1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS GT4 - Porsche Cayman Cup | #1

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Kimi NL, 2 okt 2017.

  1. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Volgens mij ligt het ook gewoon aan de auto. Heb P5 en P4 gereden maar nooit het gevoel gehad dat ik de auto onder controle heb. Elke bocht is een soort damage control.
     
    loyallronin vindt dit leuk.
  2. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Hmmm ik kan er redelijk mee gooien en smijten, ook na 3 kwartier nog? Zie ook het eindgevecht met Rossi! Rossi zelf blaasde ook hard tot het eind. Denk dat de sleutel hem vooral in het remmen zit.


    EDIT: Ik heb zelf niet met m'n differentieel gespeeld... maar wellicht kan het Differentieel-coast-waarde helpen met het bestrijden van lift-off overstuur?
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2017
  3. LapjeNL70

    LapjeNL70 Active Member

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    120
    Ik snap dat schelden ook niet goed. Je bent dit toch aan het doen om leuk met elkaar online te racen. Ik liet mij niet verrot schelden in mijn vrije tijd (nooit trouwens).
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  4. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    3.742
    Er werd niemand verrot gescholden. Er was vooral haat op het incident, niet op een persoon.

    Tuurlijk is het een spel, maar het is wel iets waar iedereen (en zeker Kimi met dit hele topic + briefings) veel tijd in stopt. Het is dan gewoon frustrerend als het in ronde 1 zonder echte reden 'klaar' is. Daar mag best op gevloekt worden :)
     
    B Tender en LapjeNL70 vinden dit leuk.
  5. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Het was absoluut niet op de persoon, maar op het voorval. Nu is dat niet bedoeld om het goed te praten, want het is gewoon onacceptabel gedrag.
    Je moet ook niet denken dat het elke week zo gaat, maar bij een situatie zoals deze is het wel redelijk veel voorkomend dat er even gescholden wordt. (en ik ben echt niet de enige).

    Daarnaast: Ik kan absoluut niet tegen mijn verlies en als de kans op een goed resultaat aan het begin van een 45 minuten durende sessie al vervlogen is door een fout van een ander (op het moment van racen), zeker omdat ik heel bewust bezig was met de positie van de ander. Dan knap ik.

    Ik weet namelijk dat Loyall met de chase-cam rijd en ga er dan vanuit dat hij een auto die hem voorbijsteekt aan de rechterkant ziet. Daarom was de verslagenheid nog groter en meer onverwacht als bij anderen en ook de reden dat ik niets zij in de vorm van: "ik zit aan de binnenkant!". Hierbij wil ik overigens niet Loyall de schuld van de aanvaring geven, gezien ik net zo goed had kunnen uitwijken.

    Ik reageerde met "Mijn race was toch ook verziekt" op de specifieke zin van jou: "Tijdens race roep je publiekelijk dat jouw race door mij is verziekt."
    Als jij daar niet had gezeten, was het daar niet mis gegaan en andersom. Als ik daar niet had gezeten, had jij geen probleem gehad.

    Voor de cup-opzet heb ik ook vooralsnog geen enkele spijt van het kiezen voor schade aan. Ik meld ook in één van de eerste posts in dit topic dat we allemaal met de beste intentie racen en dat we sowieso wat crash-gevallen gaan krijgen maar dat ik dat graag op de koop toe neem vanwege de extra dimensie die het geeft aan het racen.

    Qua opzet van de cup vind ik het overigens wel zonde dat de bandenslijtage niet zo hoog is dat we banden moeten wisselen. Dat wil ik voor de volgende cup wel gaan toepassen.

    Wat betreft het initiatief nemen qua schelden etc, ik had liever gehad dat je ook gewoon wat had gezegd. Het zelfde gebeurde namelijk in race 1 tussen mij en Gold. Hij schoot door in de eerste linkerbocht bij het aanremmen en raakte vervolgens toch mij, waarbij ik aannam dat hij probeerde te verdedigen. Maar hij verloor grip op z'n achterwielen en kwam daardoor naar binnen. Kan gebeuren, die 7% schade voor en 2% achter neem ik dan voor lief en ga verder. Hier had ik natuurlijk ook een groot punt van kunnen maken, maar hij gaf het gelijk aan dat hij er ook niets aan kon doen vanwege het gripverlies. Jammer maar helaas!

    Waarschijnlijk het zelfde als nu, maar dan 5 minuten minder lang.
     
    B Tender en LapjeNL70 vinden dit leuk.
  6. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    3.742
    Is de volgende race endurance?
     
  7. LapjeNL70

    LapjeNL70 Active Member

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    120
    OK, op een voorval en niet direct op de persoon. Dat je heel fanatiek bent...prima, dat je niet tegen je verlies kunt...prima, dat je totaal pissed off bent in een public lobby waar iemand bij start/finish staat om mensen er af te beuken....prima. Maar in een groepje bekenden kan dit er ook voor zorgen dat mensen er gewoon mee kappen. Ik ga ervan uit dat in jullie groep niet mensen opzettelijk de race van een ander willen verpesten. You win some, you lose some.
     
  8. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Dit soort dingen komen iedere cup voor. Zelf ook een aantal keer bij betrokken geweest. Het kortstondige meningsverschil onderling is in de basis niet leuk, maar het is een resultante van de competitieve strijd onderling. En die strijd maakt het online cup racen juist zo gaaf. Zie het als collateral damage :)

    Het klinkt nu wellicht alsof dat we elkaar vaak kansloos van de baan rossen inclusief een hoop gescheld en getier. In de praktijk wordt er juist heel fair, goed en constant gereden. Ik denk dat ons niveau inmiddels ook erg hoog ligt.
     
    Kimi NL en B Tender vinden dit leuk.
  9. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ja, 1 uur en 15 minuten lang.
     
  10. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Los van het feit dat je enkel op basis van wat hier gezegd wordt aannames doet, heeft de tijd wel bewezen dat een beetje strijd online/offline er bij hoort. Dit is niet het eerste "schandaal" en zal ook niet de laatste zijn. Ik kan mij zelfs een post herinneren van iemand hier die zij dat hij in de stilte tussen Pcars1 en Pcars2 de "ruzies" op het forum begon te missen.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  11. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Tuurlijk beetje ruzie onderling is vrij normaal bij competitie racen, vooral als het niveau behoorlijk hoog is.. Daarna knuffeltje en op na de volgende race.

    Ik zal deze week ook eens meer tijd maken voor de komende race.. Als het dan weer zo ruk gaat is het echt de schuld van die poep Cayman

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2017
    Rossi46 en asjemenou75 vinden dit leuk.
  12. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    772
    precies...Wiethok is gisteravond nog ff bij mij langs geweest nav race 1. Lekker met z'n tweetjes op de bank geknuffeld en we kunnen weer door!!
     
    Rossi46 en HRT WietHoK NL vinden dit leuk.
  13. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Kan hem ook wel prima op de baan houden. Het is constant glijden tijdens het remmen en onderstuur bij het uitkomen van de bocht. Kan vast met tunen opgelost worden maar vind het autootje niet interessant genoeg om er meer tijd in te steken.

    Heb daarnaast het idee dat het voorin best saai is, op Brno toevallig dan niet. Als je wat verder naar achteren start zijn de races gewoon wat leuker. :D
     
  14. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Briefing!

    Algemene informatie:

    Voor de één-na-laatste race in de GT4 Cup, pakken we onze koffers vol met wat Tsjechische biertjes, de bumpers worden weer met ductape gefixt en zowel de Cayman van Loyall als die van mij staan inmiddels weer met nieuwe voorwielophangingen, plaatdelen en frisse moed klaar voor de strijd op Laguna Seca. De eerste en tevens laatste Endurance Race voor de Porsche Cayman GT4.

    Aanpassingen Endurance Race:
    Gisteravond heb ik in m'n eentje een wedstrijd-simulatie gedaan met de onderstaande settings. Hierbij kwam ik tot de conclusie dat je met 75 minuten racen eigenlijk met zowel banden als brandstof nog ver onder de grens zit, heb ik besloten de race uit te breiden met extra 15 minuten naar 90 minuten. Die extra 15 minuten geeft de mogelijkheid, in mijn ogen, om serieus na te gaan denken over een pitsstrategie.

    Timetable:
    19:45 - Lobby open
    20:00 - Start Practise (20min)
    20:20 - Start Kwalificatie (10min)
    20:30 - Start Endurance (1 uur en 30 minuten)
    22:00 - Einde

    Lobby settings:
    Time progression: ON (2x)
    Tijd race 1: 16.00 uur, staande start
    Penalty's: ON
    Datum: 1 Aug 2017
    Weer: Clear > Overcast
    TCS: toegestaan
    ABS: toegestaan
    STM: NIET toegestaan
    Racelijn: NIET toegestaan
    Resetknop: NIET toegestaan tijdens de race, enkel bij crashes waarbij de auto op z'n dak eindigt.
    Bandenslijtage: Real
    Damage: On
    Mechanical Failures: On
    Pits: Automatische Pitlimiter, zelf rijden in pitbox.

    Wat verder nog ten tafel komt:
    1. Vergeet niet dat je met gepaste snelheid(+- 60km/h) de pits in moet rijden, een te hoge snelheid is een instant DQ!

    2. Zegt de Game dat je een positie terug moet geven aan een andere rijder, doe dit dan ook! Dit soort dingen niet opvolgen is ook een DQ of een ferme tijdstraf. Los dit onderling tijdens de race even op, als de game het fout heeft!
    3. Bij het uitrijden van de pitsstraat dien je de gehele pit-exit te volgen, tot na de eerste bocht.
    4. Bij het aanremmen van de Corkscrew heeft de Cayman de neiging achteraan ligt te worden. Alvoor je de moed opgeeft, rembalans op 56 maakt de auto een heel stuk neutraler bij het aanremmen.
     
  15. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    3.742
    Is het geen idee om 1 verplichte pitstop te doen deze race? Dan krijg je de gewenste strategiën en dan heb je ook dat als je ergens begin van de race een tik op je bumper krijgt, je niet gelijk kansloos bent omdat je de enige bent die moet pitten.

    Just a thought. Ik ga vanavond eens kijken hoe de Porsche rijdt op Laguna :)
     
  16. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik ga niets verplichten. Het is aan de racers om de strategie te kiezen die het beste bij hun past.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  17. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Ik ben erg visueel ingesteld. Ik heb nu een beeld voor me.... :-D iets met een indiaan en een politieagent en 4 hoofdletters. ;-)
     
  18. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Wat ductape betreft sta je in goed gezelschap. Zelfs McLaren is er niet vies van!? Ron Dennis zou zich (als hij dood was) omdraaien in z'n graf :whistle:8) (EDIT: schijnt 'speed tape' te zijn, weer net wat anders..)
    [​IMG]
     
  19. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    3.742
    Erg, erg lekker baantje! 1.27-hoog als pole tijd?



    Ben zelf helaas t/m zondag in het buitenland dus kan de banden/brandstof niet meer testen helaas. Strategietje op de gok aanmaken denk ik...
     
  20. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Vind ik oprecht, echt hard!
    Met 1:29.4 als mijn snelste zie ik nog niet in hoe ik een seconde ga winnen.

    Gisteren overigens mijn Xbox One X binnen gekregen, en mijn god wat is dat een verschil!
    Framedrops zijn compleet weg, het asfalt kent veel meer textuur. Render-distance is stuk verder het speelt gewoon veel soepeler.
    Laadtijden vind ik overigens niet heel veel korter. Wel ietsjes, maar niet dag/nacht verschil.
     
    GoldPwnageNL vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina