1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gta 5 Online, constante problemen

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Kimi NL, 13 apr 2014.

  1. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Hallo allemaal,

    ik heb sinds een paar weken constant problemen met GTA 5 online en het gekke is, er is helemaal niets veranderd aan het internet, opstelling, of wat dan ook.

    Symptonen:
    - Gta online joinen lukt
    - na 5 minuten krijg ik de melding: Timed Out. vervolgens geeft mijn Xbox aan dat de verbinding van Xbox Live verbroken is(Disconnected)
    - As ik in die eerste 5 minuten een missie/race/dm join krijg ik tijdens het opstarten van het spel: Timed Out!


    Ik word er helemaal gek van, ik weet niet meer wat ik moet doen. heb het volgende gedaan:
    - Port forwarding
    - DNS trick
    - IP / DNS etc Manual ingesteld
    - Cashe 3x gewist
    - Social Club unlinked


    ik weet niet meer wat ik moet doen.

    Ons netwerk zit als volgt in elkaar:

    Wij zitten bij Ziggo, en zij hebben de volgende modem/router geleverd:
    Ubee EVW321b

    deze Ubee zendt een 2.4ghz en een 5.0ghz Netwerk uit voor de benedenverdieping van ons huis

    Aan de uitgang van deze modem/router zit een kabel die naar boven loopt, en onze bovenrouter van internet voorziet. onze router boven is een TP-Link WDR4300 en deze zend zijn eigen 2.4 netwerk uit.


    ------------------------------

    Mijn Xbox zit met een kabel op de TP-link aangesloten, van de TP-link heb ik de poorten geforward en toch houdt ik de aangegeven problemen.

    Als ik verbinding maak, draadloos of met draad met de Ubee, geeft dit de zelfde problemen.


    Iemand enig idee wat de oplossing kan zijn, of wat logische vervolg-stappen zijn?

    M.v.g
     
  2. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Heb samen met een maat precies dezelfde problemen sinds enkele weken..
    Ook ziggo i.c.m. een Ubee EVW321b |:-

    Heb toch het idee dat Ziggo laatst iets aan de instellingen in die modems heeft veranderd, want heb dit lange tijd niet gehad. (zit pas sinds kort bij Ziggo, heb GTA V eerst online gespeeld via KPN, dat verliep vlekkeloos)
    De boel resetten maakt geen verschil. (Xbox geeft een 'open' NAT aan)

    Zelfs Xbox Live disconnect nu zo af en toe, iets wat ik ook nog nooit eerder heb meegemaakt.

    Word toch iets handmatig aanpassen in het modem en de console zelf ben ik bang, alleen wat het precies moet worden weet ik nog niet...
     
    Laatst bewerkt: 13 apr 2014
  3. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Ik lijk de problemen nu opgelost te hebben door simpelweg de juiste poorten open te zetten in de Ubee EVW321b...

    TCP/UDP - 53
    TCP/UDP - 80
    TCP/UDP - 1863
    TCP/UDP - 3074
    TCP/UDP - 6654

    Login op je modem --> Geavanceerde settings --> Gateway --> Forwarding

    Klik vervolgens op "Creat IPv4" om een poort open te zetten/toe te voegen.

    Local IP: (zelfde adres als waarmee je inlogde op het modem)
    Local start port: 53
    Local end port: 53
    External IP: 0.0.0.0
    External start port: 0
    External end port: 0
    Protocol: Both
    Description: mag je zelf bepalen, ik koos voor Xbox Live 1 etc.
    Enabled: On

    Vervolgens klik je op "apply" en dan is een poort toegevoegd. Doe dit voor alle 6 de poortnummers die ik hierboven genoemd heb en je bent klaar. Bij mij werkt GTA Online nu weer zoals het hoort, snel, volle server en geen connection time-outs meer. :)

    Helaas is mijn situatie wel anders als de jouwe, ik heb namelijk geen router achter de Ubee modem staan.. Heb het hele huis nu voorzien van 'bridges' om de boel overal bekabeld te krijgen. Met een router in het netwerk hield ik ook problemen...
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2014
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dinsdag van Ziggo een nieuwe Ubee gekregen en wat ik ook probeerde de NAT bleef op Moderate of Strict staan.

    Statische IP-adres , Firewall uit , Poorten en DMZ niets hielp.

    Zaterdagmorgen heb ik de helpdesk gevraagd of zij de routerfunctie wilde uitschakelen want ik had ook problemen met het benaderen van mijn NAS.
    Uitschakelen van de routerfunctie was gedaan in 2 minuten.

    Mijn oude Apple Airport aangesloten en kreeg meteen toegang tot mijn NAS en de XBL test (XOne) vertelde dat de NAT open was.
    Alles werkte zonder dat ik ook maar 1 poort heb open gezet 8)
     
  5. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Het beste wat ik ooit heb gedaan is de router van Ziggo in Bride mode laten zetten! Zonder poorten open te zetten werkt alles prima nu!
     

Deel Deze Pagina