1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS GT4 - Porsche Cayman Cup | #1

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Kimi NL, 2 okt 2017.

  1. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Volgens mij zei ik ook niets persoonlijks, ik zei alleen wat ik van deze wagen vindt en wat me plannen voor deze cup zijn. Deze wagen bevalt mij niet, en de kopgroep haal ik toch niet meer bij dus is voor mij deze cup al vergooid.. volgende cup is het mis weer iemand anders die problemen heeft. Val na mijn weten niemand persoonlijk aan. Dus beetje jammer dat er dan zo gereageerd moet worden

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
  2. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.740
    Niemand valt jou ook persoonlijk aan?
     
  3. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Als je de "Engine Braking" aanpast, is dat nerveuze bij het aanremmen er prima uit te halen.

    Rossi doet een constatering, waarbij hij (naar mijn mening) heel netjes verwoord wat hem opvalt. Ik herken dan ook geen persoonlijke aanval in zijn tekst.
     
  4. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Het is ook geen persoonlijke aanval? @Rossi46 geeft alleen een opmerking over hoe je betere resultaten kan halen en hoe het leuker voor jezelf te maken.

    Oh, wat hierboven dus wordt gezegd.
     
  5. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Mijn probleem is meer dat ik totaal geen gevoel meer heb.. In ac reed ik me ronden met elke wagen zonder welk assist dan ook + is het ( semi) pro niveau in de groep behoorlijk gestegen (en die van mij gezakt na een half jaar niet racen) . Hier moet ik bijna alles aanzetten om maar een beetje gevoel te krijgen. Zoals ik al aangaf deze bak ligt mij gewoon niet en dat zeg ik ook gewoon. Kan niet altijd alles hebben dat weet ik ook wel, maar kan dacht ik ook wel gewoon zeggen wat ik er van vindt

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
  6. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    was niet persoonlijk op rossi.. Beter had ik @Kimi NL dus moeten taggen hoe hij reageerde op mijn mening.

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2017
  7. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Met alle hulpjes aan verdwijnt bij mij juist al het gevoel. Auto is veel levendiger met bijvoorbeeld TCS uit, en de rondetijden hebben er (zolang ik de auto op de baan weet te houden) ook baat bij.
     
  8. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Tc uit was geen succes.. Elke bocht is de achterkant van de wagen wel een keer als eerste uit gekomen.. Dan is de lol er wel snel af na een aantal ronden

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
  9. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.740
    Al geprobeerd om de voorkant wat stijver en de achterkant wat slapper te maken?

    Op Brno is de auto nog iets gevoeliger hiervoor dan op Fuji. Mocht ik de komende weken een setup gevonden hebben die lekker stabiel is, dan wil ik hem graag met je delen hoor.
     
  10. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik vond tijdens Race 1 het rijden met TCS aan echt kloten. Maar vanwege mijn slechte Kwalificatie en practise had ik niet het gevoel dat ik zonder TCS het kon bewerkstelligen. In Race 2 toch voor TCS uit gegaan, wat een verschil is dat.
     
  11. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.151
    Idem hier, het was dat ik in ronde 1 race 2 autogespot niet meer kon ontwijken en gelijk schade had waardoor ik moest pitten. Maar zonder tcs rijdt hij veel lekkerder, al moet je inderdaad wel oefenen wanneer je volgas kunt geven en anticiperen wanneer je iets moet liften, volledig liften levert ook lift-off oversteer op in bochten met camber zoals op Brno. Dat moet je dus echt wel even oefenen om te weten welke bochten dit zijn en dan valt er prima te rijden met de Cayman lijkt me.
     
  12. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Heeft het tunen echt zoveel effect? Racer was weer iets sneller maar die rijdt ook gewoon vaker (met dit wagentje). Uiteindelijk met standaard set up redelijk eenvoudig naar P2 gereden.
     
  13. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Tunen is voor mij een manier om de auto voorspelbaarder te maken. Hoe voorspelbaarder, hoe sneller/constanter ik ben.
     
  14. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Het leuke is dat ik in het filmpje van de eerste race echt de auto proberen onder controle te houden. In Race 2 ging het makkelijker.
     
  15. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.740
    Niet zozeer sneller, wel veiliger. Die uitglijers die veel mensen in bocht 1 en 3 maakte kun je er een beetje uit tunen. Aanremmen bocht 2 in Brno is er ook zo eentje waar de kont héél graag de voorkant voorbij wil.
     
  16. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik heb zaterdag een uurtje geoefend ofzo, zo goed als standaard setup met traction control uit. Kleine beetjes die ik heb veranderd zijn inderdaad om meer consistentie te krijgen, niet zo zeer snelheid.
     
  17. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    :D
     
  18. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    @Kimi NL

    wil je mij van de lijst afhalen? Uitwerking examenopdrachten gaat zo veel tijd inzitten dat voorbereiding eigenlijk onmogelijk wordt. De tijd die ik dan aan racen spendeer lijkt me geen toegevoegde waarde voor de cup met mogelijke schades tot gevolg. Voor jullie niet leuk, voor mij ook niet.
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  19. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Officiële berichtgeving van de Raceleiding m.b.t Racesituaties tussen @Beltoni en @Jimmy J.
    Situatie 1:


    De raceleiding acht, na overleg, Jimmy verantwoordelijk voor het veroorzaken van dit ongeval. Ondanks dat beide auto's op het zelfde punt van de baan remmen, is de achterop komende auto niet in staat uit te wijken voor de ingezette racelijn van de voorganger, met als gevolg dat er een botsing plaats vind.

    Meerekenend met het feit dat Jimmy ook gebruik maakt van Cockpitview en geen/weinig zicht heeft op het gene dat rechts(achter) van hem gebeurd, begrijpt de raceleiding het niet nemen van een uitwijkmanoeuvre naar rechts. Echter had hij in deze situatie wel kunnen kiezen voor het later insturen van de bocht en achter Beltoon langs te gaan.

    Deze situatie had door Jimmy voorkomen kunnen worden, en daardoor acht de raceleiding Jimmy ook schuldig aan dit ongeval.

    Situatie 2:


    De raceleiding beoordeeld deze situatie als "race-ongeval". De door beide coureurs ingezette racelijnen in deze situatie (een langzame auto + een crash voor hen) is beide als logisch te bestempelen.

    In het geval van Beltoon is dit de lijn tussen de auto's door, vanwege zijn hogere snelheid.
    in het geval van Jimmy is dit de lijn om de langzaam rijdende Porsche heen.

    Een pech geval dat niet voorkomen kunnen worden, zonder te remmen. Beide coureurs hebben met hun beperkte zicht geen reden tot remmen en kiezen de voor hen logische oplossing. De hierdoor ontstane botsing is te betreuren, maar er is niet sprake van opzet of het foutief inschatten van de situatie.

    Situatie 3:


    Deze situatie maakt de noodzaak voor het instellen van je "spotter" mooi zichtbaar. Jimmy knijpt hier de achteropkomende Beltoon meermaals, maar wel fair. Dit is het racen dat nooit mogelijk was in Pcars1 vanwege het gevaar tot plakken. Jimmy maakt de ruimte krap, maar wel groot genoeg voor Beltoon.

    Deze situatie levert ook één slachtoffer op en gezien het feit dat het dit keer Jimmy betreurd, waarbij de vorige situatie Beltoon het slachtoffer was, zie ik geen reden om iemand hier als aanstichter aan te wijzen en/of te bestraffen.

    Eindoordeel:
    Uitgaande van deze 3 situaties kom ik tot de conclusie dat enkel in situatie 1 iets voorkomen had kunnen worden. Situatie 2 en 3 heffen elkaar qua uitkomst op en dus ga ik voor die 2 situaties geen straffen toekennen.

    Voor het veroorzaken van een crash in situatie 1 geef ik @Jimmy J. dan ook de éérste en tevens laatste officiële waarschuwing. Bij een volgend en/of vergelijkbaar vergrijp, zal Jimmy een +10 seconden penalty worden toegewezen op bij op de racetimer aan het eind van de eerst volgende race. Gebeurd dit tijdens de laatste race, zal deze penalty achteraf worden toegevoegd op de resultaten van de laatste race.

    Deze penalty's staan los van de in-game penalty's en kunnen tot 1 week na het einde van dit kampioenschap kunnen worden toegekend.

    Leermoment van de middag:
    ZET JE SPOTTER AAN IN DE SETTINGS!!!
     
    Dave 130R, sv3nnie, DutchOwnage en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    De standaard is in ieder geval gezet, 2 keer iemand van de baan tikken is een waarschuwing.

    Ben wel heel benieuwd hoe situatie 2 en 3 elkaar opheffen. :lol:
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2017

Deel Deze Pagina