Na een paar missies spelen is mijn mening nog een beetje verdeeld. Toch kwamen bij mij na een uur spelen die typische GTA IV ergernissen weer naar boven. Hier wat plussen en mins van mijn kant.
+ De personages vind ik super. Het "gang" gevoel zit er vanaf het begin in. Het rijden over de straten van LC in formatie geeft een machtig gevoel. Het is dan wel weer jammer dat de andere bendeleden er af en toe echt een zooitje van maken als het op rijgedrag aankomt. Ze knallen overal tegenaan en zitten regelmatig vast.
+ De verwijzingen met Niko op dit moment vind ik erg leuk gedaan. De 2 verhalen overlappen elkaar prima tot nu toe. Het verhaal tot nu toe bevalt mij beter dan het langdradige gedoe met Niko. Het is allemaal wat kleiner, waardoor je meer betrokken bent bij de gang en wat er zich in de gang afspeelt.
+ De nieuwe wapens die ik tot nu toe uitgeprobeerd heb zijn dik in orde. Die grenate launcher en shotgun doen prima hun werk! De motoren besturen beter en ik ben zelfs nog geen 1 keer gevallen. Dat was iets wat in IV wel anders was.
- De auto's reden altijd al niet lekker, maar het lijkt wel alof sommige voertuigen nu helemaal onbestuurbaar geworden zijn. Ik heb honderden keren de politie van me af geschud in GTA IV, maar zojuist had ik er grote moeite mee omdat elke wagen waar ik in stapte vrijwel niet deed wat ik wilde. Hierdoor zat ik onnodig vast in een achtervolging (ook dankzij het irritante politiesysteem) die zeker 10 minuten geduurd heeft.
- Dit minpunt is niet zozeer iets waarvan ik had gehoopt dat ze het op zouden lossen, maar de besturing blijf ik stroef vinden. Het lopen (voor binnen in gebouwen) gaat erg moeizaam en een trappenhuis inlopen in 1 vloeiende beweging zit er al helemaal niet in.
- Wat ik erg jammer vind is dat GTA IV en TLAD echt 2 aparte games worden zijn. Ik wil met Niko ook die nieuwe wapens/motoren en wagens hebben! Verder mis ik gewoon nog even het wow effect, maar dit kan nog komen. Tuurlijk het is dit maar "een" uitbreiding, maar voorlopig voelt het echt meer van hetzelfde in een ander jasje.
Uiteraard heb ik veel dingen nog niet gezien en valt er hopelijk nog een hoop te ontdekken. Als je GTA fan bent zou ik hem zeker aanschaffen. Speel je af en toe GTA, dan weet ik het niet. Laat ik het zo zeggen, ik had niet gedacht ik dat ik mijn Xbox vanavond af zou sluiten voor 22:00 uur om weer verder te gaan met Fallout 3, maar het is zojuist gebeurd!
Laatst bewerkt: 17 feb 2009