1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Guide] Controllers spuiten

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door mark-jansen, 1 mrt 2004.

1. mark-jansen

mark-jansen 50% of XLE

Leuk Bevonden:
    0
    thnx

Oke, zal er ff wat tijd ingooien dan, thnx 4 the help novofogu!

2. Novo

Novo Nozz

Leuk Bevonden:
    0
    Re: thnx

NP, zal ik anders eens ff een conceptje voor je maken? stuur me je msn maar via de pm.
    Volgende week heb ik nog wel wat extra tijd en maak ik wel ff vlug een conceptje en zet die op freewebs.

3. Novo

Novo Nozz

Leuk Bevonden:
    0
    He ik wil strax ff mijn dvd recievertje spuiten maar hoe moet dat ding open? met een scroeven draaier wrikken ofzo?

4. Novo

Novo Nozz

Leuk Bevonden:
    0
    He ik wil strax ff mijn dvd recievertje spuiten maar hoe moet dat ding open? met een scroevendraaier wrikken ofzo?

5. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ik heb gewoon achterkant afgeplakt (die zie je toch niet als ie strak tegen xbox case aanzit in de controllerport) en het ronde in het midden voor het ontvangen van de singalen afgeplakt en toen gewoon spuiten. Niet opengehaald ofzo.

6. Novo

Novo Nozz

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt 2k. Zal morgen wel ff een foto'tje posten en dan probeer ik ook de afstandsbediening opentemaken en te spuiten!
    En sorry voor de dubbel(trippel;) ) post!

7. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Als ie morgen klaar is (case + controller 1ste versie + dvd recievertje) zal ik foto's maken, zal denk in loop van de avond worden.

Vandaag middenstukkies van normal controller gespoten. Kreeg niet achterstuk eraf dus alleen middenstuk gedaan. Alles netjes afgeplakt bij de 2 controllers. De een is wel aardig gelukt, al zie je nog wel langs de rantjes wat verf zitten. De ander was flink mislukt, kreeg flinke plak en verfresten te zien op afgeplakte deel en jewel zat ook onder. Die helemaal (front dan) opnieuw gespoten en zie wel of er nog wat moois van komt. DVD reciever goed gelukt, alleen zit op het rondje flinke plakresten en hoop ik dat ie het nog doet, wel zonde. Case is goed gelukt, al krijg je ook hier verf onder de afgeplakte delen, maar dat is goed weggewerkt. Frontpanel is ook goed gelukt, dvd lade het front ook, al zit er een flekje op rechterstukje jammergenoeg.

Is nog ff aan het drogen van de lak, dus maar voor gekozen om hem niet meteen in tas te stoppen en mee te nemen voordat er verfbeschadigingen op komen. Wordt maandag of dinsdag dat ik hem weer thuis heb.

Laatst bewerkt: 9 apr 2004
  8. Kermit_2002

Kermit_2002 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe voelt zo'n controller eigenlijk aan als je m gespoten hebt? Ik bedoel: Is hij plakkerig/glad/ruw?

9. gerjan

gerjan Guest

als je het goed doet vrij glad, anders voelt ie ruwig aan oftewel met oneffenheden, persoonlijk vind ik het niet super aanvoelen als ie gespoten is. Of je moet de "handvaten" niet spuiten

10. mark-jansen

mark-jansen 50% of XLE

Leuk Bevonden:
    0
    @ Kermit_2002: Mijn controllers voelen bijna gelijk aan als voor het spuiten. Ik heb ze ook overgespoten met blanke lak, dus plakkerig zijn ze ook niet...

11. Kermit_2002

Kermit_2002 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, als ik dit zo hoor wordt het toch wel aantrekkelijk om een controller mooi over te spuiten. Heb nog een bus blauw metallic en een blanke lak liggen, dus :)

Trouwens, gebruiken jullie geen primer? Wat ik nl altijd doe (spuit nog wel 's iets van mn pc) is eerst lichtjes opschuren, dan ff in de primer, daarna de verf, en afmaken met blanke lak (flink wat lagen denk ik, aangezien een controller best intensief gebruikt wordt :)).

12. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Heb direct op controller gespoten en na paar uurtjes tape eraf proberen te halen. Toen zag ik al de plak en verfresten op controller komen, maar was toch al bezig dus alle tape erafgehaald. Misschien ook beter geweest als ik eerst ontvet had. Toch had ik er bij de andere controller geen last van, maar kan ook zijn dat ik het te dik gespoten hebt en dat het daardoor onder de tape is gekomen.

13. n.e.r.d

n.e.r.d pharrel williams

Leuk Bevonden:
    1
    zijn jullie niet bang dat je je xbox of controller verkloot

14. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Wat kan je eraan verkloten? Het omhulsen enkel.

15. mark-jansen

mark-jansen 50% of XLE

Leuk Bevonden:
    0
    Bang zijn is iets wat je niet moet doen als je gaat spuiten.

16. gerjan

gerjan Guest

Dat is een van de betere doch tijdrovende manieren:)

17. timbruls

timbruls XBOX CASE MODDER :D

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga binnenkort ook effe mijn dvd remote controler spuiten, maar hoe moet ik die afstandbedieing openmaken??? En ziet dat niet lelijk uit zonder de toetse3n te spuiten, denk dus dat ik die maar niet meespuit??? Uhm, verder effe ontopic dan maar. Bij het spuiten van de controlers, ik krijg dat tering ding niet fatsoendleijjk uit elkaar, ik wil dat ding niet graag mollen, dus zitten ergens klikverbindeingen erin ofzo??? Nadat ik alle schroeven eruit heb gehaald blijft hij "enge" geluiden maken bij het openen..... Mvg TIMB

18. Novo

Novo Nozz

Leuk Bevonden:
    0
    Dvd remote is moeilijk open te maken. Ik heb het ook geprobeerd en er is een stuk uit gebroken, gewoon met kleine platte schroevendraaier gewrikt.
    En over de controller, wat voor een heb je er? De grote controllers die ik heb gingen heel gemakkelijk open. Maar bij de S controller zit er ook nog een schroef onder de stiker aan de onderkant, dus die moet je er dan ook uit halen. Suc6

19. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Heb zelf ook alleen recievertje gespoten, en niet de afstandsbediening. De grote controllers kreeg ik ook alleen frontje eraf. Controller s kreeg ik wel makkelijk helemaal uit elkaar.

20. king of XBOX

king of XBOX active user agian

Leuk Bevonden:
    1
    ik ben nu bezig met m'n controller spuiten en ik doe er als ondergrond een primer op. zijn er mensen die dit ook hebben gedaan en zo ja, hoeveel lagen?

Deel Deze Pagina