Je spreekt jezelf hierin tegen. Rijders welke veel - willen - oefenen hebben tijdens een endurance race juist voordeel, omdat ze ook in verschillende omstandigheden kunnen testen. Een sprint race is eenzijdiger, waardoor de desbetreffende ervaring minder zwaar telt. Verder kunnen we van alles gaan proberen, maar in de praktijk zie je toch altijd dezelfde namen voorin rijden. Een PRO/AM-klassement maakt daar - gedeeltelijk - een eind aan. Juist ook in afwijkende auto's, zodat de AM rijders daadwerkelijk voorin rijden. Ook wel een beetje een lage opmerking naar @Racerblade01 trouwens. Die wint tot nu toe vooral omdat 'ie gewoon super goed kan racen én constant rijdt.
Dan moet je de zin wel helemaal lezen @Rossi46 Hij zegt "meer" vooraan. Waarmee hij bedoelt dat hoe meer je oefent hoe verder je in het kop van het veld mee kan doen. Hij zegt dus niet dat Racer het meeste oefent. Hij zegt dat de kop meer ervaring/geoefend heeft met de huidige auto en als ik de player-statistieken bekijk tussen mensen uit mijn friendlist, dan heeft hij gewoon gelijk.
Wat is de toegevoegde waarde van een pro en een am kampioenschap? Dat er dan twee kampioenen zijn, een snelle en een langzamere, nadat ergens een arbitraire lijn getrokken is wie in welke categorie valt.. Waarom dan geen drie kampioenschappen, of vijf, of zestien, zijn we allemaal kampioen. Denk dat de meesten hier snachts niet slechter slapen als ze zich geen kampioen kunnen noemen na afloop vd cup, en dat dat helemaal geldt voor degenen die doordeweeks misschien net wat minder oefenen en/of (daardoor?) wat minder vaak vooraan rijden. Vind dat pro am beetje rubberstoeptegelgeneratie-achtig, en een oplossing voor een niet bestaand probleem.. Nb: ik zie pro/am hierboven volledig los van multiclass racing. Dat is iets totaal anders.
Onzin. Ik had voor Zolder een half uurtje geoefend en reed het hele veld aan snot in de quali. In de race kwam ik tekort door de standaard bandenspanning, al wist ik in race 1 van een totaal kansloze positie met 15 seconde achterstand op het hele veld naar positie 3 te rijden (mede door jouw benzineprobleem overigens). Met het bovenstaande wil ik niet zeggen dat ik de nieuwe Schumacher ben, maar wel dat de stelling niet klopt. We zien iedere cup dezelfde mensen voorin zitten. Deze kunnen gewoon beter racen. Punt. Heeft niets met oefenen te maken. Ik hoop van harte dat de iets minder getalenteerde rijders daar geen probleem mee hebben, want zonder hen is er voor de snelle jongens ook geen reet meer aan. Anders gezegd; iedereen is van evenveel 'waarde'. Juist daarom ben ik voor zo'n PRO/AM-klassement. Dat is de enige wijze om - artificieel - een schifting te krijgen in de race en het klassement. Geeft voor de iets mindere goden ook een andere dimensie aan het racen, als het echt om de hoogste trede van het klassement gaat. Al merkt @Beltoni terecht op dat we daarvoor wel met voldoende rijders moeten zijn.
No harm done hoor. Dat gaat wel een beetje samen. Pro/am én in dezelfde klasse rijden zie ik ook geen toegevoegde waarde in. Maar als je multiclass gaat rijden lijkt het me wel handig dat spelers van vergelijkbare snelheid in dezelfde auto's gaan zitten. Of je doet multiclass, maar dan dat de klassen wel van vergelijkbare snelheid zijn. Bijvoorbeeld GTE/GT3, met de snellere deelnemers in de iets langzamere GT3's, lijkt me ook wel leuk.
Mijn opmerking was vooral een poging om uit te leggen dat variatie in omstandigheden kunnen leiden tot een afwisselender klassement en dat qua motivatie mijn voorkeur daarom uitgaat naar endurence. Hoe meer verschillende mensen voorin mee kunnen doen hoe beter het me lijkt. Dan kun je inderdaad kiezen voor een verschillend klassement zoals Pro/Am met de kans op te weinig deelnemers aan het eind (zoals we in het verleden ook wel met 8-10 man geëindigd zijn in cups. In een sprint race kan een klein incident al voor grote verschillen zorgen met bij behorende frustratie, daarom lijkt mij dat een mindere optie. Maar dit is mijn voorkeur.
Even een topic aanmaken voor een probeersel op een doordeweekse avond? Moeten we wel met 10 man minimaal zijn ongeveer denk ik
Bedoel ook niet het een of het ander. Meer een combinatie van. Een race van 3 kwartier zit er net tussenin. Kan ook leuk zijn, dat zeker. Maar omdat er geen strategie bij komt kijken worden ontstane gaten vaak niet meer opgevuld. Dan wordt het meer rondjes rijden ipv racen. Uitzonderingen daar gelaten, afgelopen race (#2) was het gevecht voor P3 volgens mij wel leuk. Ben benieuwd naar Laguna Seca, dat gaat wel pittig worden. Heb er met PC2 nog niet gereden, bij PC1 was het zand gewoon lava. Als je dan in een langdurig gevecht belandt kan het behoorlijk uitputtend zijn, vermoed ik.
Ik denk dat we later ook wel met verplichte pitstops gaan werken, maar dat was voor een 1ste cup nog even too much. pCars 1 had daarin de nodige bugs namelijk. Lijkt in dit deel wel goed te zitten trouwens, ook qua strategie
Eindelijk naar lange tijd hard rijden en niet crashen heb ik dan eindelijk mijn upgrade Verstuurd vanaf mijn SM-J710F met Tapatalk
Ik ontdekte dat m'n replay van race 2 op Fuji toch is opgeslagen, ondanks de foutmelding die ik tijdens het opslaan kreeg. Zal vanavond eens rondje 1 terugkijken, en nagenieten van battles met @GoldPwnageNL en @Jimmy J. .
Zoekend in je tekst realiseerde ik mij dat ik je enkel gevolgd ben en nooit met je gevochten heb tijdens race 2.