1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

GTA IV: Playstation 3 versus Xbox 360

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fardo, 30 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Doe niet zo bijdehand, je begrijpt best wat ik bedoelde. ;)

Tot ziens _0/

2. hankie123

hankie123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb zowel ps3 als 360 en ook op beide gta4, maar ik vind dat de 360 er mooier uitziet, en het spel loopt een stuk soepeler op de 360.

3. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het grote verschil tussen beide versies is voor mij persoonlijk dat ik hem heb op 360 en niet op PS3. Met als gevolg dat wanneer ik hem probeer te spelen op de PS3 hij een unreadable disc error geeft. Stomme PS3 ook met zijn weirde probleempjes...

;)

4. XI Jptje NL XI

XI Jptje NL XI EndLeSs Gaming

Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg zelf GTA IV vandaag pas,maar ik denk dat het ook veel verschilt welke tv je gebruikt,welke kabels,welk merk daarvan ect...Als je zelf beide exeplaren hebt,en beide bijvoorbeeld hdmi gebruikt dan kun je een goede vergelijking doen.

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Zat ik gisteren ook te bedenken. Heel leuk zo'n filmpje, maar het zegt echt geen fuck.

Hoe is de 360 aangesloten? Component/vga/hdmi? De ps3? Hdmi/component. Plasma of lcd tv? Full-hd of hd-ready. Teveel variabelen die notabene geeneens vermeld staan bij het vergelijkingsfilmpje. Het verschil is duidelijk klein op het filmpje en met het gebruik van andere instellen etc misschien wel helemaal weg te poetsen. (op dat aa na misschien)

6. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ik vraag me eigenlijk af wat het nut van die topic is? Rockstar is eindelijk eens een developer die het goed doet en de game op beide platformen er even goed uit laat zijn (met kleine verschillen, maar dat is normaal). Over de graphics kan je dus al eigenlijk al niet discussiëren en de controller en zijn invloed over de gameplay hangt puur van af van een persoon zijn smaak. Geluid zal ook wel zo goed als identiek zijn voor beide versies en hangt ook van de het geluidssysteem en smaak van een persoon.

Dan je heb nog DLC,... , de exclusieve dingen voor elk platform. Maar aangezien die exclusief zijn voor het platform hangt het dus ook af van de smaak. Kortom, Rockstar heeft een zeer goede job afgeleverd waar andere developers een voorbeeld van kunnen maken van hoe het wel moet.

Het enigste waar je zou over kunnen discussiëren is de multiplayer, maar dan gaat het meer over XBL <> PSN en daarvoor is dit topic niet echt geschikt.

Just my 2 cents.

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik heb in mijn menu de sataration bijna helemaal uitgezet dan ziet het gelijk als een stuk scherper uit.

8. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik heb em juist helemaal opengezet. Contrast ook wat verder open dan normaal.
    Met de Brightness rommel ik niet.

9. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Veel mensen vinden de PS3-versie mooier, maar ik vind dat dit filmpje het tegendeel bewijst.

[gt]33469[/gt]

10. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Hier in HD vind ik de 360 versie er ook een stuk beter uit zien, het lijkt (kan het mis hebben hoor) of er bij de PS3 versie een doffe waas overheen zit. Zowel bij de character models als de auto's/gebouwen/omgeving, see for yourself!

11. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Zulke filmpjes neem ik al tijden niet meer serieus, en van Gametrailers al helemaal niet meer. Er is helemaal niets bekend over de gebruikte aansluitingen en beeldinstellingen. Als ik GT mag geloven zouden velen PS3 games toch een partij grauw/wazig zijn, terwijl het er bij mij toch echt iets anders uitziet. ;) Die filmpjes dienen maar één doel, en dat is voer voor verhitte fanboy discussies.

Vanochtend heb ik de 360 en PS3 versie zien draaien op dezelfde tv. De 360 aangesloten via HDMI met zwartwaarde op expanded. De PS3 via HDMI op RGB Full range. Beiden waren op de standaard beeldinstellingen te donker, dus moest de helderheid iets omhoog. De PS3 versie was standaard kleurrijker dan de 360, maar door de saturation omhoog te gooien was dat ook verholpen. Framedrops heb ik na ruim één uur spelen op geen van beiden echt kunnen ontdekken. Op de 360 zag ik wel vaker van die korte tikjes, en zo nu en dan pop-in. Nu ik met eigen ogen beiden versies heb kunnen aanschouwen kan ik de conclusie trekken dat er niet veel verschil tussen de 360/PS3 versie zit. Kleuren e.d. zijn allemaal gelijk te trekken dmv de in-game beeldinstellingen of anders via de tv. Over het algemeen oogt de PS3 versie net iets strakker en zachter. Mja, wat nu beter en of mooier is... kwestie van smaak. :)

12. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Klopt het is een kwestie van smaak, alleen wat mij opviel is dat er hier een hoop mensen zeggen dat de 360 versie veel last heeft van de pop-in/pop-up (heb het zelf ook een aantal keer gezien, met gras/bomen)het GT filmpje (het gedeelte met de helicopter) komt de PS3 versie er niet goed vanaf er komt gewoon een gebouw uit het niets. Dat heb ik nog niet gehad in de 360 versie, achja eigelijk is dit allemaal geen discussie waard het zijn kleine dingetjes. En al met al is het gewoon een erg toffe game.

13. Murdoc.

Murdoc. Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is gewoon een feit dat de 360 versie beter is :C:

14. Achillias

Achillias Guest

Waar kan ik die zogenaamde feiten dan terug lezen?

15. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn mensen nou nog steeds aan het vergelijken? Wat is het nut?

16. Blackz0r NL

Blackz0r NL Subject Delta

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, het heeft geen nut.

Voor mij zien ze er allebei ongeveer hetzelfde uit, het is toch niet dat de ene console een huge verschil heeft ofzo? Heeft niet echt nut om al die kleine verschillen te gaan vergelijken...

17. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Zinloos topic inderdaad zitten misschien kleine verschillen in en de enige reacties die hier geplaatst worden zijn bijna allemaal fanboy.

18. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ign beweert dat de ps3 versie minder pop up heeft, en practisch geen framerate problemen in vergelijking met de xbox 360, maar de xbox 360 heeft iets betere kleuren. Totaal bekeken zijn ze aan elkaar gewaagt. Hoe je het ook draait of keert, speel je dit spel op je ps3 of xbox 360, het is gewoon geweldige shit!

19. alleycat

alleycat OnlyInItForTheMoney

Leuk Bevonden:
    0
    Dit Topic is niet zinloos op deze manier hebben we op topics die er wel toe doen geen last van deze onzin.

20. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Ik kan op ook geen uitspraken van MS voor de geest halen waarin ze zeggen dat alle games op 1080p uit moesten komen.... De PS3 zou namelijk 2 x 1080p kunnen laten zien zonder blikken of blozen. MS heeft altijd aangegeven dat 720p de "sweetspot" is/was :b:

Edit: Afin, feit blijft dat beiden versies gewoon uren aan gameplay plezier bezorgen en dit in een heel mooi jasje :D
    Als mensen hier gaan zeuren over geen mooie graphics (de schaal van de game wel meewegen) dan moeten ze maar stoppen met gamen of een goede tv kopen. ;)

Laatst bewerkt: 2 mei 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina