Ok, even ook eens op de officiele site gekeken en ik snap wat je bedoelt; verhaal is in principe wat ieder voor zich kan doen, maar eventueel wel hulp bij kan inschakelen. Het is niet zoals, laten we zeggen, een Gears of War co-op werkt. Waar je beide gelijktijdig het verhaal doorloopt.
En buiten het verhaal, is daar genoeg samen te doen?
Vrijwel alles. Je kunt gewoon de random events samendoen, maar dan komen er wel andere bij aangezien het gewoon 'vrij' is. Je kunt de 'hartjes' samen doen. Dat zijn een soort van mini-quests waar je ook gewoon exp voor krijgt. Je kunt ook WvW doen (server tegen server, kastelen overnemen en shit) of gewoon PvP CTF.
Nooit een MMO, of MMO-achtige game gedaan dus ik weet niet precies wat ik kan verwachten. Als je niet samen het verhaal kan doorlopen, wat houdt het samen dan leuk?
WvW, PvP, samen gewoon rondlopen/exploren, hartjes doen enzovoorts.
Ik wil gewoon buiten TF2 een leuke game hebben die samen gedaan kan worden. Waar je dus ten allen tijde bij elkaar bent, en het liefst zonder dat ik me druk hoef te maken over randoms die zitten te zeuren over hoeveel wij wel niet zuigen.
Tot nu toe vind ik de community echt super. Weet niet waarom, maar het voelt gewoon zo goed aan. Lijkt net alsof letterlijk iedereen vriendelijk tegen elkaar is.
Zijn er buiten het verhaal wel quests die je samen kunt doen, zonder dat je het dubbel hoeft te doen?
Die hartjes dus bijvoorbeeld. Klik om te vergroten...