1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [GTA IV] The Road to the Key of the City (100%) [Spoilers]

Discussie in 'Games' gestart door Terminator.T2, 16 mei 2008.

  1. Terminator.T2

    Terminator.T2 Dovahkiin

    Berichten:
    953
    Leuk Bevonden:
    1
    Voor iedereen die de 100% wil halen wou ik even een guide maken waarin ik beschrijf hoe je dit moet doen.

    Alle Missies - 60%
    Het spel bevat 94 missies die over het algemeen erg makkelijk zijn. Soms geeft het nieuwe gevechtsysteem wat problemen maar voor de rest moet het meeste in een keer goed gaan. Heb je toch problemen kijk dan even in het hulptopic. Genoeg mensen die je daar kunnen helpen. Hulptopic niet genoeg? Misschien kan de Brady Games guide je helpen of deze guides met en zonder spoilers. Uiteindelijk moet je op 60% uitkomen.
    Vrienden - 10% (6*1,67%)
    Aangezien Dwayne en Roman dood kunnen gaan bij bepaalde beslissingen in het spel tellen deze voor dit percentage niet mee. De 10% die je met vrienden kan verdienen kan je in 6 delen van elk 1,67% (eigenlijk 1 2/3%) halen. Elke vriend heeft 2 van die delen. Je krijgt het eerste deel als de vriend je 90% aardig vind. Het tweede deel krijg je als je alles met hem heb gedaan. Dit houd in dat je alle activiteiten heb gedaan die je kan zien als je hem opbel. Je hoeft niet als je bv. met een vriend naar de stripclub gaat naar allebei de stripclubs te gaan. Je moet het gewoon 1 keer hebben gedaan. Alle vrienden hebben verschillende activiteiten die je kan doen. Met Brucie kan je bv. powerboaten en een helikopter ritje maken en dit kunnen andere vrienden weer niet. Als de activiteit een spel is dat je kan winnen dan moet je het spel ook winnen. Dit houd in dat je dus bij Bowlen(Volledige game), Darten en Poolen moet winnen van je vriend(en).
    Brucie (90% Aardig) - 1,67%
    Little Jacob (90% Aardig) - 1,67%
    Packie (90% Aardig) - 1,67%
    Brucie (Alle activiteiten gedaan/gewonnen) - 1,67%
    Little Jacob (Alle activiteiten gedaan/gewonnen) - 1,67%
    Packie (Alle activiteiten gedaan/gewonnen) - 1,67%
    Totaal - 10%
    Activiteiten - 5% (4*1,25%)
    Deze 5% is verdeeld in 4 delen van 1,25%. Je krijg elk deel door 1 van de minigames te doen. De minigames die je moet doen zijn Darten, Poolen, Bowlen en QUB3D. Je moet alle minigames 1 keer hebben gewonnen tegen een vriend of tegen de computer. Bij Bowlen gaat het echter wel om een volledige game en niet een halve. Bij QUB3D houd het winnen in dat je de highscore van het spel verslaat.
    Volle game van Bowlen winnen - 1,25%
    Darten winnen - 1,25%
    Pool winnen - 1,25%
    QUB3D highscore verslaan - 1,25%
    Totaal - 5%
    Random People - 5% (10*0,50%)
    In het spel zitten 14 random people die je op straat lastig vallen en missies geven. Van deze 14 kunnen er 3 doodgaan tijdens het verloop van de missies. Maar dit is geen probleem want 10 van de random people tellen maar mee voor het percentage. De 4 random people die niet meetellen zijn: Cherise, Clarence, Ivan en Jeff. Om de random people te vinden kan je deze map gebruiken. Ze zullen er niet allemaal meteen staan want sommige zijn er pas na bepaalde missies en sommige zijn er alleen rond bepaalde tijden. Maar uiteindelijk vind je ze wel. Als je van een random person alle missies hebt voltooid krijg je 0,50% en 10 * 0,50% = 5% ;).
    Most Wanted - 2,5%
    Omdat de LCPD de stad niet opruimt moet jij het maar doen. Ze hebben speciaal voor jou een lijst met de 30 meest gewilde criminelen gemaakt. Je kan deze vinden als je in een politiewagen naar de politiecomputer gaat. Elk eiland heeft 10 criminelen dus als je in Algonquin in de politiecomputer gaat krijg je andere criminelen dan in Alderney. De meeste missies zijn makkelijk maar sommige vereisen toch wel wat oplettendheid. (Ik spreek uit ervaring, opeens een raket in mijn gezicht8)) Als je ze alle 30 heb uitgeschakeld heb je weer 2,5%.
    Vigilante - 2,5%
    Als je wat tijd over heb kan je ook de minder interessante criminelen uitschakelen via de politiecomputer. Als je het snel wil doen kan je het beste de criminelen ter voet uitzoeken en even overrijden. Gegarandeerde fun ;). Als je er 20 heb uitgeschakeld krijg je 2,5% erbij.
    Duiven - 2,5%
    Liberty City heeft last van de vogelpest en daarom is het aan ons de taak om 200 duiven uit hun lijden te verlossen. De duiven zijn vrij lastig te vinden en uit te schakelen. Daarom adviseer ik een goede gids zoals de officiele Brady Games guide of de gratis guide van GamesRadar met video's. Vogelpest tegen gehouden betekent 2,5% erbij.
    Unique Stunt Jumps - 2,5%
    De bekende stunt jumps zitten er in dit vierde deel natuurlijk weer in. Over heel Liberty City zijn er 50 verspreid waaronder 2 met een boot. Sommige kunnen best lastig zijn dus daarom adviseer ik net zoals bij de 200 duiven een goede guide. Hieronder versta ik de Brady Games guide of wederom GamesRadar met een mooie guide met video's. Als je iedereen in Liberty City je rijkunsten heb laten zien krijg je 2,5%.
    Brucie's Sidequests - 2%
    Na Roman's missie: Logging On krijg je de mogelijkheid om via mail voor Brucie auto's en motors te verzamelen. Het zijn allemaal simpele missies waarbij je alleen maar naar de auto of motor heen hoeft te rijden en hem moet bezorgen. Soms komt er wel wat vechten aan de pas maar het is nooit moeilijk. Alle 10 auto's bezorgd betekent 2% erbij.
    Brucie's Races - 2%
    Na de laatste missie van Brucie(Missie: No. 1) krijg je de mogelijkheid om races voor hem te rijden. In totaal zijn er 9 races, op elk eiland 3 races. De races zijn afhankelijk van het eiland waar je je bevind als je Brucie belt voor een race. Als je dus in Algonquin belt krijg je een race in Algonquin. Als je alle races wint krijg je de 2%.
    Little Jacob's Sidequests - 2%
    Little Jacob moet zijn drugs kwijt en er zijn 10 kopers die het graag willen hebben. Je kan deze missies doen na de laatste missie van Little Jacob(Missie: Shadow). Je start ze door Little Jacob te bellen voor een missie. Hierna moet je naar zijn auto en het drugspakketje bezorgen. Dit moet binnen een bepaalde tijdlimiet maar je kan het ook de makkelijk manier doen en gewoon een taxi nemen en dan de rit te skippen. Hierdoor ben je er altijd op tijd. Soms niet helemaal op de goede plek maar je hebt ruim tijd om nog even erheen te lopen. Als je er ben word je soms nog bestormd door een andere gang of door de politie maar zij bieden weinig weerstand. Als je alle 10 pakketjes heb bezorgd krijg je de 2%.
    Stevie's Sidequests - 2%
    Als je de missies: Smackdown van Derrick McReary en No. 1 van Brucie heb gedaan krijg je een berichtje van Stevie dat hij bepaalde auto's en motoren wil. Deze berichtjes bevatten een foto en zijn in het begin niet zo moeilijk maar als je het makkelijk wilt houden kan je deze map gebruiken of als je een Brady Games guide heb kan je die map gebruiken. Als je alle 30 auto's en motoren heb bezorgd krijg je een smsje en is de 2,5% binnen. ;)
    Assassinations - 2%
    Na de missie Truck Hustle van Phil Bell krijg je de mogelijkheid om aanslagen te plegen door naar een telefoon in Alderney te gaan. Ze zijn allemaal vrij makkelijk maar sommige zijn wat uitgebreider dan andere. Als je ze alle 9 heb gedaan krijg je er 2% bij.


    Als je alles goed hebt gedaan is de prestigieuze 100% en de "Key to the City" achievement binnen. \o/ Als je geregistreerd ben bij de Rockstar Social Club en je haal de 100% voor Dinsdag 20 Mei om 06:00 kan je ook nog een real-life sleutel winnen. Heb je toch nog vragen, stel ze dan in dit topic en hopelijk worden ze dan snel beantwoord. Zie je een fout, stuur me een PM en ik zal ze zo snel mogelijk verbeteren. Suggesties zijn ook altijd welkom. ;)
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2009
  2. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Handig man. Nice :)
     
  3. Terminator.T2

    Terminator.T2 Dovahkiin

    Berichten:
    953
    Leuk Bevonden:
    1
    Thanks. ;) Sommige dingen heb je echt wat uitleg en hulp bij nodig en daarom wou ik een Nederlandstalige guide schrijven. :D
     
  4. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Hou er rekening mee dat je de activiteiten die inhouden dat je een spel tegen ze moet spelen pool/dart/bowling. Dat je die game dan ook nog eens moet winnen. ;)

    Vind zelf de naam ''pervert'' map niet echt kloppen. Aangezien het de random people zijn. En Random People is denk ik ook beter te herkennen omdat ze zo ook in de game worden genoemt. ;) En er schijnt namelijk ook een andere ''pervert'' map te zijn van GTA die andere dingen showed dan de random people maar meer de hotspots om iemand op te pikken voor een aantal centen. :x (kan me vergissen hoor maar had het ergens gezien/gelezen)

    Voor de rest handige topic. Voor de mensen die niet weten hoe 100% te halen. [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2008
  5. Terminator.T2

    Terminator.T2 Dovahkiin

    Berichten:
    953
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat je moet winnen klopt en dat had ik ik mijn orginele guide wel maar IE is hem vanavond 1 keer geflipt en toen ben ik mijn orginele guide kwijtgeraakt. :'-( Zal het zo aanpassen.

    De naam pervert komt van de officiele site www.whattheydonotwantyoutoknow.com uit de game en ik vind hem zelf ook niet perfect maar vond hem beter dan random people. Op IGN staat inderdaad ook een hotspots map maar dat heb niks met de perverts/random people te maken. Ik zal random people voor de duidelijkheid tussen haakjes erbij zetten.
     
  6. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Thnx! Dit's echt heel handig, ga ik zeker gebruiken!
     
  7. Cryton NL

    Cryton NL Active Member

    Berichten:
    1.506
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt kerel.
    Erg handig , vooral die met die duiven:D
     
  8. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    same for me ^^

    duiven en dare devil als laatst denk though, zodat ik misschien een map van internet kan fixen ofzo
     
  9. regtur

    regtur Save the last humans..

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0
    Chill, ga cker wel voor de 100%:)
     
  10. Cole

    Cole Be cool...

    Berichten:
    799
    Leuk Bevonden:
    0
    Yep, respect dude!
    Ik ga ook voor die 100%. Is nog uren plezier.
     
  11. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat van die activiteiten met vrienden, kan dat ook nog nadat je de game uitgespeeld hebt?
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Waarom noem je de random people perverts?
     
  13. Terminator.T2

    Terminator.T2 Dovahkiin

    Berichten:
    953
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja, en voor zover ik weet kan je niks fout doen zodat je de 100% niet meer kan bereiken.
    Zie hieronder een van mijn eerdere posts.
    Maar als jullie liever random people als naam gebruiken zal ik dat wel aanpassen.
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2008
  14. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Echt superhandig! Dit ga ik zeker gebruiken! Lekker bij elkaar allemaal :thumbs:
     
  15. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Moet alleen de duiven nog voor de 100%, ga daar in het weekend mee bezig. En die sleutel is maar voor een iemand die GTA 100% heeft gehaald voor die datum?

    En over die Perverts, het zijn niet allemaal Perverts, maar Eddie Low is er zeker een (als je Liberty City News op internet af en toe leest en zijn missies doet dan ontdek je het wel)8)
     
  16. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    maare, unlock je dan ook iets?
     
  17. Terminator.T2

    Terminator.T2 Dovahkiin

    Berichten:
    953
    Leuk Bevonden:
    1
    Iedereen die de 100% voor die datum haalt en voldoet aan de eisen van de wedstrijd krijgt een sleutel. Alleen de Rockstar Social Club heb wat serverproblemen dus het updaten gaat erg sloom. Ik weet niet precies hoe ze dit behandelen aangezien het hun fout is maar we zullen het wel zien als de wedstrijd afloopt.
    Als het goed is alleen de achievement en het verwijderen van het ammolimiet.
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2008
  18. Lil^Kaweh

    Lil^Kaweh Active Member

    Berichten:
    249
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb van die auto cheats gebruikt dat je bijvoorbeeld een turismo of motor krijgt kan je dan niet meer meedoen om die sleutel ?
     
  19. Terminator.T2

    Terminator.T2 Dovahkiin

    Berichten:
    953
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat zou niks uit moeten maken. Je hoort nog gewoon je sleutel te kunnen winnen. Sommige cheats schakelen alleen bepaalde achievements uit.
     
  20. stoner4life

    stoner4life GTA-addict

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    0
    cool.
    zelf overgetypt dit? vermeld als je een bron gebruikt hebt deze aub

    zelf gebruik ik deze:
    http://www.neoseeker.com/forums/32198/t1148565-100-completion-checklist-maps/

    zitten goede maps en tips bij van de officiele rockstar 100% guide

    en bovendien Rockstar stuurt geloof ik alleen de eerste 10 (die in de 100% ranking list) een sleutelhanger geloof ik... dat is wat ik begrepen heb, 10 exclusieve unieke sleutelhangers

    rockstar social club is btw echt dikste zaadwebsite ooit gezien... alles tript daar, heb al weken story geunlocked kan nu nog niet kijken omdat de site zegt "you have yet to complete your story"

    physical challenges hangt nog steeds op hetzelfde, dus het hele "compete and challenge, marathon met je vrienden" idee is ook WEG...

    >_<

    als je dan zoiets maakt, zorg dat het goed functioneert.. ze hebben de game van okt07 tot april08 uitgesteld, dan kan je op zijn minst de werking ervan nagaan.. of zorgen dat je servers genoeg capaciteit hebben

    en ik vind het "Coming Soon" bij multiplayer ook BEHOORLIJK achterhaald, dit staat er immers al vanaf de release datum.. en ben nu toch wel benieuwd wat ik daar kan zien... als het al goed werkt....

    dus in 3 weken tijd nog niet eens serverupgrades kunnen doen , of website debuggen... erg triest...

    nu ze die poen hebben van al die verkochte games, denken ze volgens mij DAAAG jongens... en ondertussen maximaal 1 mannetje bezig met fixen omdat meerdere tegelijk teveel geld kosten lol
     

Deel Deze Pagina