1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] guildwars

Discussie in 'Games' gestart door the only ego, 1 nov 2004.

1. Deoxis

Deoxis Coloris

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, EotN als hij Proph heeft uitgespeeld :+

2. iRoy

iRoy Held op sokken

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb vandaag ook Factions gehaald, Assassin class :p En omdat hij cheap was :p

Zo even installeren :)

3. Deoxis

Deoxis Coloris

Leuk Bevonden:
    0
    Nou is mijn vraag natuurlijk hoe de build je nu bevalt ;)
    Vind m zelf heel erg fijn voor energy management (gebruik glyph alleen maar voor MS) en natuurlijk de extra damage

4. Herman

Herman The guardian ©

Leuk Bevonden:
    0
    De build bevalt me goed.

Met m'n wand fire damage uitdelen... vijand staat in vuur en vlam, meteen SF voor damage. Zo kun je lekker doorgaan, en ondertussen ook nog een fireball ertussendoor :9

5. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7
    Morgen de release van Guild Wars Eye of the North. Ik hoorde vandaag dat we hem morgen binnen kregen bij Dixons. Ik ga hem morgen zeker halen :thumbs:

6. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Door Oblivion ben ik van RPG games gaan houden en games als Guild Wars en World of Warcraft spreken me ook wel aan. Maar dit zijn natuurlijk MMO's, dus is het niveauverschil met mensen die het al heel lang spelen niet veel te groot als ik nu met Guild Wars begin? En moet ik meteen alle uitbreidingen kopen of kan ik het beste beginnen met het origineel? Of zit in de laatste uitbreiding ook het originele spel? En zit er ook veel singleplayer in, of moet je alles met andere mensen doen? In welk opzicht lijkt het op een spel als Oblivion, waar een verhaallijn in zit, verschillende quests en sidequests, free-roaming, grote omgevingen met dorpen etc, geld, producten kopen en verkopen, upgraden van armor en wapens? En bij World of Warcraft moet je geld betalen per maand ofzo om het spel te kunnen spelen, hoe zit dat precies en is dat bij Guild Wars ook zo?

7. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Iemand die mss antwoord wil geven?

8. Tjop21

Tjop21 Forza Waalwijk

Leuk Bevonden:
    0

Ik zal er een paar proberen te beantwoorden ;)
    -Guild Wars heeft geen maandelijkse kosten.
    - Je moet informatie zoeken over de 3 versies van Gw (nightfall, Factions en de orginele) en kijken wat je het meest aanspreekt.
    - Je kan theoretisch guild wars helemaal alleen uitspelen doormiddel van Henchmen/Heroes.
    -Je kan upgrades voor je armor en wapens kopen.
    - Je kan items die voor je droppen aan andere spelers verkopen dus zo kan je geld verdienen.
    - Guild Wars is niet 1 grote omgeving, alleen in "outposts" mensen tegen die niet in je groep zitten.
    - Het niveauverschil is er wel, maar ik merk dat alleen met pvp heel erg.

9. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ok, maar je hebt dus niet een vrije wereld waar je rond kan lopen, items kopen en verkopen, quests doen etc zoals dat in Oblivion is? Dat is eigenlijk de enige echte RPG die ik ooit gespeeld heb, heb nooit een MMORPG of zoiets gespeeld. Wel s een turn based rpg achtig pokemon spel :p Dus ik heb er niet zo veel verstand van, maar Oblivion vond ik echt heel vet.

10. Elvini

Elvini Paramore

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt steden, waar je andere mensen tegenkomt ( waarmee je kan traden, praten enz... ), in de zogenaamde '' Explorable Areas '' kan je alleen mensen zien die in je party zitten.

11. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ok, bedankt voor de info :) Zit er dan in de PvE wel een fictieve wereld met quests en een verhaallijn?

12. Tjop21

Tjop21 Forza Waalwijk

Leuk Bevonden:
    0
    Ja er zijn missies en primary quests die je vooruit brengen in het verhaal en daarnaast zijn er veel side quests

13. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ok, Ik heb het spel Guild Wars besteld bij Bol.com en als ik het leuk vind dan kan ik het spel aanvullen met de quests en de uitbreiding. Ik wil het spel voor de PvE, omdat ik dat bij Oblivion erg leuk vindt, en ik verder amper dat soort games heb gespeeld, maar ook de PvP lijkt me vet, iets dat Oblivion niet heeft. En verder lijkt het me een vette game die weer heel anders is dan Oblivion.

14. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    Hele goede aankoop! :) Ik speel het ook en ben onwijs n00b nog maar het is wel heel leuk. Nightfall is nu even mijn favoriet. Voorheen was dat de gewone guildwars. PvP speel ik nog niet maar ga ik binnenkort eens proberen. Hou ons op de hoogte hier wat je er van vind zou ik zeggen :)

15. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    @ Iris: Doe ik, als ik het spel een beetje verkend heb zal ik zeggen wat ik er van vindt :) En zoals je hierboven leest ben ik op dit gebied nog een grotere noob ;) dus maak je geen zorgen, als je er maar plezier in hebt, toch? :)

Laatst bewerkt: 31 aug 2007
  16. Deoxis

Deoxis Coloris

Leuk Bevonden:
    0
    Pvp Rank 9!! I has a tiger :+

17. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7
    Gister verder gespeeld met mijn Assassin, en eindelijk een elite skill weten te bemachtigen :)

Ook gister Guild Wars Eye of the North gekocht. Ik ook al met het weekend mee gedaan, dus ik wist wat ik kon verwachten. Maar de nieuwe Heroes zijn echt gaaf. Nog voor de rest niet veel quests gedaan van Eye of the North.

18. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb beide boekwerken helemaal gelezen en heb een poppetje aangemaakt, wat quests gedaan, 2 professions gekozen (Warrior/Elementalist) en mijn eerste indruk van het spel is vrij goed. De graphics en details in de omgeving zijn niet te vergelijken met next-gen games, maar ze zijn wel aardig. Muziek is goed, maar ik vind het erg jammer dat alle dialogen in tekstschermpjes plaats vinden en dat er geen gesproken dialogen zijn. Ook het vechtsysteem valt me tegen. Je klikt op een vijand en je poppetje ramt er op los. Dan vind ik het hack-and-slash-achtige vechtsysteem van Oblivion leuker. Het gebruik van verschillende skills tijdens de strijd vind ik dan wel erg leuk. Aan het begin wordt ook vrij duidelijk verteld wat je moet doen, zodat je niet verdwaald rond loopt. Maar je wordt niet meegetrokken in een episch verhaal, iets wat je wel zou verwachten bij het lezen van de boekjes. Maar ik speel het speel nog maar net, dus dit is enkel een eerste indruk.

Owja, als ik in een stad of outpost ben, zijn die blauwe stipjes op de minimap dan allemaal echte online players of zijn dat ook npc's en moet je eerst een speciaal PvP spel openen ofzo.

Laatst bewerkt: 4 sep 2007
  19. Deoxis

Deoxis Coloris

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet welk deel je hebt, maar bij alles is het vrijwel hetzelfde.
    Ik kan je zeggen dat het verhaal zich pas later ontwikkeld, je zult eerst een introductie af moeten werken (pre-searing).
    Daarna zal het verhaal pas beginnen.
    De blauwe stipjes zijn allemaal spelers ja, de groene NPC's.
    Verder KUN je skills unlocken via pvp (daarna kun je ze kopen in PvE), maar je kunt natuurlijk ook gewoon naar de outpost gaan die de skill verkoopt.
    Voor info hierover, en waar te vinden http://gw.gamewikis.org/wiki/Main_Page
    Let wel een beetje op want op die site staan aardig wat spoilers.
    Op het moment mag het wel zo zijn dat je alleen maar clicked en dan af en toe een skill gebruikt, maar later zul je er afhankelijk van worden en zelfs verplicht te gebruiken, zo niet, zal je niet lang overleven met je party.
    Al is het om damage te doen, of om het juist te verkomen, die skills zul je blijven gebruiken, aangezien ze of juist meer damage doen dan standaard attacks, of juist zorgen dat jij minder ontvangt zoals eerder gezegd.
    Verder zul je dus ook op je energy management gaan moeten letten om er ook voor te zorgen zodat je je skills constant kunt gebruiken, en dit alles maakt GW juist ietwat tactischer dan WoW, vanwege de skill limit van 8 die je dus zorgvuldig zult moeten uitbalanceren.

20. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Klinkt ingewikkeld. Ik heb trouwens gewoon de originele versie van Guild Wars, dus met Prophecies. Ik heb trouwens nadat ik de tweede profession heb geselecteerd de beloning in ontvangst genomen en toen moest ik naar die Tydus ofzo gaan, en die vroeg of je wilde starten met de missie voorbij the Wall, dat heb ik gedaan, maar toen zat ik ineens in een deel met andere online players en deden we samen de missie, terwijl de stipjes op de minimap groen waren. En iemand zei dat hij het niet handig was om die missie te doen als je level 2 bent, maar dat ik hem nou het beste af kon maken, en die missie was heel kort en toen kwam de searing en toen heb ik het spel afgesloten. Was dat geen handige stap dan? Ik vond dat niet echt duidelijk, ik snapte ook niet dat ik ineens met andere mensen in een missie zat voor een stukje (na de searing weer niet, dan heb je je eigen speelveld), terwijl ik geen mensen geinvite heb ofzo. Ik vond dat een beetje onduidelijk en snap niet precies wat dan de bedoeling was.

Laatst bewerkt: 4 sep 2007

Deel Deze Pagina