GTA IV hebben ze de hype waargemaakt?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 30 apr 2008.

?

Maakt GTA IV de hype waar?

1. Ja, wat een topgame!

296 stem(men)
    71,2%
  2. Nee, maar hij is zeker goed.

103 stem(men)
    24,8%
  3. Nee, dit is de tegenvaller van het jaar.

17 stem(men)
    4,1%
  1. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ik speel de ps3 versie, en heb eerlijk gezegd zelden een pop up. Zelden framerate problemen. Alles is piek fijn uitgewerkt. En tuurlijk, de gameplay is van ongekend niveau, details zijn van ongekend niveau, animatie, humor, verhaal, ga zo maar door. Dit is de shit van het jaar!

2. KiR

KiR Opperchief

Leuk Bevonden:
    1
    Hmm heel bizar dit, ga het spoedig even bij een maatje van me checken, en ook even bij 1 op de ps3. Lijkt me toch heel sterk dat het aan me ''xbox'' ligt.

3. Rikske

Rikske UnRegistered User

Leuk Bevonden:
    0
    Alleen de schaduwen die blurry zijn????
    Bij mij is alles in de achtergrond bijna blurry.

4. KiR

KiR Opperchief

Leuk Bevonden:
    1
    Hier ook hoor! Ligt gewoon per individu aan hoe hij/zij er over denkt.

5. serious siem

serious siem PSN: Serious-Siem

Leuk Bevonden:
    6
    ik mag hem maar 1 uur per dag spelen voor het examen, voor me zelf, en voor m'n ouders:p,

6. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    goed spel maar zeker de hype niet waargemaakt. heb het de afgelopen dagen grijs gespeeld en vind het ook zeker een heel goed spel, maar het is niet helemaal wat ik van gta wil. ik wil de pure fun terug uit de vorige delen: mensen neer slaan met dildo's,monstertruck,tanks,karts,vliegtuigen,jetpacks en niet te vergeten de parachut en dat soort dingen. iedereen heeft het erover dat de stad zo levendig is maar buiten de missies om is er niet heel veel te doen (ja een paar mini games, ben je na 2 keer wel op uit gekeken) ook wordt er gezegt dat de mannetjes die in het spel rond lopen ook echt wat doen...?? wat dan? heb een aantal mannetjes een langere tijd gevolgt maar heb ze niks meer zien doen dan het 1e moment dat ik ze tegen kwam.

en rockstar had het er best gewoon in kunnen doen, maar omdat ze het realistisch wouden hebben ze dat niet gedaan. en begrijp me niet verkeerd ik hou van realisme maar dan moet wel de lol behouden blijven. alsof er in new york nog nooit iemand van een gebouw af is gebasejumped?? ik denk dat dat eerder voor komt dan iemand die een heli jat.... maar het kan aan mij liggen.

conclusie: ondanks dat ik nu voor het grootste deel min punten heb opgenoemd vind ik het echt een heel tof spel. maar ik denk dat als de makers van saints row dit spel hadden gemaakt en het had saints row geheten dan zou het gemiddeld niet hoger dan een 8.5 scoren.

7. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ja, de game heeft voor mij de hype dik waargemaakt! Vind het de beste GTA tot nu toe.

8. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    Ik ben pas net begonnen, maar ik vind niet dat de hype waargemaakt is... althans, tot nu toe dan...

Ik vind persoonlijk dat het rijden alweer erg slecht is, maar dat schijnt normaal te zijn in dit soort spellen. De tussenfilmpjes zijn lelijk, zeker als je mass effect, army of two en lost odysey gezien hebt, zelfs de cutscenes van marvel ultimate alliance zagen er beter uit!

Daarnaast vroeg ik me af, kan je verder boven je mannetje kijken? Ik zit er voor mijn gevoel nu beetje te dicht op. Daarnaast is de besturing wel wennen, want volgens mij is die iets aangepast aan san andreas(lopen en kijken met de pookjes)

Maar okay, de sfeer is goed neergezet, keertje poolen enzo, lekkere donkere en vieze stad!!

Ik moet t nog allemaal ff checken :)

9. tmffirework

tmffirework Willem II Tilburg!

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom is het rijden nu slecht? Omdat je niet met 200 door de bocht kan? Het is gewoon een flinke vooruitgang ten opzichte van vorige delen dat rijden hoor!

10. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    toch maar gehaald, eerste indruk is WOW, vet hoor.

Goeie sfeer, gezellig, en mooi om te zien.

11. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    omdat je gedwongen word om hard te rijden om je missie's te halen maar de auto stuurt als een dweil, dus je botst overal tegen aan of je mist je afslag en neemt meteen een politie agent mee, huppa achtervolging missie mislukt, spullen kwijt etc etc.

En als dat nu is bij de start auto, maar t is bij alle auto's alleen sommige zijn sneller of kunnen meer damage hebben.. maar ze rijden allemaal als een dweil...

Ik vind dat jammer omdat je toch best vaak gebruikt maakt van een auto. Maar ik vind de besturing van saint's row en crackdown op dat vlak ook slecht! Snap niet dat daar niet eens een keer meer aandacht aan word geschonken...

ik heb ook regelmatig dat spontaan gebouwen in beeld springen ook al sta ik er al een tijdje

12. tmffirework

tmffirework Willem II Tilburg!

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij speel ik toch echt een ander spel? Bij mij rijden de auto's juist hardstikke fijn. Als je even door hebt hoe je moet remmen voor de bochten dan rij ik overal hard doorheen. Wel even afremmen bij bochten maar nog altijd veel snellen dan de politie

13. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ja heb ik ook, in het begin was het nog wel alsof ik in een botsauto zat maar nu cross ik overal lekker doorheen als ik even een beetje oplet.

14. EVERT NL

EVERT NL *

Leuk Bevonden:
    0
    De gameplay is zoals het hoort bij GTA goed uitgewerkt.

Graphics zijn soms (te) lelijk en soms haperingen. Maar de graphics zijn nog nooit erg goed geweest bij een GTA.

HeeƩl erg jammer dat ze niet meer leuke dingen in het spel hebben verwerkt als bij voorgaande titels! Ik verveel me nu al regelmatig als ik geen missie wil spelen. Ja en dan heb ik al heel wat coppers achter me aangehad!

Ik geef het spel een 7. Er is te weinig verbeterd sinds alle voorgaande titels.

15. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het spel het beste spel tot nu toe op de 360. Maar perfect is het zeker ook niet. Er is naar mijn mening teveel gestript. Taxi/Medic missies, tunen, sporten,vliegtuigen. Voor next gen verwacht je een pay n spray waar je een paintjob kan kiezen en niet alleen maar 1 kleurtje. En er hadden wel wat meer indoordingen mogen zijn... En ik vind het persoonlijk jammer dat ze alleen maar stad hebben gemaakt. Framerate zakt soms best wel in en er is lichte popin maar de graphics vind ik overall erg goed. Het biedt wel heel veel uren gameplay, ziet er goed uit en speelt gewoon best lekker. Humor is ook echt goed in dit spel. Must buy maar niet perfect. Nou noem ik alle slechte dingen op maar de goede dingen zijn er ook zoveel dat het gewoon een geweldige game is. Ik zou het een 9 geven. In die reviews tegenwoordig krijgen spellen veel te snel hele hoge cijfers...

Laatst bewerkt: 3 mei 2008
  16. GengeR

GengeR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vroeger toen ik gta1 en 2 speelde toen het nog 2d was met die camera van bovenaf, vroeg ik me altijd af hoe gta er over 10 jaar uit zou zien.
    Gta3 was al een grote stap toen het van 2d naar 3d ging, maar miste nog die kleine realistische extratjes.
    Gta4 komt wel dicht bij de verwachtingen die ik toen had, je merkt echt dat er actie/reactie is.
    Dat was in de voorgaande delen veel minder.
    De radio zenders zijn ook een dikke +, het is gewoon heerlijk om beetje te cruisen. Weet nog dat ik over die brug reed en die rock radio zender op had, en in me gedachten dacht ik aan het betalen van de tol, maarja, opeens kwam er een vet nummer uit de speakers ( jah jah nog wat ) en ik dacht van tieft maar op, ik knal dwars door de slagboom en scheur er van door.
    Of de remix van next episode van bronze nazareth op die hiphop radio als je die brug overgaat bij zonsopgang.
    Voor mij is dit deel dik in orde, hype of niet, het geeft mij het gta gevoel zoals ik hem graag heb, had dat wel minder bij sa btw.

17. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de game zeker dope alleen toch is het niet precies wat ik ervan verwacht had, zeker grafisch gezien vind ik het tegenvallen, als je erg hard rijdt over de snelweg dan merk je soms gewoon dat de textures helemaal wegvallen en zo zijn er in die cutscenes nog zoveel gevallen waar dit soort dingen gebeuren, verder vond ik het begin erg saai, maar goed dat is nu wel anders :)

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Als het spel op gang komt speelt het heerlijk weg. Echter ik vind de gameplay (lopen, sprinten, schieten, rijden etc) behoorlijk achterhaald. Wat dat betreft deed AC het op dat vlak vele malen beter.

Prima spel dat wel, maar wel een slag minder dan de hype.

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ik vind de game toch wel zwaar overhyped, zeker geen 10 waard.
    In principe is het vriendschappen onderhouden, achtergrond van je mobieltje veranderen en darten en poolen toch gewoon een soort The Sims 2? Maar omdat het GTA is, vind iedereen het onwijs dope.
    Voor mij is de stap van San Andreas naar GTA4 maar een klein stapje.
    Er blijft natuurlijk wel een heerlijk spel over, maar een 9 is veel realistischer IMO.
    Multiplayer kan bijvoorbeeld ook wel wat finesse gebruiken.
    Hoe vaak komt het niet voor dat je op de een of andere manier van de sessie wordt gedisconnect, en dat je dan weer helemaal opnieuw met je mobiel etc etc moet gaan laden.

20. Wildsurf

Wildsurf Echoes.

Leuk Bevonden:
    0
    Verder heb je bij de multiplayer haast nooit goed gebalanceerde teams. Heb toenet een potje Team Deatchmatch gespeeld. Bestond uit 3 teams, 2 van 5 mensen en de team 3 bestond alleen uit mezelf|:- Bij Player Matches kan dit nog wel (als is het nog steeds oneerlijk), maar bij Ranked?!

Verder vind ik het 2e gedeelte van de stad een beetje leegjes, saai. Had vooral van het centrum van New York veel meer verwacht, meer winkeltjes, meer leven. Assassin's Creed deed dit veel beter.

Daten is in het begin leuk maar na verloop van tijd saai en vervelend, je hebt er dan gewoon geen tijd/ zin meer voor. Je hebt verschillende missies lopen en je wilt ook gewoon door de stad cruisen. Daarbij kan je maar iets van 5 verschillende dingen doen op je dates.

Het schieten en coveren vind ik ook nog niet zo geweldig werken. Eenmaal uit cover ben je harstikke snel dood (ok logisch) maar verder zit niet echt tempo in het lopen naar verschillende cover locaties omdat Niko ala Altair loopt en je verdomme je weer die A knop vergeet in moet drukken. Tel daarbij die shitty indoor camera en dat Niko zo raar schuin loopt als je een bocht maakt.

Daarnaast heeft Rockstar de leuke dingen van de vorige delen eruit gehaald. Hoe kan je in godsnaam de parachute eruit halen? Zeker als het zich in New York afspeelt, de stad met de grote gebouwen die zich ideaal lenen voor skydiving.

Radio vind ik in dit deel ook een stuk minder. Het is voor mijn gevoel een stuk minder 'aanwezig'. Daarbij bevat GTA IV een aantal leuke nummers maar that's it. Dit was in VC en SA veel en veel beter. Lazlow vind ik trouwens ook een stuk minder grappig dan wat ie was in San Andreas. Enige echt leuke progamma waar ik om kan lachen is Just or Unjust.

Verder vind ik het best een leuke game, maar zeker niet die hele hype waard. Daarvoor telt de game te veel minpunten en geen een game is perfect of een 10 waard. Persoonlijk vond ik San Andreas leuker dan dit deel, terwijl ik helemaal niks maar dan ook helemaal niks met die neger/rap scene heb.

Ik zou het tussen de 8 en 9 geven.

Deel Deze Pagina