1 keer iemand van de baan tikken is een waarschuwing. (sit. 1). 1x een race ongeval waar jij de dupe van bent (sit. 2). 1x een race ongeval waar hij de dupe van is. (sit. . Situatie 2 had ook voorkomen kunnen worden als jij van je gas af was gegaan, je komt immers van achteren en dus zit jij sowieso fout. Maar omdat dit een situatie is waarbij 2 dingen gebeuren, namelijk: 1. Een langzaam rijdende auto. 2. 2 auto's die voor jullie rijden raken elkaar. De reactie van Jimmy is volstrekt normaal. De langzaam rijdende auto zit immers aan de rechterkant, dus daar wil hij omheen. Dat jij voor het gat gaat is ook volstrekt logisch, met als gevolg dat jullie elkaar helaas raken. Voor deze situatie heb je een aantal mogelijke oplossingen gehad: 1. Jij gaat voor het gat, Jimmy remt voor de langzame auto. 2. Jij remt voor een uitwijkende Jimmy waardoor jij gehinderd wordt maar wel je weg ongeschonden kunt vervolgen. 3. Jimmy klapt vol op de langzaam rijdende auto (die heel netjes naar rechts gaat), jij blijft hierbij ongeschonden en kunt je race voortzetten. 4. Jullie remmen beide voor de zelfde situatie en er veranderd helemaal niets. Dat jij kiest voor het gat is net zo logisch als het feit dat Jimmy die auto probeert te ontwijken. Dat jullie elkaar daarbij raken is het gevolg van jullie individuele beslissing. Daar kan een ander niets aan doen. Had jij vooraf gezegd: "Jimmy, waarom wacht je niet?" had ik het een hele andere discussie gevonden. Jij verwijt hem een 'foutieve' beslissing in situatie 2, waarbij jouw eigen beslissing 'goed' is. En ik stel hier enkel de beoordeling 'goed' of 'fout' ter discussie. Ik vind namelijk dat jullie beide OF fout, OF goed zitten. De enige reden dat ik situatie 3 behandeld heb, is omdat jij het filmpje heb gemaakt en er een verhaal bij hebt getypt. Als ik die buiten beschouwing had gelaten, had je mij daarop gewezen bij het uitdelen van de waarschuwing. Situatie 3 vind ik namelijk het helemaal niet waard om te jureren, gezien dit 'knijpen' heel netjes gebeurd met voldoende ruimte voor jou. Preken wij sinds PCars1 dat het plakken het close racen negatief beinvloed, hebben we eindelijk een plakvrije game, gaan wij dan zeiken dat er close wordt geraced? Dat hij daar spint is zijn fout, hij komt op de curbs en spint. Dat hij jou bijna meeneemt kan hij niets aan doen. Kortom, situatie 1 is zijn schuld (daarvoor krijgt hij de waarschuwing) Situatie 2 is het gevolg van jullie eigen beslissing en daardoor bestraf ik er niemand mee. Qua strafmaatregel had ik voor de volgende dingen kunnen kiezen: - Een tijdstraf bovenop zijn racetimer in Race 1. Dit was een raar gebaar geweest, gezien hij bijna achteraan gefinished is. Als ik dat had gedaan, was het in jouw ogen ook niet eerlijk geweest. - Als ik hem de tijdstraf in race 2 had gegeven, dan was ik daar zelf de enige winnaar in geweest. Erg doorzichtig als je het mij vraagt. - Geef ik hem een gridpenalty voor Race 1 in Brno, dan weet ik niet hoe ik dat in z'n werking moet stellen na het kwalificeren. - Geef ik hem een gridpenalty voor Race 2 in Brno (dat hij achteraan moet starten), dan is het weer belachelijk omdat alle snelle jongens achterin starten en hij waarschijnlijk goed met hen meekomt en hem niet echt straf. Daarom heb ik (in overleg) gekozen voor deze waarschuwing. Heb je nog meer vragen?
Situatie 2: ik de langzamere auto uiteraard, ik zag de club aan komen op de kaart. Op dat moment in de lange bocht naar rechts, het moment gekozen om iedereen voorbij te laten gaan. Geprobeerd zoveel mogelijk rechts te rijden. Excuus voor het gevolg, maar durfde het ook niet op na de korte knik links af aan te laten komen. Excuus normaals voor de iets wat ongemakkelijke plek. @Kimi NL race 2 in fuji heb ik 2 punten gekregen. Ik was wel 9e op de lijst... maar ik was gediskwalifceerd... te hard pitstraat binnen rijden... Dus denk niet dat ik recht op punten heb
Helder verhaal @Kimi NL. En het belangrijkste van allemaal denk ik: ik heb zelf niks met de acties gewonnen, en heb absoluut mijn lesje geleerd. Het was geen wanhoopspoging om Beltoon in te halen, maar gewoon een inschattingsfout. Ik sta op scherp in Brno en ga zorgen dat het daar goed komt
Bedankt voor de moeite Kimi, van mij mochten de stukjes tekst wel wat korter. Baal gewoon dat de race zo moet beginnen, ook al was hij een stuk leuker dan de verschrikkelijk saaie race 2. Eerste actie is natuurlijk gewoon dom en het is dan ook jammer dat hij gelijk roept dat zijn voorganger te langzaam gaat. Bij de andere twee situaties was er niets aan de hand geweest als Jimmy zijn lijnen beter had gekozen. Penalties kunnen me eigenlijk, net als het klassement, gestolen worden. Gewoon leuk, competitief racen met respect voor elkaar staat voor mij voorop. Discussie klaar.
Multi class is ook gaaf,al heb je 16 man in een cup dan doe je 8 mensen in de LMP2 en 8 mensen in de GTE of 8 mensen GT3 en 8 mensen in de GT4 Verstuurd vanaf mijn SM-J710F met Tapatalk
Op zich wel geinig idee, maar dan wel graag combineren met een PRO/AM-klassement. De PRO rijders in de GT4 en de AM rijders in de GT3
Zullen we een Pro/AM licentie even proberen op een woensdagavond of iets dergelijks? lijkt mij wel gaaf.
Vrees dat als je het klassement op gaat delen dat dit het niet perse leuker maakt. Zondag eindigen we met 8 of 9 man. Nauwelijks genoeg voor 1 klassement. Denk dat we eerder de structuur van cups aan moeten passen. Meer onderscheid tussen sprint races en endurance. Nu hebben we per avond twee middellange races die na een paar rondes voor het gros van het veld al zijn beslist. Denk dat we daar meer plezier uit kunnen halen dan door het aanpassen van de klassementen.
Filmpjes van het nabeschouwing/cooldown-traject van de race mogen hier ook wel gepost worden toch? ^Hier rijdt ik m'n auto vakkundig aan puin op een uitstekend randje. @Racerblade01, zoals je ziet raakte je me niet aan hiervoor ^Mijn valse start leidde tot een kettingreactie van valse starts. Uiteindelijk hebben we met drie man (bewonderend) toegekeken hoe @Jimmy J. z'n RX-Lite over de natte track manouvreerde. ^Ligt ondergetekende éindelijk, na al het bovenstaande, eens op een kansrijke positie, leg ik de auto op z'n zijkant in de ALLERLAATSTE bocht.
^^ @B Tender ender: Wat voelde ik me daar een koe....Tender vertrekt bij het allereerste rode lichtje? En ik knal er gelijk achteraan??? Gelukkig was Racer ook zo'n sukkel --> Jimmy HELD! Eindelijk ben ik sinds Fuji gegrepen door PC2….., Hoe vaak ik wel niet op het punt stond om toch weer Assetto te installeren en lekker rondjes te rijden,….en nu rijdt PC2 voor mij prima! Was het de update? Toch de extra tijd die ik erin stopte of een per ongeluk goede setup? Ik weet het niet maar ik ben iig weer “hooked” Deze cup, rustig aan doen om te kijken hoe het e.e.a. allemaal werkt met de setups, pitstops en het weg gedrag. Ik was iig blij dat de lobby veel stabieler was en dat ik niet in de pit bleef hangen zoals vorige week heat 1 op Zolder. Bij de start van heat 1 rustig aan gedaan, geen gekke dingen en liever een plaatsje verliezen dan met veel risico er 1 winnen. Cold kwam me voorbij en Art ook. Daarna geen druk vanachter en ook niet dichter bij kunnen komen naar voren. Gewoon lekker uit gereden. Heat 2, een paar vreemde momenten, bij de start in 1 keer een bord dat midden op de weg stond? (zag ook dat dat in de replay van heat 1 ook was? Iemand anders dat ook gehad?) en Jimmy die links en in 1 keer voor het aanremmen van bocht 1 in mijn motorkap zat? Kon hem niet ontwijken en full lock zijn achterkant aangetikt. Nogmaals excuus en vervelend, of dat nu verbinding of lagg was??? Ikzelf had veel aero schade aan de voorkant en meteen maar de pit ingedoken. Na Cold de pit in voor Cold er weer uit!! Go Crew Go Crew!! Toen eigenlijk tot 2 rondes voor de finish constant gevecht met hem gehad. Inderdaad Racer die voorbij kwam met de blauwe vlag was spannend, Cold die meteen mee dook achter racer en ik dus die plek kwijt weer kwijt was aan Cold. Toen druk opbouwen bij Cold en wachten op het foutje dat kwam J, er weer voorbij en uiteindelijk de schuiver van Cold in de voorlaatste ronde. Toen rust en cruisen……zweten. Heb nu al zin in Brno….. Kimi! GOED BEZIG!! Mooie Foto's Gold
Ik heb werkelijk geen idee wat hier gebeurde. Ik stuurde rustig in en kreeg rond de apex van bocht 1 ineens een tets op de achterkant. Maar zoals ik al zei: foutje (of lag misschien wel) kan gebeuren. M'n stuur stond nog recht en ondanks dat ik veel tijd verloor, was het te weinig om een pitstop voor in te plannen. Hierdoor uiteindelijk met Tender (die soortgelijke schade had) en later nog met Kimi een spannend gevecht gehad. Jammer dat Racer en Beltoon aan de horizon verdwenen, maar 't is niet anders. No harm done
Mijn voorkeur zou dan echt uitgaan naar endurence tov sprint omdat er dan meer strategie bij komt kijken evenals dat niet de snelste wint maar degene met de minste fouten/ meest constante rondes. Tevens heb je meer tijd om je inhaal poging te plannen waardoor de kans op schade door anderen wel kleiner is + door de verschillende strategieën kun je in theorie ook meer snelheidsverschil krijgen waardoor inhalen en verdedigen heel anders kan worden (door bijv. verschillende compounds) + weersverandering of dacht/nachtcyclus kan een veel grotere invloed hebben waardoor het klassement diverse kan worden. De tijd die mensen erin kunnen steken zal bij beide toch beslissend zijn op dit moment, degene die het meeste oefent rijdt nu toch ook meer vooraan en door voorgaande punten kan dit wel anders zijn als iemand een foute keuze maakt bij de omstandigheden.
Endurance gaan we meemaken op Laguna Seca. Een baan die we allemaal goed kennen en 1,5 uur racen zal voor sommige ook niet echt een makkie zijn. Als dat bevalt gaan we gewoon een endurance cup maken.