Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
was niet persoonlijk op rossi.. Beter had ik @Kimi NL dus moeten taggen hoe hij reageerde op mijn mening. Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
Met alle hulpjes aan verdwijnt bij mij juist al het gevoel. Auto is veel levendiger met bijvoorbeeld TCS uit, en de rondetijden hebben er (zolang ik de auto op de baan weet te houden) ook baat bij.
Tc uit was geen succes.. Elke bocht is de achterkant van de wagen wel een keer als eerste uit gekomen.. Dan is de lol er wel snel af na een aantal ronden Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
Al geprobeerd om de voorkant wat stijver en de achterkant wat slapper te maken? Op Brno is de auto nog iets gevoeliger hiervoor dan op Fuji. Mocht ik de komende weken een setup gevonden hebben die lekker stabiel is, dan wil ik hem graag met je delen hoor.
Ik vond tijdens Race 1 het rijden met TCS aan echt kloten. Maar vanwege mijn slechte Kwalificatie en practise had ik niet het gevoel dat ik zonder TCS het kon bewerkstelligen. In Race 2 toch voor TCS uit gegaan, wat een verschil is dat.
Idem hier, het was dat ik in ronde 1 race 2 autogespot niet meer kon ontwijken en gelijk schade had waardoor ik moest pitten. Maar zonder tcs rijdt hij veel lekkerder, al moet je inderdaad wel oefenen wanneer je volgas kunt geven en anticiperen wanneer je iets moet liften, volledig liften levert ook lift-off oversteer op in bochten met camber zoals op Brno. Dat moet je dus echt wel even oefenen om te weten welke bochten dit zijn en dan valt er prima te rijden met de Cayman lijkt me.
Heeft het tunen echt zoveel effect? Racer was weer iets sneller maar die rijdt ook gewoon vaker (met dit wagentje). Uiteindelijk met standaard set up redelijk eenvoudig naar P2 gereden.
Tunen is voor mij een manier om de auto voorspelbaarder te maken. Hoe voorspelbaarder, hoe sneller/constanter ik ben.
Het leuke is dat ik in het filmpje van de eerste race echt de auto proberen onder controle te houden. In Race 2 ging het makkelijker.
Niet zozeer sneller, wel veiliger. Die uitglijers die veel mensen in bocht 1 en 3 maakte kun je er een beetje uit tunen. Aanremmen bocht 2 in Brno is er ook zo eentje waar de kont héél graag de voorkant voorbij wil.
Ik heb zaterdag een uurtje geoefend ofzo, zo goed als standaard setup met traction control uit. Kleine beetjes die ik heb veranderd zijn inderdaad om meer consistentie te krijgen, niet zo zeer snelheid.
@Kimi NL wil je mij van de lijst afhalen? Uitwerking examenopdrachten gaat zo veel tijd inzitten dat voorbereiding eigenlijk onmogelijk wordt. De tijd die ik dan aan racen spendeer lijkt me geen toegevoegde waarde voor de cup met mogelijke schades tot gevolg. Voor jullie niet leuk, voor mij ook niet.
Officiële berichtgeving van de Raceleiding m.b.t Racesituaties tussen @Beltoni en @Jimmy J. Situatie 1: De raceleiding acht, na overleg, Jimmy verantwoordelijk voor het veroorzaken van dit ongeval. Ondanks dat beide auto's op het zelfde punt van de baan remmen, is de achterop komende auto niet in staat uit te wijken voor de ingezette racelijn van de voorganger, met als gevolg dat er een botsing plaats vind. Meerekenend met het feit dat Jimmy ook gebruik maakt van Cockpitview en geen/weinig zicht heeft op het gene dat rechts(achter) van hem gebeurd, begrijpt de raceleiding het niet nemen van een uitwijkmanoeuvre naar rechts. Echter had hij in deze situatie wel kunnen kiezen voor het later insturen van de bocht en achter Beltoon langs te gaan. Deze situatie had door Jimmy voorkomen kunnen worden, en daardoor acht de raceleiding Jimmy ook schuldig aan dit ongeval. Situatie 2: De raceleiding beoordeeld deze situatie als "race-ongeval". De door beide coureurs ingezette racelijnen in deze situatie (een langzame auto + een crash voor hen) is beide als logisch te bestempelen. In het geval van Beltoon is dit de lijn tussen de auto's door, vanwege zijn hogere snelheid. in het geval van Jimmy is dit de lijn om de langzaam rijdende Porsche heen. Een pech geval dat niet voorkomen kunnen worden, zonder te remmen. Beide coureurs hebben met hun beperkte zicht geen reden tot remmen en kiezen de voor hen logische oplossing. De hierdoor ontstane botsing is te betreuren, maar er is niet sprake van opzet of het foutief inschatten van de situatie. Situatie 3: Deze situatie maakt de noodzaak voor het instellen van je "spotter" mooi zichtbaar. Jimmy knijpt hier de achteropkomende Beltoon meermaals, maar wel fair. Dit is het racen dat nooit mogelijk was in Pcars1 vanwege het gevaar tot plakken. Jimmy maakt de ruimte krap, maar wel groot genoeg voor Beltoon. Deze situatie levert ook één slachtoffer op en gezien het feit dat het dit keer Jimmy betreurd, waarbij de vorige situatie Beltoon het slachtoffer was, zie ik geen reden om iemand hier als aanstichter aan te wijzen en/of te bestraffen. Eindoordeel: Uitgaande van deze 3 situaties kom ik tot de conclusie dat enkel in situatie 1 iets voorkomen had kunnen worden. Situatie 2 en 3 heffen elkaar qua uitkomst op en dus ga ik voor die 2 situaties geen straffen toekennen. Voor het veroorzaken van een crash in situatie 1 geef ik @Jimmy J. dan ook de éérste en tevens laatste officiële waarschuwing. Bij een volgend en/of vergelijkbaar vergrijp, zal Jimmy een +10 seconden penalty worden toegewezen op bij op de racetimer aan het eind van de eerst volgende race. Gebeurd dit tijdens de laatste race, zal deze penalty achteraf worden toegevoegd op de resultaten van de laatste race. Deze penalty's staan los van de in-game penalty's en kunnen tot 1 week na het einde van dit kampioenschap kunnen worden toegekend. Leermoment van de middag: ZET JE SPOTTER AAN IN DE SETTINGS!!!
De standaard is in ieder geval gezet, 2 keer iemand van de baan tikken is een waarschuwing. Ben wel heel benieuwd hoe situatie 2 en 3 elkaar opheffen.